ni som ger era tonåringar barnbidraget
Håller med om att man inte alltid ska låna ut pengar men jag kan nog inte säga att jag lånar ut pengar till min dotter utan ibland får hon mer då studiebidraget ej räckt. Visst, de ska inte handla upp allt direkt utan hushålla med pengarna som ändå ska räcka till ganska mycket. Mobil skulle jag nog bidra med för det vill jag att min tonåring har om den gått sönder, såvida jag inte hade en gammal att låna ut. Och jag tycker att min dotter ska ha råd att klippa sig ibland men hon måste tänka efter så att hon kan planera pengar för klippning. Har hon inte gått ¨på ett halvår och håret ser slitet ut och jag inte sett att hon slösat med studiebidraget hade jag bistått med lite extra pengar till det. Men inte i början i månaden, utan i slutet då jag sett vad hon köpt för pengarna innan.
Och lär man dem bara att hushålla med pengar och förstå dess innebär tror inte jag att man måste vara stenhård, om man har råd att ge lite extra ibland. Det är ju inte så att alla som får mer pengar hemma är misslyckade ekonomiskt när de blir äldre.