Inlägg från: Shadilly |Visa alla inlägg
  • Shadilly

Sen abort - efter vecka 21

asparinC skrev 2009-05-02 19:16:10 följande:
    Jag tycker att det är absurt att man bevilja abort för läppspalt. Tycker generllet att abortlagstiftning är för generös. Givetvis ska det finnas abort men att man får abortera vid v.18-20 och kan rädda barn vidd v.22-23 är för mig verklighetsfrånvänt.
    Men du kanske noterade att det här fallet inte hade något med svenska abortlagstiftningen att göra.

Aborter som sker mellan v 18-22 sker av en anledning, och det är inte foster som är friska och starka och överlever att födas i v 22 med ett acceptabelt antal men som aborteras.
    Fejkad orgasm är sexuell mened!
  • Shadilly
    asparinC skrev 2009-05-03 11:38:59 följande:
    Shadilly: Det har det har väl i högsta grad med abortlagstiftning att göra om man tillåter en abort för läppspalt! Visserligen inte svensk lagstiftning i det här fallet men nog handlar det om en juridisk och moralisk fråga. Frågeställningen TS hade var direkt moralisk och hur hon väljer att bemöta sin vän är efter hennes hjärta.
    Öhm. Så du håller alltså med mig? Eller?

Du är väldigt luddig om du med "abortlagstiftningen" menar hela världens abortlagstiftning, eftersom den, som du vet, varierar. Börjar du applicera det här fallet på svensk abortlagstiftning är du ute och cyklar.
  • Shadilly
    alexma skrev 2009-05-03 15:28:51 följande:
    Detta var det värsta jag hört! Hoppas att din vänninna inte kan få fler barn för hon förtjänar inte det om hon gör abort av den anledningen.
    Vilken härlig attityd att önska folk sterila!
  • Shadilly
    alexma skrev 2009-05-04 09:47:59 följande:
    I veecka 20 är barnet en hårsmån från att klara sig själv efter födslen. I den veckan har aborterade foster legat och gnytt efter aborten. Detta stackars barn som med dagens teknik inte har kunnat dölja en läppspalt... och får offra livet. Och du tycker att man ska känna sympati med den som tar det beslutet? Jag har förvisso inte läst hela tråden så upplys mig gärna om det är något jag missat.
    Du tycker inte att det är två helt olika saker att känna sympati för någon och önska olycka över dem?
    Gråskala någon?
Svar på tråden Sen abort - efter vecka 21