Vill män generellt ha söner?
Är det bara jag som inbillar mig när jag tycker att det verkar som att de flesta män skulle välja att få en son om det fanns möjlighet att välja?
Tycker att det verkar som om alla blivande pappor tror att deras gravida kvinnor väntar en "stor och stark son" och att det finns en uppfattning om att ju maskulinare karl, desto fler söner producerar han.
Vi fick själva en liten dotter och sambon är helt förälskap i sin lilla tös och skulle aldrig komma på tanken/våga yttra något om att han ibland skulle ha föredragit en grabb. Däremot vet jag att han våndades under graviditeten över att det skulle vara så svårt att vet vad man skulle prata med en dotter om eller om man skulle ha något gemensamt och antydde att det kanske skulle vara lite orättvist om han fick en tös när alla hans bröder fått en massa söner.
Är jag helt ute och cyklar eller förstår ni vad jag menar? Kan erkänna att själv hade jag nog önskat mig en dotter om jag bara fick ett barn och fick "välja kön"-fast det kanske beror på att jag har svårt att se mig som något annat än en flickmamma- eller en mamma till vår egen Moa- som är tjej.