• Ella41

Erfarenhet av Lergigan?

Hej!

Jag har fått Lergigan utskrivet för sömnstörningar, jag vaknar aldelesför tidigt på morgonen (3-4 tiden) och kan absolut inte somna om. Jag skulle gärna vilja veta vad ni som har använt Lergigan har för erfarenheter. Hur fungerade de för er? Om inte, fick ni utskrivet något annat som fungerade?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-13 22:01
    Inlägg 3:Använder du Lergigan och hur fungerar den för dig?

• Svar på tråden Erfarenhet av Lergigan?
  • Ella41

Ingen som har någon erfarenhet??

• plupp06

Jag fick atarax (inte samma som lergigian men ska ha likvärdig effekt) för att jag sov dåligt på natten och vaknade upp titt som tätt. Men jag kan inte använda detta för jag är trött även halva dagen efter oxå. Men visst funkar det, jag blev helseg och sov som en strock. Är en allegi medicin egentligen.

• Plupps mamma

Jag har Lergigan till natten. Lergigan har till skillnat mot Atarax indikation på sömnrubbningar. Jag har samma problem att jag vaknar på tok för tidigt. Och det som hjälpt mig är en kombination av 25mg Propavan och 25mg Lergigan. Man kan känna sig lite seg på morgonen och ha svårt att komma igång ordentligt men det går över när kroppen vant sig. Fördelen med både Lergigan och Propavan är att de inte är benzodiazepiner, alltså inte beroendeframkallande.

Hominis mens discendo aliutur
  • syntetica

jag har ätit legigan mot natten och jag tycker att dom var super, jag var väldigt skeptisk mot sömntabletter förut men dom är toppen!

• Plupps mamma
    syntetica skrev 2009-03-16 00:47:15 följande:
    jag har ätit legigan mot natten och jag tycker att dom var super, jag var väldigt skeptisk mot sömntabletter förut men dom är toppen!
    Lergigan är ju heller ingen sömntablett utan en antihistamin.
    Hominis mens discendo aliutur
  • Myrtille

Plupps mamma skrev 2009-03-16 14:53:18 följande:

Lergigan är ju heller ingen sömntablett utan en antihistamin.
    Det är ett läkemedel som många somnar på och som har sömnrubbning som en av indikationerna, så jag kan inte se på vilket sätt det inte är en sömntablett.
Svar på tråden Erfarenhet av Lergigan?