Inlägg från: CoolaSuperMamsen |Visa alla inlägg
  • CoolaSuperMamsen

Sen abort - efter vecka 21

om det nu bara är gomspalt så har jag väldigt svårt att tro att de får tillstånd till abort
    våran pojke hade trisomi 18 och vi fick söka om tillstånd för abrytande trotts att han alldrig skulle överleva han föddes i v20 det var det värsta jag gått igenom känna sparkar och det ser ut som en mini bebis.

stolt mamma till 4 flickor och en liten änglapojke,
  • CoolaSuperMamsen
    WhiteAngels skrev 2009-03-17 15:24:56 följande:
    Läpsspalt var det..egentligen den enklaste formen
    okej fy ja kanske är det bäst att göra abort ändå stackars barn att komma till världen och inte vara önskad.
  • CoolaSuperMamsen

är det inte från v22 man gör insatser om de föds???

• CoolaSuperMamsen
    VulgusProfanum skrev 2009-03-17 15:32:18 följande:
    Beklagar att ni var tvungna att ställas inför ett så svårt beslut Det är nog bland det värsta någon ställs inför. *kraaam*
    ja det var det värsta vi vart med om jag och min man satt och önskade att det vart downs istället för då hade han kunnat leva. men jag blev gravid ganska fort kännde att jag bara skulle ha en levande frisk bebis och nu sitter jag med våran Vilda i famnen en gåva från storebror tror jag
  • CoolaSuperMamsen

hoppas att aborten förföljer och hemsöker hennes drömmar resten av livet hälsa henne det hoppas hon kan leva med skammen över vad hon gjort tänkt göra.

du kan be henne titta in i denna tråd. beklagar ts att du har en sådan vänn

• CoolaSuperMamsen
    WhiteAngels skrev 2009-03-17 15:37:49 följande:
    Det är sådant litet fel...det är ju ett barn ändå..som kan leva vilket normalt liv som helst...
    ja bättre om det adopterat bort det. tror mamman skulle komma på andra tankar när bebisen väll ligger i famnen.
  • CoolaSuperMamsen

men om man har psykiska problem kan man väll också få igenom abort sent??

• CoolaSuperMamsen
    Reglementet skrev 2009-03-17 16:23:23 följande:
    coolaOj, du verkar lite bitter? Önska olycka åt människor är ganska otrevligt. Terapi kanske?
    ja kanske det tur att vi tycker olika då mvh bitter fittan
  • CoolaSuperMamsen
    annbom skrev 2009-03-18 15:10:48 följande:
    Men vad är det du säger? Vad är det i ditt liv som fått dig så elak?
    kan säja att jag inte är elak och jag tycker att detta är så fruktansvärt sak att göra mot ett friskt foster kan du förstå? sen ska man inte önska andra otur men ibland skriver man även innan man tänker. Och jag är nog ganska bitter över att de gör abort på ett friskt så långt gånget foster när vi själv inte ens fick den möjligheten att välja.
    Dumt av mig att låta känslor styra. men tyck vad du vill
  • CoolaSuperMamsen

beklagligt men det är deras val tyvärr låter overkligt allting. många kramar ts

• CoolaSuperMamsen
    annbom skrev 2009-03-19 10:23:18 följande:
    Jag fick inte heller välja. Jag miste ett för ett år sedan och ett i november. Men det finns altid ett starkt själ till att man väljer en sen abort, för det är knappast en lätt väg att gå. Man får vara bitter men man ska inte stanna där, det mår ingen bra av.
    detta skäl är inte okej .är inte alls emot abort tycker det är jätte bra det finns men att göra så här pga skönhetsfel det nfår mig att må illa vi har hela tiden spekulerat i att det måste vara någon mer orsak att hon gör detta men enlig ts är läppspalt den enda orsaken. beklagar att ni miste eran kram
  • CoolaSuperMamsen

måste vara väldigt jobbigt för dig ts för du har en egen dotter om jag förstod rät`t?
    du vet vad din vän går miste om när hon tar bort de lilla livet, undrar om hon förstår att det är som en mini förlossning och att det faktiskt kommer ut en liten bebis hel och fin.

sen klipper de navelsträngen och man får krysta ut moderkakan undrar om hon är medveten om det.

• CoolaSuperMamsen
    Hedi skrev 2009-03-19 16:10:58 följande:
    Gud va hemskt tycker inte hon borde fa göra abort! A andra sidan vem vill ha en san person som mamma. Ursäkta men jag tycker det är vidrigt
    håller med kanske är lika bra det blir så här.
  • CoolaSuperMamsen

undrar om ts pratat med henne efter aborten undrar hur hon mår nu?

• CoolaSuperMamsen

vilken känslokall människa din vän är fy.
    antar att de valde att inte se barnet.

• CoolaSuperMamsen

vilken sjuk människa jag skulle berättat sanningen.

• CoolaSuperMamsen

ts om jag var du skulle jag skicka ett sms och tala om att du inte stödjer henne i detta och att hon åtminstone kan stå för det hon gjort tycker inte du ska behöva stå och hålla med hennes lögn fattar inte att du står kvar där som hennes vänn.

för mig är detta lika tabu som barnamord ja i princip allt hemskt tål att jämföras med detta vem vill vara kompis med en sånn hemsk människa.

• CoolaSuperMamsen
    annbom skrev 2009-03-24 17:00:34 följande:
    Jag tycker att du ska behålla henne som vän. Även vänner gör idiotiska val ibland. Hon måste ha fått en knäpp av något slag och det kommer nog ikapp henne så småningom. Trots allt så är hon en bra vän även om du inte håller med henne. Till er som säger att hon ska säga upp vänskapen. Jag skulle vilja veta varför? För mig räcker det inte att hon har en annan syn på abort än vad vi har. Hon är ju så mycket mer än bara det.
    för mig är det som sagt väldigt tabu hade inte velat ha en sådan vänn pedofiler och mördare har också en annan syn på vad som är rätt och fel lite överdrivet men så ni förstår.
    sen kan jag förstå att ts har svårt att lämna henne när hon varit enormt stöd för henne, men de kan ju vara vänner men jag tycker absolut att hon skall tala om att hon inte gillar detta.
  • CoolaSuperMamsen

det är ju anledningen till aborten som är så fruktansvärd och i det sena skedet, om man oroar sig för skönhetsfel så kanske man skall tänka en gång till innan man skaffar barn. nästa barn kan födas med ett födelsemärke som täcker hela ansiktet vad händer då?

• CoolaSuperMamsen

ts hur går det med din sk väninna så här i efterhand har väll gått ca 2 månader sen aborten?

Svar på tråden Sen abort - efter vecka 21