Inlägg från: Minnie69 |Visa alla inlägg
  • Minnie69

Sen abort - efter vecka 21

Låter verkligen väldigt narcissistiskt att bara vilja ha ett estetiskt perfekt barn som kommer ut som en färdig assessoir. Kan man ta bort ett friskt barn enbart av det skälet så kan man ju aldrig ha velat ha ett barn utan bara velat få den perfekta bilden utåt, med mamma pappa barn. (Alla felfria såklart). Jag blir så ledsen så jag vet inte vad jag ska säga . Usch

• Minnie69

Usch, vad hemskt att måsta springa och låtsas som om hon har fått mf när hon har gjort ett val av det här slaget . Hon borde åtminstone stå för vad hon har gjort för narcissistiskt val. Att tvinga folk att sympatisera och dalta med henne som ett offer i det läget (p.g.a. att hon ljuger) är ju rent ut sagt äckligt . Usch, usch, usch, vilken osympatisk människa.

• Minnie69

Radera inte hennes sms iaf, utan behåll dem för framtiden. En så'n där människa kan man ju inte lita på och det skulle inte vara förvånande om hon börjar att baktala dig och försöka göra dig mindre trovärdig bara för att du faktiskt känner till sanningen. Har sett sånna hemska saker ske med den där människotypen. Gardera dig.

• Minnie69

Jag kan inte förstå hur kärleken till ett barn kan vara villkorat av den typen av estetiska överväganden. Monster ! ? ! Finns bara ett monster i den här ekvationen vad mig anbelangar och hon ljuger ju ock säger att hon har fått mf. Det är ett hån mot alla som får mf på riktigt, precis som det är ett hån mot de som har blivit våldtagna att ljuga och påstå att man har råkat ut för det om så inte är fallet. Har hon inte ett etiskt ben i kroppen? Jag hoppas du säger upp bekantskapen med henne.

• Minnie69
    Petra med små skrev 2009-03-25 10:42:58 följande:
    Tror inte hon vet riktigt vad läpp och gomspalt är, har hon verkligen tagit reda på fakta?Stackars kvinna! jag hoppas verkligen inte att hon gör aborten då bebisen är typ klar (liten men klar), det kommer säkert göra väldigt ont att se bebisen efteråt:-SBe din vän verkligen tänka över sitt beslut och titta runt och "forska" lite i detta.
    Hon har ju redan gjort den och verkar dessutom må bra efter den handlingen.
  • Minnie69
    Mayen skrev 2009-03-24 14:07:12 följande:
    Tyvärr kan jag bara hålla med er. Min väninnas syn på det hela är helt oförståelig!Hon är hemma nu igen efter aborten och hon är väldigt lugn. Säger mest, "jag mår bra" "det gick fort, den var ju så liten" "vi får försöka igen om 6 mån".Jag törs inte fråga om hon ens tittade på sitt barn.Det hela är väldigt tragiskt tycker jag.På vårt jobb har hon helt enkelt sagt att hon fått missfall. Där står jag och vet sanningen, men kan inte säga nåt utan ska bara nicka och beklaga instämmande.
  • Minnie69
    siamusen skrev 2009-03-25 11:17:43 följande:
    Vad menar du med dessutom? Det är väl bra att hon mår bra, vad man än tycker om aborten. Vore ju hemskt om hon ångrade sig och mådde dåligt.
    Petra med små skrev 2009-03-25 10:42:58 följande:
    Tror inte hon vet riktigt vad läpp och gomspalt är, har hon verkligen tagit reda på fakta?Stackars kvinna! jag hoppas verkligen inte att hon gör aborten då bebisen är typ klar (liten men klar), det kommer säkert göra väldigt ont att se bebisen efteråt:-SBe din vän verkligen tänka över sitt beslut och titta runt och "forska" lite i detta.Vill bara säga att när jag låg på Astrid med min son så träffade jag en familj och jag kunde bara inte fatta vad det var för fel på deras barn eftersom de låg där, pojken var hur söt somhelst och livlig....ja helt frisk liksom, tultade runt och var så glad . Tillslut frågade jag föräldrarna varför de låg inne . Jo, pojken hade opererat ihop läppen hahaha och jag såg inte det!!!
    "det kommer säkert göra väldigt ont att se bebisen efteråt"

Jag skrev detta med dessutom för att klargöra att det tydligen inte enligt den info som ts lagt ut gjorde väldigt ont efteråt utan att hon tydligen verkade må bra.
  • Minnie69
    Petra med små skrev 2009-04-14 22:10:16 följande:
    okunskap? det måste vara det som är orsaken till detta....tror jag.
    Som det lät på TS hade väl "abortören" varit i kontakt med både läkare och psykolog som försökte förmå henne att behålla? Då borde hon väl ha fått ta del av tillräckligt med information för att inte lida av okunskap. Dessutom hade hon ju kollat på nätet, det var ju pga hur hemska barn med läppspalt såg ut som hon ville avbryta, "monster" hade väl hon som gjorde aborten kallat/liknat dem vid? Tråden har ju hållit på ett tag, kanske är det mitt minnne som sviker mig. Jag tyckte personligen att så som TS beskrev det hela verkade det handla om att de estetiska kraven inte möttes, inget annat. Men än en gång, jag kan ha missuppfattas och hoppas att det är så {#lang_emotions_smile}, är det som det lät har jag dock inte särsklilt mycket sympati för den som tar bort ett i övrigt friskt barn av rent estetiska skäl.
  • Minnie69
    grön banan skrev 2009-05-05 12:21:26 följande:
    Usch, det var samma medicin jag fick för blödningar efter förlossningen. Trodde det gavs för att livmodern skulle dra ihop sig. Så var det ju i mitt fall, men vid en abort ska den ju vidgas.

Medicinsk abort
    Förloppet vid en medicinsk abort  kan liknas vid ett missfall. Denna metod kan man använda till nionde graviditetsveckan.

Kvinnan får den abortframkallande medicinen – Mifegyn – i samband med ett besök på gynekologmottagningen . När kvinna har tagit dessa tabletter kan hon inte ändra sig , utan aborten måste fullföljas.

Två dagar senare kommer kvinna tillbaka till gynekologisk avdelning för att få ytterligare behandling med medicin – prostaglandin- . som sätter igång sammandragningar av livmodern. Samtidigt ger vi smärtstillande  medicin  efter behov. Efter ett par timmar börjar en blödning som i de flesta fall följs av att kvinnan aborterar. Båda behandlingarna  med de olika tabletterna ( dvs. mifegyn och prostaglandin ) måste fullföljas för att graviditeten ska avbrytas.

http://www.vgregion.se/Skaraborgs-sjukhus/Hemsidor-SkaS/Kvinnosjukvarden-/Kvinnosjukvarden-KSS/Gynekologi-/Gynmottagning/Abort/

• Minnie69
    Milliemolly skrev 2009-05-04 19:48:08 följande:
    grön banan skrev 2009-05-04 12:45:07 följande: Mifegyn-tabletter gör att fosret dör.
    Mrs CkE skrev 2009-05-04 17:10:36 följande:
    grön banan skrev 2009-05-04 12:45:07 följande: Vem säger att det aldrig sker misstag? Var inte så naiv..
    grön banan skrev 2009-05-04 12:45:07 följande:
    Mrs CkE skrev 2009-05-04 12:44:05 följande: Medlet som avstannar grav. är så pass starkt att fostren inte överlever.

Det finns studier gjorda som visar att

denna form av medicinskt graviditetsavbrytande

har cirka 95 procents effektivitet

med kombinationen Mifegynetabletter

600 mg per os följt av 1 mg Cervagem

(gemeprost) intravaginalt två

dygn senare [1-3]

http://ltarkiv.lakartidningen.se/1997/temp/pda16308.pdf

95 %  effektivitet borde väl innebära att det inte riktigt lyckas i ett fall av 20 isf?

Svar på tråden Sen abort - efter vecka 21