Inlägg från: Milliemolly |Visa alla inlägg
  • Milliemolly

Sen abort - efter vecka 21

Jag vill inte ta ställnign men jag jobbar med ungdomar och ser dagligen hur de lider av att inte vara som sina vänner.

det är oerhört tufft i dagens samhälle att vara annorlunda.

Det är även så att den familj man redan har sak fungera och det kanske den inte gör med operationer, sjukhusvistelser osv.

Det finns också flera olika svårighetsgrader av läpp/gomspalt. Vissa blir fina efter operatoner men vissa får jätteprobelm med tänder, tandreglering i flera år, svårt att äta/svälja, ärr, sneda näsor.

Jag tycker det är upp till varje familj att känna efter vad den orkar/mäktar med för att fungera och vad för framtid man önskar sitt barn.

Känner de att detta klarar vi inte så är aborten OK. de har såklart noga övervägt det och det har troligtvis INTE varit ett lätt beslut!

• Milliemolly

Jag tycker inte att man ska vara för snabb med att döma andra människors val..........alla är ju olika. Vi vet inte varför de valde detta men säkert vände de ut och in på sig själva och hade ett jättesvårt beslut som finns med dem hela livet.

• Milliemolly

grön banan skrev 2009-05-03 09:24:57 följande:

Jag anser inte att man passar för ett sånt jobb om man resonerar så.
    Jag har inte tagit ställning.

Jag vill bara få fram att det inte har varit ett lätt beslut för den här familjen. De har ju säkert funderat och vänt ut och in på sig själva.

Det är så lätta att sitta här på FL och döma andra.

Vi vet ju inte hur deras tankebanor har gått. Varför och hur de har resonerat. Det kasnke var en svår gomspalt, det kanske var mer komplikationer som de inte har berättat.

Har själv varit i sitsen med ett missbildat barn. Vi valde att inte berätta om de värsta missbidningarna för folk utan höll det för oss själva. Vi sa helt enkelt bara att det var ett hjärtfel.

Vi VET ju inte allt och sak inte döma för snabbt!
  • Milliemolly

grön banan skrev 2009-05-04 12:45:07 följande:

Mrs CkE skrev 2009-05-04 12:44:05 följande:
    Medlet som avstannar grav. är så pass starkt att fostren inte överlever.
    Mifegyn-tabletter gör att fosret dör.
Svar på tråden Sen abort - efter vecka 21