Inlägg från: Bebs74 |Visa alla inlägg
  • Bebs74

Sen abort - efter vecka 21

Jag har följt tråden sedan starten och har gått och väntat på att den här tjejen ska ångra sig, men så verkar inte vara fallet. Aborten verkar bli av idag... hemska tanke. Undrar hur hon mår efteråt? Valde hon att se den lilla bebisen med fem fingrar och tår? Eller hur gjorde hon? Hon gick väl ändå igenom en "vanlig" vaginal förlossning och bör ha haft värkar etc? Usch, det känns så hemskt att hon har valt att göra abort av i annars ett helt friskt barn som kunde ha opererats relativt enkelt till att säkert bli en jättesöt liten tjej/kille. Hade jag fått veta om något "skönhetsfel" på mitt UL förra veckan så hade jag istället försökt att förbereda mig och omgivningen så långt som möjligt på vad som skulle hända efter förlossning, operationer etc istället för att reagera så som den här tjejen/paret gjort.

Det är många tankar som rör sig i mitt huvud och just nu när jag skriver så känner jag av min bebis i magen (v 20) och jag skulle bli otroligt ledsen om det hände något nu med min bebis när jag känner att det är ett liv inom mig.

Svar på tråden Sen abort - efter vecka 21