Inlägg från: alliamelle |Visa alla inlägg
  • alliamelle

Vi som går på Carl von Linne kliniken fortsättningstråd igen.....

hej. Har inte skrivit på ett tag men läst allt som skrivits.. Grattis till er som lyckats och kramar till er som inte fått plus..
    Imorgon ska jag göra mitt sista FET. kommer inte att göra ngt mer försök med ivf så går inte detta så är vi utan barn. Det har tagit ett tag att komma till denna slutsats men när väl beslutet tagits så känns det som om vi kan gå vidare i livet nöjda utan att känna att vi inte försökt!!
    Hur som, imorgon kl 14 ska vi till cvl för FET Och de ska sätta in 2 embryon för att se om nåt fäster.. läste nånstans att det bara är bra embryon som fryses så det verkar ju bra. får bara hoppas att minst ett klarar upptiningen..

Nu följer 2 spännande ruvarveckor för att se om det kan ta sig...

några tips på vägen som ni vill dela med er av??
    jag ska ju göra detta ostimulerat men skulle vilja hjälpa till med vaggisar efteråt men se det skulle jag inte.. varför då? nån som vet om det gör mer skada än nytta?? hur är det med trombyl? ska jag eller inte??

kram på er!
    alliamelle

• alliamelle

HEj tjejer! Nu är den lilla eskimon inne i magen.. ett embryo klarade sig och sattes in så det var ju bra.. jag känner naturligtvis inget än men har drabbats av UVI!! Är inte detta typiskt?? har inte haft urinbesvär på flera år och så kommer det nu när jag minst av allt vill ha det!! äter penicillin nu så det är ju sjävaste den att jag måste så detta försök går nog åt skogen! FAAAAN!! Ursäkta språket men jag blir så trött!!

Ska försöka hålla humöret uppe men jag blir lite matt ibland..
    kram på er... fortsättning följer..

• alliamelle

hej tjejer! hoppas allt är bra med er.
    Är nu på ruvardag 5... känner mig som vanligt förutom att jag har ett svagt illamående hela tiden förutom när jag äter... får gå och småäta lite hela dagen för att inte må illla. det kan ju vara vad som helst och jag tror inte jag är gravid men visst blir jag lite fundersam för jag mår aldrig illa annars...
    dagarna går ju så långsamt och tesdagen är 9 dagar bort!! jag vill ju veta NU!

Ni som har plussat efter ET/FET; när började ni känna av något? vad som helst?
    I alla böcker står det ju att det tar ca 6 dgr innan embryot fäster vid en normal befruktning men hur är det vid en ET/FET? då är ju ägget liksom redan på plats..
    läste nånstans att efter 5 dgr så börjar det produceras HcG mne varför kan man då må illa redan?? är det gulkroppshormonet som spökar så tidigt??Fattar ingenting..
    Jag hoppas ju att det ska bli ngt denna gång men hoppet sviker ibland.. berätta gärna hur ni mådde så här tidigt ni som lyckats.
    kram
    alliamelle

• alliamelle

Hej.
    här kommer en liten rapport från ruvarnästet...
    jag känner ingentin tycker jag själv men min sambo tycker att jag äter hela tiden och det är nog sant.. är inne på ruvardag 11 och så fort jag inte ätit på 2 timmar mår jag lite illa och måste stoppa in något i munnen.. jag brukar äta typ 3 ggr/dygn så det är ju lite olikt mig.. jag har molande värk i tjejmagen som kommer och går(känns som om mensen kommer vilken sekund som helst så jag är beredd med trosskydd hela tiden men än har den inte visat sig..). varm är jag också men har inte feber(har kollat). Dessutom sover jag som en kratta! jag som brukar sova i ett sträck och aldrig vakna på natten vaknar nu mitt i natten och är HUNGRIG!! helsjukt..

Det jag känner själv är att jag, nattugglan, somnat 3 dgr i rad kl 21.30!! totalt olikt mig.. jag är nog den pessimistiska typen för jag tror inte att jag är gravid utan att jag fått ngn släng av fyrkylning eller dylikt men jag är inte snorig..

jag har fusktestat men det visade minus så jag är inte gravid men lite skumt känns det.. Ni som har fått plus, kan ni beskriva hur ni kände er innan ni fick plus och på vilken ruvardag plusset kom??
    KRAM Alliamelle

gör en liten lista:

SPRUTSTART

ÄP

ET/FET
    23/3 alliamelle

RUVAR/TESTDAG
    alliamelle 6/4

SYMTOM
    lätt illamående,hungrig , molvärk

PLUS

ÄNTLIGEN GRAVID!!

• alliamelle

hej.
    jag är såå otålig. imorgon är testdagen. ingen mens men heller inget plus så sent som i dag... jag blir snart tokig på att inget händer.. tuttarna ömmar ju lite men inte mer än inför mensen, jag har mensont men inte lika mkt som vid vanlig mens och inte hela tiden utan det kommer och går lite grann, illamående och halsbränna ibland..

när man läser hur tidigt andra testat så känns det som om jag inte kommer få plus för många plussar ju typ 10dgr innan bim...hur nu det är möjligt...
    jag gjorde en liten studie igår över mina et/fet och har som längst klarat 12dgr utan att mensen kommit, idag är jag på dag 13..Ge mig ork att vänta för nu börjar jag ledsna på att hela tiden gå och vänta på att mensen ska komma och samtidigt i det tysta hoppas på attt jag får plus..skönt att detta är sista försöket för jag skulle nog inte orka med detta en gång till.
    problemet är ju att jag har lite småsymtom som jag i vanliga fall inte har som gör att jag kanske tror att jag är gravid men de är inte så starka så att jag är övertygad..JOBBIGT!!

• alliamelle

o tack missne!!
    jag hoppas verkligen att det är så för detta är OLIDLIGT!! Du ger mig en gnutta hopp iaf för som du säger så vet jag inte om jag börjar bli nojjig eller om det faktiskt är så att det jag känner är grav.symtom..man känner ju gärna efter även om man inte ska...
    kram på er alla

• alliamelle

Hej.
    Det gick inte denna gången heller! Fick blödningen i söndags. Kan inte tro att det skulle kunna vara ngt nu när jag har fått en blödning men jag ska ta ett test när blödningen har slutat.. Det känns inte alls bra men bara att acceptera faktum.. JAg hoppas att ni andra nån gång lyckas!

turbolina- hade du mens och sen plussade?? hur mådde du när du fick blödningen? hade du kvar symtom?hur kom det sig att du gjorde ett test trots att du blött?

kram till er alla!

• alliamelle

Tack alla för kramarna! Det är lite tungt just nu men man tar sig väl igenom det också..Lycka till alla nu så kommer jag läsa om er här på tråden även om jag kanske inte skriver så mycket om inte ett MIRAKEL inträffar..
    kramar i massor
    alliamelle

Svar på tråden Vi som går på Carl von Linne kliniken fortsättningstråd igen.....