Inlägg från: EllieMay |Visa alla inlägg
  • EllieMay

Sen abort - efter vecka 21

Jag mår faktiskt illa: Man kan ju för guds skull operera barnet för detta. Operationerna blir oftast väldigt bra och man kan inte ens se att dem blivit opererade. Nä fy ta bort ett litet liv på grund av en sådan här sak, då måste man vara bra hjärtlös eller otroligt förvirrad.
    Har hon ens tagit reda på att det finns operatiner för detta?
    Verkar väldigt ytligt, man älskar väl sina ungar oavsett hur dem ser ut.
    Finns ju inget som talar för att nästa gång hon skall ha barn att barnet föds friskt. Trots att de kollat på Ul.Barnet kan lika gärna drabbas av svåra hjärnskador vid förlossningen, vad gör man då?
    Sticker från sjukhuset för att slippa?

Nej detta berörde mig väldigt illa, jag hade brytit kontakten omgåendes och sagt precis vad jag tyckt om saken.
    Har varit med om liknande och JA jag slängde väldigt lätt bort 10 års vänskap, då jag faktiskt tydligen inte känt min vän så väl.

• EllieMay
    Mayen skrev 2009-03-19 15:20:01 följande:
    Jag kan tala om att läppspalten ÄR orsaken till aborten. Det här handlar om ett gift par sen 3 år, de planerade graviditeten och var fram till förra tisdagen jätteglada över allt.Jag har pratat med personen det handlar om, senast igår och hon själv säger till mig att bebisen INTE har några andra fel. Det vore ju faktiskt lättare för henne att säga till mig att den lider av det och det och det, därför gör vi abort, än att erkänna att den "bara" har läppspalt.Jag mår själv illa av vad hon har valt att göra och känner inte för att stå och backa upp hennes beslut när/om det kommer upp till diskussion (vi är även kollegor) Andra personer kommer säkerligen till mig för att prata om vad som har hänt, för att de inte vågar fråga min vän om det och jag vet inte vad jag ska säga.
    Ja säg sanningen, finns väl ingen anledning att hymla.
    Tar man bort ett barn som inte är sjukt då får man ju räkna med att folk kommer ifrågasätta. När möjlighet till operationer finnes och man inte tar hänsyn till det utan tar det lätta beslutet att skita i att ha barnet, ja då får man stå för det tycker jag.
  • EllieMay
    siamusen skrev 2009-03-20 12:15:36 följande:
    Nej,de är strängare i Italien. Hur hon fatt igenom ett tillstand förstar jag inte, men allt är väl i teorin môjligt.
    Jo tyvärr är det nog möjligt om man är riktigt ihärdig och håller låda, vet dock inte hur då jag aldrig gjort abort och behövt talat för mig..
  • EllieMay
    siamusen skrev 2009-03-20 12:20:59 följande:
    Jag vet inte sjâlv. Jag har svart att tro att läkare och andra ger med sig bara sådär, men man ska vâl aldrig sâga aldrig.
    Ja beror nog på hur dramatisk, ihärdig man är tror jag.
    Usch vill egentligen inte ens tänka tanken, abortera ett foster i vecka 21, var inte länge sedan man läste att dem lyckats rädda ett barn född i vecka 22
Svar på tråden Sen abort - efter vecka 21