• Knodd

Vi som går på Carl von Linne kliniken fortsättningstråd igen.....

Hej alla!

Jag har inte hängt på fl så mycket sen vårt missfall på nyårsdagen.
    Nya krafter samlades och nu kanske man kikar in här lite mer.

Men mest finns jag på bloggen där jag ventilerar mig
    www.ivf-karusell.blogspot.com

Grattis alla som har plussat! Alla som inte har plussat, hoppas ni orkar kämpa vidare!!

• Knodd
    Turbomamma skrev 2009-04-14 21:20:41 följande:
    Hej Tjejer! Är kommer ett riktigt egoinlägg. Har fått Oddvar-magi i dubbla doser...  Har idag varit på VUL. Till min oerhörda förvåning och lycka visade doktorn mig först ett litet hjärta som slog. Sedan tittade han lite på mina svullna äggstockar och vätska som jag fortfarande har i magen. Tittar sen på fostersäcken och hjärtat som pickar när doktorn säger "här har vi ett hjärta som slår och det är inte samma". Jag väntar tvillingar!!! Är ju fortfarande tidigt och mycket kan hända men idag slår iaf 2 små hjärtan och jag är världens lyckligaste!!! 
    GRATTIS! Gud så underbart! Vilken vecka är du i nu?
    Hoppas allt går bra!!!
  • Knodd

Grattis Masse till plusset!!

Själv är man lite småorolig, magen molar lite och ibland sticker det till.
    Man vill så gärna att det bara är växtvärk, men samtidigt livrädd för att behöva stå ut med ännu ett missfall. Jag orkar inte det.
    Måste tänka positivt, men ibland är det inte lätt faktiskt. Man blir så trött på att ständigt vara orolig.

Kram till alla!

• Knodd
    Maryah skrev 2009-04-22 11:15:08 följande:
    hej tjuvtestade imorse pa RD13, negativt. vet inte om jag ska ringa kliniken eller om jag ska vanta till RD16? mar dalig.
    Vad tråkigt!! :(
    Men finns det inte tjejer som först testat negativt o sen plussat?
    Kanske för lite hormoner i kisset? Jag hade nog väntat till den verkligen testdagen och sedan ringt.

kram!!
  • Knodd

Jag har visserligen inte haft bruna flytningar under ruvartiden. Men antingen är det mens på gång eller så är det kanske bara sköra slemhinnor eller liknande.

Denna graviditet hade jag blödningar, droppade till och med i toaletten, men väl inne på VUL pickade ett litet hjärta.

Skitjobbigt med bruna flytningar/blod, men det behöver inte alltid vara någon fara.

Hoppas dock att de försvinner för dig och att du får ett pluss den 29!

• Knodd

Jag tycker Thomas är jättebra, eller vi tycker, ska jag väl tillägga.
    Vi hade honom som första läkare när vi startade vår utredning i Eskilstuna. Han är väldigt trevlig och lugn. Humor hade han också när vi träffade honom.

• Knodd

Massa kramar till alla! Alla som har gjort ÄP, alla som inte lyckats, alla som ruvar och alla som är gravida!

• Knodd

Turbolina - Massa kramar till dig, så mysigt med två små pickande hjärtan! Hoppas allting går bra!!

• Knodd
    EmmaElsa skrev 2009-05-06 15:46:10 följande:
    Hej tjejer! Är deppig idag! Var på ÄP igår. Allt gick bra, 10 ägg. Vad bra tänkte jag! Idag ringde de och berättade att bara två överlevt... Är jätte rädd att inget av dem ska överleva. Detta är vårt 3:e försök. De andra två gångerna har vi fått hyfsat med ägg, hälften har blivit befruktade men endast ett har varit ok. Denna gång är det bara två som blivit befruktade. Risken är väl stor för oss att inget går att använda!! Är SÅ deppig! Har åkt långt till cvl och nu sitter vi på hotellet och väntar.... Tiden går sakta, vänta, vänta och hoppas! Ledsen!! Kram
    Har de gjort ICSI på era ägg?
  • Knodd
    Sweetiepai skrev 2009-05-13 09:45:37 följande:
    Blod och minus.
    Massa kramar till dig tjejen! Jobbigt jobbigt, hoppas ni orkar ta nya tag!
  • Knodd
    DjurgårdsRutan skrev 2009-06-01 09:18:38 följande:
    God morgon. Står här på jobbet och kämpar mot gråten. Känns som om det är kört. Det kom rosa på pappret nyss när jag var på toa, och jag har molande (mens) värk i magen :(
    Håller tummarna att det bara är ägget som har fäst sig och att det är därför du fick lite rosa på pappret!
    Kram!
  • Knodd

Jag håller på med ett litet projekt inom IVF och undrar om någon av er är/känner någon som är godkänd och auktoriserad revisor. Som inte kostar 40 000/år...

hör gärna av er i såfall! kram!

• Knodd

Fy fan vilket helvete det är att gå igenom allt det här med IVF.
    Massa kramar till er som möter motgångar just nu, inte roligt alls :(

Svar på tråden Vi som går på Carl von Linne kliniken fortsättningstråd igen.....