Inlägg från: Noncuro |Visa alla inlägg
  • Noncuro

Vi som går på Carl von Linne kliniken fortsättningstråd igen.....

Cahela skrev 2009-05-05 09:39:47 följande:
    Grattis Turbo!!!Maxie: Jo, jag har sett att det är mga där som fått 2:an utan problem. Jag har tänkt på att det måste kännas jobbigt för dem som inte får det. Jag orkar inte läsa så mkt på den tråden (typ inget alls) för det känns som åren har gått och de som är på den tråden har gått ett helt annat öde till mötes än vad jag har.Jag är inte inne på någon tråd förutom den här som jag läser och inte deltar så mkt i ännu. Försöker hålla mig lite distansierad för att inte hamna i samma svacka som för några år sedan, inte lätt men det går hyfsat. Jag har mkt kontakt med Maskros (vi hörs privat och ses en del) och sen med Caribe har jag mailkontakt. Hur känns det att göra syskonförsök?
    Vad handlar din story om?Vad är ditt öde?

Jag skall försöka med mitt andra IVF till hösten. På CvL Någon gång i september. Jag har inga förväntingar utan bara ska ta en dag i taget. Det gick bra första försöket.
    Jagh tror mera på IVF än egna försök när man är runt 40. Har varit gravid på egen en gång efter det, blev missfall. Orkar inte längre att pricka alla ÄG och stressa mig ihjäl. IVF är det bästa samlaget om man vill ha barn tycker jag. Sexet njuter jag helst utan press.
  • Noncuro
    Maxie skrev 2009-05-05 10:12:05 följande:
    cah: ja det är jobbigt när "alla andra" plussar utan ansträngning (nä, zynk fick göra flera FET innan det lyckades). Förstår verkligen att du inte hänger med i den tråden. Synd att Vihps är nedlagd. Hoppas du får ork att göra nya försök så småningom. Egentligen ska jag nog inte vara här inne så mycket heller, jag är visserligen en CvL:are men har ju också lyckats med ett ivf där, har en son som nu är 1,5 år. Vi fick försöka i 7 år innan han kom till så jag vet hur jobbigt det är. Innan han kom var jag oerhört irriterad på alla som gnällde om att det var svårt att få nr 2, ville inte veta av dem, jag som skulle bli så lycklig av att få ETT barn. Och det är jag, verkligen. Och blir det inte fler är jag oerhört tacksam för det barn jag har. Det är nåt som de som har lätt att få barn inte tänker på så ofta tror jag.
    Här kan jag hålla med dig! Jag är så tacksam över det barnet därför har jag inga förhoppningar eller förväntningar vad gäller framtiden. Blir det ett till så tackar jag alla makter, blir det inte så tackar jag alla makter för det jag har!
  • Noncuro

Till cah!

Har jag förstått rätt så du har inte lyckats med barn och är oförklarlig barnlös.
    Svår sitt just när alla andra runt omkring plussar på och lyckas.

Jag är också av den uppfattningen att FL skall användas med råge, är här väldigt sällan och förbereder mig själv för den andra IVF på egen hand. Som bli till hösten som för dig.

Starta eget tråd där du få själv välja vad ni skall prata och inte prata om. Jag förstår dig att för många hojtanden över alla plus tär på krafter när du själv kämpar som fan och det händer ingenting.

Kan inte trösta dig och säga att det kommer gå bra eftersom jag vet ingenting om det. Men en sak vet jag att hoppet är det sista som dör. Det sista. Jag vet det, har varit i svängarna i andra sammanhang.

Hoppas att våren trots allt ger dig glädje!
    Mvh//Noncuro

• Noncuro
    Cahela skrev 2009-05-05 16:54:52 följande:
    Noncuro: jag tror jag håller mig till den här tråden. Att starta upp en egen tråd blir för engagerande, jag gjorde det för fyra år sedan och jag passar mig för det nu.Att läsa här om folk som plussar är helt ok för på den här tråden känner jag ingen privat. ( Förutom Maxie då).Jag ska försöka göra saker jag tycker är roligt och tänka på lite annat för att inte hamna i en svacka igen. Lite har jag lärt mig från förra svängen:)
    Kan hålla med dig att egen tråd kan vara en aning för mycket.
    Jag hoppas att jag få hänga i denna tråd. Jag skall börja med behandling på CvL i augusti/semptember. De flesta här har redan påbörjat sin resa, men ni verkar vara en härlig gäng.
    Nästa tisdag ska jag till kliniken här i Stockholm och träffa min läkare för att gå igenom planeringen.
    Sedan kommer jag bara ta en dag och en vecka i taget. Först njuta sommar och lite semester.
  • Noncuro

Till Kela81

Ska du påbörja behandlingen i september eller utredning?

• Noncuro

Till Turbolina!

Kan man önska sig tiden för påbörjat behandling om man gör sitt andra IVF? Eller är det andra faktorer som spelar roll. Om jag förstått rätt så går man bara igenom schemat för spray och sprutor, sedan kör man igång på en bestämt datum. Alla prover är redan gjorda sedan tidigare.
    Dock kompleterade jag min prov i höstas med en "utvärderings prov". Vet inte hur det går till exakt men efter några provtagningar så gjorde man bedömningen om hur stor chans det finns att jag blir gravid igen. Någon slags uträkning. Den var bra sa min läkare. Har du gjort nåt liknande?

• Noncuro
    EmmaElsa skrev 2009-05-06 15:46:10 följande:
    Hej tjejer!Är deppig idag! Var på ÄP igår. Allt gick bra, 10 ägg. Vad bra tänkte jag! Idag ringde de och berättade att bara två överlevt... Är jätte rädd att inget av dem ska överleva. Detta är vårt 3:e försök. De andra två gångerna har vi fått hyfsat med ägg, hälften har blivit befruktade men endast ett har varit ok. Denna gång är det bara två som blivit befruktade. Risken är väl stor för oss att inget går att använda!! Är SÅ deppig! Har åkt långt till cvl och nu sitter vi på hotellet och väntar.... Tiden går sakta, vänta, vänta och hoppas! Ledsen!! Kram
    Kan förstå din förtvivlan, man vill så gärna lyckas denna gång. Oroa dig när du får slutgilltig reslutat, om den är dålig men innan dess - ge dig en chans och hoppas på det bästa! Du läser själv, det funkat förr för så många tjejer, inklusive mig själv. Har inte haft massor med fina ägg heller, men det gick vägen med de jag hade.
    Lycka till!
  • Noncuro

Till Sweetiepai

Läste din presentation i profilen. Vad innebär det korta metoden som du genomgår nu? Vore tacksam om du kunde förklara i stora drag. Jag kan säkert söka information själv men det är alltid roligare att fråga någon som varit med.

Jag anslöt mig till tråden från ingenstans. Är inte så ofta på FL, men de gånger jag är här så vill jag ha en sansad prat kring saker och ting, vilket jag tycker ni tjejer har här.

Själv skall jag genomgå min andra IVF augusti/september, på CvL.

• Noncuro
    Turbomamma skrev 2009-05-06 16:39:25 följande:
    Noncuro: Svarar på din fråga eftersom jag knappt kunde svara på din förra. Korta metoden innebär att man inte sprayar utan startar direkt med sprutor i samband med mens. Efter första kontrollen och när äggblåsorna börjar växa till sig tar man en spruta till som förhindrar spontan ägglossning. Har själv bara gjort korta metoden, verkar jättejobbigt att spraya. Ska enligt min doktor inte påverka chansen för gravidiet vilken behandlingsmetod man använder. Vissa svarar bättre på korta och för andra är långa bättre.
    Tusen tack snälla du. Vad du är kunnig! Men vem bestämmer vilken metod skall användas, är det min läkare utifrån alla tester eller kan man begära det själv? Sprutandet för mig var inga problem, bortsett att bröst försvann under tiden.. Haha...
  • Noncuro
    Sweetiepai skrev 2009-05-06 16:45:09 följande:
    Noncur - Turbo svarade bra på din fråga. In mitt fall valde man den korta metoden för att jag fick så  många omogna ägg vid den långa och man trodde att det kunde vara sprayen som orsakade det. Har de sagt att du ska göra den korta nästa gång? TYckte det var jätteskönt att slippa spraya. Men vid nästa försök kommer jag få göra det igen.
    Nej, de har inte sagt någonting. Ska träffa min läkare på tisdag för att planera processen. Vi få se vad hon föreslår.
  • Noncuro
    Masse skrev 2009-05-07 22:44:34 följande:
    Gjorde för några veckor ett inlägg efter att ha lyckats få ett plus. I tisdags började jag blöda och nu är det klart att det blev MF. Vi håller på med syskonförsök och har gjort 4 ivf och 3 fet så det känns lite trögt. Vi är välsignade med en dotter efter tidigare ivf dock men vill inte ge upp kampen för ett syskon än. Efter sommaren försöker vi igen troligtvis. Kroppen behöver vila efter MF. Önskar lycka till åt alla. Kram
    Trist
    Beundrar alla kvinnor här som kämpar så ihärdigt. Hur orkar Ni?

Jag skall påbörja IVF augusti/september. Vi kanske sammanstrålar här då. Som någon skrev ovan ibland det är ganska skönt att bara kunna prata av sig.
Svar på tråden Vi som går på Carl von Linne kliniken fortsättningstråd igen.....