Turbomamma skrev 2009-05-06 09:41:48 följande:
Kela81: Välkommen hit! Vad som händer på ert första försök beror lite på om ni sen tidigare är utredda eller inte. Är ni inte utredda kommer ni säkert att börja med det. Killen får lämna spermaprov och på tjejen tas prover,
VUL och man brukar få göra en passagekontroll av äggledarna. Utifrån utredningen så bestämmer hur ni ska gå vidare. Själv åt jag Pergotime i nio månader och gjorde 2 inseminationer innan vi startade med
IVF:en. Hur ni går vidare beror nog lite på hur gamla ni är, hur länge ni försökt och vad utredningen visar. Är ni redan utredda och ska gå vidare direkt med
IVF så får ni info om det, man skriver på nåt papperoch sen får man schema och sånt för när man ska börja spray eller spruta. Linalotta: Håller tummarna för att det snart är dags för dig att plussa. Hur många dagar har du kvar till TD. Hjärtligt välkomna till alla andra! Nu när jag inte får springa längre (hade det som terapi när jag mådde dåligt) ska jag ut och gå min 1,2 mils promenad.Kram och lycka till!
Turbolina: åh! Tack för informationen

Alltid skönt att ha en liten hum om vad de kommer att göra...eller vad de skulle kunna göra
Vi bröjade en utredning i Sthlm i februari, men tyckte inte att kliniken var något bra, de tog brover på mig på cykelns tredje dag och det är allt....sen sa de åt oss att vänta till i maj (då de sen inte hadde tider förens i september) så jag valde att byta. Så mina provsvar där ifrån har jag ju men det är allt....