• kela81

Vi som går på Carl von Linne kliniken fortsättningstråd igen.....

hej! Vet itne om jag hamnar helt fel nu,,,,eller om jag rent av råkar klampa in i en medlemsgrupp Då ber jag om ursäk

Vi har fått tid på Linne kliniken om ca 2 veckor, för ett första besök.
    Hoppas att det är en bra klinik, men det kanske ni kan svara på Vad har ni fått göra där på erat första besök?

• kela81
    sth67 skrev 2009-05-05 20:29:42 följande:
    Haloj alla nya, vill poängtera att alla är välkommna hit och här kämpar vi ihop ,skrattar,gråter och peppar varanndra. Jag har hängt i denna tråd sedan mars-08 och jag trivs jätte bra. Det är också roligt att man ibland sneglar lite på varanndra på Cvl och kan känna samhörighet och glädje ihop.Till o från är det någon som plussar och självklart blir man jätte glad för den åersonens skull men samtidigt är det än större sorg att man själv inte lyckats. MEN en vacker dag skall vi alla vare sig det är första eller andra barnet få skriva PLUSS här på vår sida. KRam på er alla
    åh va bra! Man vet ju aldrig om det är en medlemstråd eller en öppen tråd man råkar gå in i Skönt att kunna ha några att prata med som har erfarenheter av samma klinik mm
  • kela81
    Turbomamma skrev 2009-05-06 09:41:48 följande:
    Kela81: Välkommen hit! Vad som händer på ert första försök beror lite på om ni sen tidigare är utredda eller inte. Är ni inte utredda kommer ni säkert att börja med det. Killen får lämna spermaprov och på tjejen tas prover, VUL och man brukar få göra en passagekontroll av äggledarna. Utifrån utredningen så bestämmer hur ni ska gå vidare. Själv åt jag Pergotime i nio månader och gjorde 2 inseminationer innan vi startade med IVF:en. Hur ni går vidare beror nog lite på hur gamla ni är, hur länge ni försökt och vad utredningen visar. Är ni redan utredda och ska gå vidare direkt med IVF så får ni info om det, man skriver på nåt papperoch sen får man schema och sånt för när man ska börja spray eller spruta. Linalotta: Håller tummarna för att det snart är dags för dig att plussa. Hur många dagar har du kvar till TD. Hjärtligt välkomna till alla andra! Nu när jag inte får springa längre (hade det som terapi när jag mådde dåligt) ska jag ut och gå min 1,2 mils promenad.Kram och lycka till!
    Turbolina: åh! Tack för informationen Alltid skönt att ha en liten hum om vad de kommer att göra...eller vad de skulle kunna göra
    Vi bröjade en utredning i Sthlm i februari, men tyckte inte att kliniken var något bra, de tog brover på mig på cykelns tredje dag och det är allt....sen sa de åt oss att vänta till i maj (då de sen inte hadde tider förens i september) så jag valde att byta. Så mina provsvar där ifrån har jag ju men det är allt....
  • kela81

Första besöket på CVL idag. Jätte trevlig personal måste jag säga Och det känndes seriöst och bra, inte alls som dit jag gick tidigare...
    Fick pergo som jag ska börja med idag, återbesök nästa torsdag. Makens simmare såg dock inte så bra ut, bara 15 %...så vi får väll se. Fick tillsägelse att gå ner i vikt ochså, det jag gått upp sen p-pillrena åkte. Hum.....Men över lag bra första intryck

• kela81
    Tack för alla välkommanden tjejer

EmmaElsa:  Har bara träffat Jan Holte, brukar man få träffa olika läkare eller är det altid samma? Vi ska tillbaka på torsdag nästa vecka, för att ta nya prov på mannen och för att kolla hur det ser ut efter pergon. Sen vet jag inte riktigt när eller vad nästa steg blir, det var så mycket information på en och samma gång så jag känner mig helt förvirrad. Men jag antar att det knyts ihop lite så småning om. Har ju ingen koll alls på alla olika metoder och så..

• kela81

sth67: Urs va tråkigt Hoppas du hittar nått stäle som hjälper dig med de prover du vill ta!!!

• kela81

Grattis moe!!!

Imorgon så är det dax för andra besöket på cvl för oss. För att se om nått hänt med pergon, samt för att ta nytt prov på maken. Testade dock med äl sticka idag som jag blivit tillsagd och den visade ingenting, så vi får se.

• kela81
    Turbolina Va roligt att dina bebisar mår bra!

Idag har vi varit tillbaka till Cvl. Jag hadde reagerat bra på pergon, men makens prover var inte bra denna gången heller. Men de sa att vi ska försöka över sommaren med fortsatt pergo och koll med äl stickor och om inte något hänt i augusti så skulle vi gå vidare.
Svar på tråden Vi som går på Carl von Linne kliniken fortsättningstråd igen.....