Inlägg från: linalotta |Visa alla inlägg
  • linalotta

Vi som går på Carl von Linne kliniken fortsättningstråd igen.....

jaha så vare snart dags igen då. Är på sprutdag 2 med gonal F igen!! Hoppas att det bär av v 17 till cvl....vi var på väg för två veckor sedan också men då klarade lilla ägget inte upptingen så det var bara att ge upp och prova plocka nya ägg. Attans.

Men denna gång mår jag riktigt blä av nässprayen. Har varit illamående och har lite menssmärta i ryggen liksom. Fler som har det? Jag känner inte igen det från föregående gånger nämligen ?

Glad påsk hälsningar skickar jag iallafall! :)

• linalotta

men va härligt...turbolina...två små hjärtan.....grattis....jag gissar att ni fick två små ägg tillbaka alltså! :) Flåt..ja ha inte hängt me allt i tråden då ja är rätt ny här...

Här var det blodprov idag och i morron väntar VUL...hoppas hoppas på att få komma iväg den här gången. Hoppas det ser bra ut så jag kan få en dag och ett besked om när det bär iväg.

Så himla svårt med smygande och jobb och smitande och allting....huh....hur gör ni andra?? Talar ni om vad ni försöker med eller är ni också hos tandläkarn och doktorn hela tiden?? :)

• linalotta

Få ja fråga. Ni som gjort äggplocket. Den dagen som man tar ägglossningssprutan. Den kvällen har man inte tagit nån annan spruta va?? TÄnkte jag går på gonal F och fick dos för två dagar och sedan ägglossningspruta på lördag och spraya sista gågnen då. ALltså INGEN vanlig spruta (Gonal f) då och sedan helt medicinfri på söndag och sen äggplock på måndag? Kände jag blev så nervös när jag prata me dom att jag tyckte ja snurrade ihop allting!

Visst blev det rätt så tror ni ? :)

• linalotta

Tack tack så mycket. Nu känner jag mig lugnare. Blev rädd ja hade yrat till det för mig!! Tack för hjälp!

Nu blire ägglossningspruta ikväll kl 22 och sedan plock på måndag kl 10. Jag hade 50 (!) äggblåsor iförrgår och känner mig mycket mycket orolig för överstim. Sist blev det sjukhus och det känns nära till hands även nu men jag ska försöka tänka postitivt.

Det är mkt fint väder ute iallafall! :)

• linalotta

sth 67...ja tyvärr så vare 50...jag vet att det är hur många som helst. Jag har pco och är svårstimulerad så när det väl kommer, blire mycket. Så det var ca 30 st på ena sidan och lite mindre på den andra. Jag blev riktigt dålig förra gånge när dom plockade ut 20 ägg men denna gången kan jag bara hoppas på att bara ett litet lagom antal har växt på sig så inte alla blir mogna på en gång. För mitt problem är att dom är lite för små så alla va ju inte stora men många...hm....jag känner mig mycket orolig för hur det här ska sluta så jag ha laddat upp med film på hotellrummet. Åker till uppsala i morron och få nog ligga blixtstilla tills det här är över är jag rädd.. Sist blev det vatten i lugnor å inlagd en vecka så jag vet va som kan vänta så jag är extra nervös när jag vet om det också....men bara bara ja få ett ägg tillbaka nu också.

Det talades om totalfrysning så vi får se...:/

• linalotta

puh...tack alla för stöd och hejjarop....nu äre gjort iallafall. 50 blåsor jätteskörd visade sig vara massor av små miniblåsor och med sänkt dos så lyckades man kors i taket bromsa upp det hela så i måndags kom det ut 9 ägg. På tisdagen hade 6 stycken befruktats men 2 dog av tidigt. I onsdags hade ytterligare 2 dött av och kvar var 2 ägg av vad doktorn sa va bra kvalitet. Så nu är det 1 ägg in och jag är en trött ruvare och 1 i frysen.

I måndags hade jag så fruktansvärt jätteont i magen. Det va blixtstill sängläge som gällde och tisdag likadant. Doktorn såg vätska i buken och det var därför ja va så fruktansvärt svullen men tack och lov inte så mycket att man inte kunde sätta tillbaka ett. Så jag ha tagit det så mega lungt jag bara kunnat och peppar peppar är jag på benen emellanåt idag. Öm och svälld idag me men mycket bättre än igår så det går åt rätt håll och om det blev överstim denna gången så va den betydligt mer måttlig än sist för det känns som att det värsta borde ju vara över nu tycker man ju??

kram på alla!

• linalotta

Jag måste bara lägga mig i glamour debatten här!! :) Jag hade Oddvar nu för första gången och var till en början lite skeptisk men oj va fel ja hade. En bra mysgubbe som va riktigt trevlig och mkt omtänksam kände jag nog också. Hade Holte första gången och jag har fått höra på min hemma klinik att dom två är varandras motsatser och det kan jag nog hålla med om!! :)

• linalotta

Ni som sitter och ruvar som bäst i läsandets stund. Hur mår ni just nu liksom? Känner ni något speciellt?

Själv är jag tok tok tok trött. Kan knappt hålla mig vaken längre än till nio. Är det samma för er? Jag känner mig svullen och jag INBILLAR mig att det känns lite i brösten just nu. Fast jag är ju tyvärr även medveten om att detta även kan vara biverkningar av alla suppar som man också proppar i sig!!
    Man kan inte mer än hoppas hoppas önska och hålla tummarna lite till!

• linalotta

å huha huha nu börjar det närma sig testdag här. Dagarna kryyyyyper fram. Fasiken va nervös jag är!! Ända till fredag ska jag vänta. Varje knip i magen framkallar nervositet ju. Man tror hela tiden det värsta. Huga huga....det är inte klokt vad jobbig denna väntan är!!
    *måste bara skriva av mig en rad....för att det är jobbigt att vänta vet ju typ alla här inne*

• linalotta

hm...attans....det va testdag här också men inte blev det nån bra dag inte....inte ett plus så långt ögat når! I mina allra högsta önskningar tänker jag att det kanske vart för tidigt. Så jag måste nog prova i morron bitti igen , inte för att jag hyser nåt hopp utan bara för att va helt säker liksom....

Hm...va fan gör man nu? Vänta på att tant röd kommer och det fort kan ja tro!! Nån som vet, direkt efter mensen har kommit så kan man påbörja äta tabletter för FET igen?? Om tant röd dröjjer nu för att kroppen liksom troooor att den är gravid eller nåt annat dumt. Kan man äta skynda på mensen piller då? Eller det kanske inte är så fiffigt? Nån som vet? Typ gestapuran har jag ätit förut för att mensen aldrig kom?

attans...vilken dum struntdag det blev då!!!

Varsel på jobbet, minus på stickan och begraving till veckan. Skulle kunna vart lite skojjigare just nu känner jag! :/

• linalotta

nähä nu är jag me så himla less och besviken på allting...vårt sista lilla frysägg gick inte vägen idag heller. Jag har fått så himla dålig support från CVL på slutet tycker jag så jag är riktigt putt på dom just nu. De är ju hur bra och söta som helst då man är där men telefonledes har det varit riktigt dåligt den här gången. Jag har fått köra på gamla meriter som inte lyckades då heller och inga nya körscheman och lite godtyckligt om jag ska börja med hormonerna eller inte. Kort sagt har jag gissat själv hur jag ska göra och jag är glad jag ha gjort det förr annars hade jag inte haft en aning. Idag lovade de att de skulle höra av sig tidigt om ägget inte klaradeupptingen så jag slapp åka så långt. kl 9 ringde jag och de hade inte ens kollat i labbet. Ringer upp en stund senare och säger att det inte klarat sig. Vänd bilen. Tack å lov hade vinte hunnit alla 40 milen som vi gjort sist iallafall. Jaaa jag vet jag är bitter idag!!!

Nya tag.....nya försök till hösten......enda gången man inte vill ha sommar och semester just nu. Det känns ju så långt till hösten just nu!!

Lycka till alla!!

Svar på tråden Vi som går på Carl von Linne kliniken fortsättningstråd igen.....