Pladderbebisarna Del 7
Hejsan på er!!
Var verkligen ett tag sedan jag var här inne på fl. Lilla Daniel blir 5 mån på fredag. Tiden går fort.
Lättja... Ett stort GRATTIS till killen!
Hejsan på er!!
Var verkligen ett tag sedan jag var här inne på fl. Lilla Daniel blir 5 mån på fredag. Tiden går fort.
Lättja... Ett stort GRATTIS till killen!
After eight... Hej du Ja, det var ett tag sedan. Men jag hinner inte med datorn riktigt. Man är ju ensamstående med 2 barn, iaf varannan vecka. En vecka är Cecilia hos sin pappa.
Det är bra med oss. Cecilia mår bra nu, tycker jag. Men hon frågar ibland om inte hennes pappa kan bo här. Men man får ju säga att han inte bor här o att han bor med sin Kit. Och då slutar hon att fråga. Hon älskar sin bror, hon vill gärna hjälpa till o bada honom eller smörja honom. Han har en väldigt torr hud.
Han sover bra tycker jag. Om natten sover han 6-8 timmar. Somnar mellan 23-00 o sover till 7-8, och det är helt OK.
Han gillar inte smakisar ännu, har provat några ggr, så det blir NAN 2 ett tag till.
På tisdag ska det vägas o mätas plus vaccination. Jag undrar vad han väger då. För han är en liten buddha om man säger så. Förra månaden när han var 4 mån så var han 61 cm o han vägde 6,7 kg. En riktig liten bamsing.
Det är stor skillnad med vägningen på Daniel o Cecilia. För när Cecilia var 1 år så vägde hon 7,6 kg. Och jag tror att Daniel väger däromkring nu.
Ja du, mitt ex verkar skita i Daniel. Han har sett honom 2 ggr, men bara då när han har hämtat eller lämnat Cecilia. Annars så har han inte hört av sig o frågat hur det är med honom. Fattar verkligen inte!!!
Och till kärleken så har jag ingen. Han som jag blev ihop med när jag var gravid lämnade mig 3 v innan Daniel föddes. Han blev rädd o osäker på att han skulle klara detta med Daniel o Cecilia. Och ändå frågade jag honom flera ggr i början av förhållandet om han skulle klara av det. Så jag har varken tid eller lust med en till karla jäkel som inte vet vad han vill. Jag lägger all min energi o kärlek på mina barn. Speciellt på Cecilia, som jag ser varannan vecka. Det är tufft.
AE... Tack så jätte mycket för det du skrev. Tycker inte alls jag är stark, utan jag tycker bara att jag kämpar på. Livet går sin fulla gång.
Visst har jag back-up. Min syster o min mamma passar Daniel ibland, och de kommer på besök mer än 1 gång/vecka så de avlastar mig lite. I söndags var bara jag o Cicci på badhuset, vi hade jätteskoj och hon oxå. Hon får ju dela mig med Daniel, dem enda gångerna jag kan leka lite med henne själv om dagarna är då Daniel sover. Och det är ju skönt att han sover 1-2 timmar åt gången.
Min syster erbjöd sig att passa Daniel medan vi var på badhuset o det var väldigt snällt av henne tycker jag.
Och jag hoppas bara att mitt "kära" ex förstår att han inte bara kan träffa ett av sina biologiska barn för då flyger lilla jag i taket. Vill ju inte att Daniel ska känna sig åsidosatt för att hans pappa inte har alla bestick i lådan.
Jag vet att killen gjorde rätt som lämnade mig innan Daniel kom till världen, men varför fattade han inte ngt tidigare?
Jag hann ju bli kär i honom o som jag skrev tidigare idag så frågade jag honom otaliga ggr om han ville att detta skulle bli seriöst o om han visste vad han gav sig in i o han svarade ja. Då släppte jag ju muren o släppte in honom i mitt liv o mitt hjärta, fast mitt ex redan hade svikit mig o jag kände mig sårbar.. Dum som man är/var, så trodde jag att han skulle klara av det.
Hanna... Roligt att se er oxå. Man önskar ibland att det fanns fler timmar på dygnet, så man kunde sitta här, men det går inte tyvärr. Där är så mkt som ska donas o fixas.
Såg i listan att du inte har så långt kvar av grav. Önskar dig all lycka till o du kommer att fixa det galant.
När jag födde Daniel så var det lättare än när jag födde Cecilia, fast C vägde mindre o var mindre. Det gick fortare oxå.
Vattnet gick 02.15, värkarna började vid 03, var regelbundna nästan direkt. Var inne på förlossningen 05.30, Daniel föddes 08.28. Så jag tyckte det gick snabbt.
Hanna... Jag gillade tapeterna i Måns rum. Häftiga!
De brukar ju säga att 2a förlossningen brukar gå fortare, men jag kommer inte ihåg hur din 1a förlossning gick. Den kanske redan gick snabbt??
Hanna.... Oj då, det var väldigt fort för att vara 1a förlossningen. Då hoppas jag att det inte går fortare denna gången.
Loggar oxå ut för idag...Kramiz