• 2007

Pladderbebisarna Del 7

Nu har jag lagt in en bild på vårt hus i mitt galleri, var svårt att förklara färgen. hela grusytan framför huset ska nu stenläggas+ en del på sidorna om huset, så det är en del.

Wilma 070519 och Lillknoddas Bf 090818
  • 2007

Hanna: Lunchade precis med min mamma som jobbar på röntgen. Hon berättade om en tjej på Nueklear (oj, vet inte hur det stavas) som var gravid och skulle få sina barn tätt. Kom fram till att det var du, så du vet nog vem hon är om du ser henne. Skulle hälsa i alla fall.

• 2007

Vänta lite så ska jag se om jag kan hitta ett kort på datorn någonstans....

• 2007

Här är hon när hon håller tal på vårt bröllop, kanske lite mer stylad än när hon jobbar, men du kanske känner igen henne ändå. Lena Bergh heter hon.

Mamma

Oj, blev lite hoptryckt bild, men den borde vara klickbar.

• 2007
    Hannnas skrev 2009-04-24 13:26:15 följande:
    haha o vad skvallrade ni om eg
    Du behöver inte oroa dig, vi pratade graviditeter i allmänhet. Hon tyckte du var så fin gravid.
  • 2007
    Hannnas skrev 2009-04-24 13:37:05 följande:
    2007... Klart jag känner igen hon är ju mer stylad där än på jobbet helt klart, kanonsnygg på kortet! man är inte lika tjusig i sitt blåställ (svarar för mig själv iaf )... såååå ni sitter o skvallrar om mig hon vet väl att min kollega (madde) fick en liten tjej för 2v sen vår stackars avd går på knäna...
    Japp, hon berättade om henne också. Men det visste jag inte vem det var. Mamma visste ju tom att ni köpt hus i Tvärred..... ibland är världen liten....
  • 2007

Nu plockar jag bort kortet från mitt galleri, vet inte om hon vill vara med på bild där.

• 2007

Hanna, Thezz: Verkar segt för er. Lider verkligen med er i värmen. Hade varit mysigare att få gosa med bebis under dessa fina vårdagar. men det är inte långt kvar nu så snart har ni dom här.

• 2007
    Thezzizen skrev 2009-04-27 07:33:26 följande:
    Det har vi verkligen inte råd med. Dagisbiten fixar jag, bara grusväg o ingen trafik...Det är inne´i stan ja inte vill köra, men jag får se hur det känns då...jag vll att han ska fälja med så har han mäjlighet till det kanske han kan komma o hämta mig..
    Håller med Hanna där. låter farligt att köra bil i stan med värkar. hade nog hållt mig hemma eller sett till att få skjuts på något vis. Hoppas verkligen att det kommer igång ordentligt för dig under dagen.
  • 2007
    Hannnas skrev 2009-04-27 13:07:57 följande:
    i o ur bilen, hur har du tänkt slippa det? de sitter ju i den rackarns stolen fram till 4 o jag fattar inte hur sjuttan de ska ta sig ur den själva?Skötbordsproblemet kan man lösa med att byta på sängen dit de klättrar upp själva O du har nog helt rätt ang förståelsen, hoppas jag iaf man vet ju fasen aldrig... men de är väl helt klart mer självgående på ett annat sätt sen cykla o grejja själva...
    Bilstolen skulle inte jag se som problem. Wilma klättrar både i och ur den redan. Det blir väldigt skitigt då det är blött ute, men hon blir vansinnig då vi försöker hjälpa henne. Så hon klättrar och sätter sig och säger sedan "Kan själv". Så om ett år Magda ska det säkert inte vara några problem med det.
  • 2007

Stort grattis Hanna!!!

• 2007
    Hannnas skrev 2009-05-04 07:24:46 följande:
    MorrnJAG av alla människor förstod "bröggstuga" Trött... har ammat Ylva hela dagen igår o förrgår o ONT gör det så snart läggs det ner helt, nu har hon ju fått starten... o ärligt så kan jag förstå att det är lite mysigt med amning om man är själv, har en bebis som gillar det och det inte gör så ont, men det gör ju svinigt ont ju...Måns älskar sin syster o det är så underbart att se inga sura el svartsjuka miner (än) o han vill bara mysa o pussa henne o har t o m blivit ännu mysigare med oss... fantastiskt! Ska snart till BM för återbesök och utskrivning, ja vi är ju inskrivna på BB än Hoppas alla mår fint
    Mysigt att höra Hanna. Låter som att allt gått ganska smidigt även om du har ont av amningen, men eftersom du bestämt dig för att inte amma så är det problemet snart ur vägen.
  • 2007
    Hannnas skrev 2009-05-04 07:53:03 följande:
    Zago... nä det är helt enkelt inte värt alla tårar, sen får hon inte rätt tag heller o det gör säkerligen mkt till, hon tar så "litet" grepp o även om hon gapar bra o får in mkt från start så släpper hon det för att typ bara suga stenhårt på vårtan sen ändå... AJ! Idag måste jag flaska endel för jag är så satans öm 2007... jo problemet är snart ur värden ändå, för helt ärligt så även om jag hade velat så hade jag inte kunnat helamma henne sen när jag är ensam med M... hon tar good tid på sig o kan amma upp till 1h totalt minst 30 min iaf... o när jag har M själv sen har jag verkligen inte möjligthet att bara sitta så länge
    Förstår att det måste vara problem med att amma med en till hemma. Vet faktiskt inte själv om jag kommer att lyckas. Men jag har tänkt försöka, men krånglar det kommer jag inte att pina mig igenom det för att amma. Då ger jag hellre ersättning. Med Wilma blev det både och och det fungerade bra för oss.
  • 2007
    Honeyflowers skrev 2009-05-07 08:39:12 följande:
    Morning!Idag blir jag 30, fick i present av R att vi ska åka till Sätra Brunn den 23 maj o sova där 1 natt o äta 3-rätters, bubbla...ev. nån behandling. Nice! Men det blir då första gången utan Max. Hihi, hur ska det gå?!!Skönt att göra nått sånt här innan nästa bebis kommer..
    Grattis på födelsedagen! Vilken superpresent, låter riktigt härligt.
  • 2007

Godmorgon !!!

lurksmulan skrev 2009-05-11 07:50:44 följande:
    Morron *snörvel*Jag har blivit förkyld. Suck. J började i fredags att säga att han inte kände sig bra, trött och ont i ryggen. Sen på natten bröt febern och förkylningen ut. Han har legat nedbäddad och yrat hela helgen, han får ju alltid en bra bit över 39 grader när han har feber. Och nu är jag snorig som sjutton. Vill inte!Laban har trotsat som fan i helgen igen. Jag fattar inte vad vi gör för fel, men nåt måste det vara.
    Jobbigt att vara sjuk. Våran Wilma har åkt på feber igen, känns som om hon nyss blev frisk. Martin är dock hemma med henne idag.

Jag har på tok för mycket att göra på jobbet just nu. Vill helst börja lämna över saker till min vikarie som faktiskt har börjat jobba, men än så länge får jag inte för min chef, hon ska bli insatt i annat först. Känns halvkul....
  • 2007
    Hannnas skrev 2009-06-08 09:52:00 följande:
    Nu finns det liten förhandstitt på hur vårt badrum har blivit under "renoveringen" i bildgalleriet Är en HEL del kvar ändå... ska upp en glasdörr med krysspöjs och tyg bakom på hörnskåpetBeslag på städskåpenTyg under handfateto en massa diverse inredning
    Riktigt fint badrum! Allt går verkligen i samma stil. Hur mås det annars???
Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7