Vi som går på Carl von Linne kliniken fortsättningstråd igen.....
Turbolina:
Stort grattis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Underbart, härligt att höra att det är två plus!!!!!!!!!! 
Hoppas du kan njuta!!

Turbolina:
Stort grattis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Underbart, härligt att höra att det är två plus!!!!!!!!!! 
Hoppas du kan njuta!!

linalotta: 50 äggblåsor! Det var i mesta laget, hoppas det går bra.  Om du känner dig nervös så ring till klinken och prata med dem. Jag blev själv överstimulerad vid mitt första (och hitills enda) IVF så jag förstår din oro för det är inte kul och råka ut för det.
Lycka till och hoppas det blir bebis av det här.

masse: stort grattis!!!!!!!!

linalotta:
Just ja, blir man för överstimulerad sätter de inte gärna tillbaka ett ägg eftersom det kan öka stimuleringen. Det vet jag att de sa till mig oxå,
jag hade då 21 äggblåsor och de tömde nitton blåsor och tog ut ägg ur dem sen räckte det. Fy, det var ingen höjdare. För min del blev det bara ett som jag fick tillbaka och resten kasserades då de inte var i frysbart skick. Totalt fick jag 11 befruktade och delade men de var fragmenterade så pass att de inte var frysbara. Tur kanske var det för efter den IVFn kom min dåvarande på att han inte ville ha barn så hade vi fått frysisar så hade jag ändå inte kunnat använda dem eftersom förhållandet sprack..
Oj, nu svävade jag ut om mig.
Härligt att bo på hotell i Uppsala! Jag bor själv i stan så jag kan cykla till och från kliniken, känns jätteskönt att ha så nära. 
Stort lycka till imorgon nu och hoppas det blir bäbis!!

entjej: Hoppas att det blir bra efter att bebisen föds och att allt går bra.
Ska du göra en anmälan om det du nu går igenom?

Turbolina: haha, brasiliansk vaxning!! Det måste roat dem...
linalotta: Grattis till en liten i magen och en i frysen! Hoppas överstim inte blir mer än den är nu!

Maxie-vännen: Glamour doktorn är Holte enligt tjejerna på tråden. Jag har haft honom och Oddvar och någon till (kommer inte ihåg namnet på den tredje). Holte funkar jag jättebra med.
Kul att ni ska göra syskonförsök nu!!
På tisdag ska jag ut med Caribe och det ska bli jättekul!
Hoppas allt är bra med dig,
kramar Cah

Maxie: den diagnosen har jag oxå fått. Är det några Viphsare som vet att ni gör syskonförsök?

Grattis Turbo!!!
Maxie: Jo, jag har sett att det är mga där som fått 2:an utan problem. Jag har tänkt på att det måste kännas jobbigt för dem som inte får det. Jag orkar inte läsa så mkt på den tråden (typ inget alls) för det känns som åren har gått och de som är på den tråden har gått ett helt annat öde till mötes än vad jag har.
Jag är inte inne på någon tråd förutom den här som jag läser och inte deltar så mkt i ännu. Försöker hålla mig lite distansierad för att inte hamna i samma svacka som för några år sedan, inte lätt men det går hyfsat. Jag har mkt kontakt med Maskros (vi hörs privat och ses  en del) och sen med Caribe har jag mailkontakt. 
Hur känns det att göra syskonförsök?

Noncuro: Min historia är:
Jag och mitt X började för fyra år sedan att försöka få barn. Det lyckades inte och vi gjorde tre insem och en IVF. Diagnosen var oförklarligt barnlösa.
Efter IVFn kom X-et på att han inte ville ha barn nu och vi gick isär.
Jag träffade en ny kille och nu har vi i 1,5 års tid försökt få barn men inget händer.
Diagnos: Oförklarligt barnlös. Min man har en dotter sen tidigare så han funkar.
Nu äter jag pergo och så kör vi hemma, IVF blir till hösten.
Har mått som de flesta i den här cirkusen, väldigt dåligt psykiskt!
Jag har förändrat mitt liv och mig själv som person, orkar inte med småbarnsträffar och delta i småbarnsliv för mkt.
Ytterst få vet vad jag gått och går igenom och jag vill ha det så. Orkar inte älta med folk som ändå inte förstår. 
I förra svängen med X-et så var jag konstant på FL och hängde på en tråd där många blev gravida via IVF (bland annat Maxie).  Vi träffades även privat och det var jättegulliga tjejer men för oss som inte lyckades med IVF blev det för jobbigt att hålla kontakten med de som plussat.
Nu försöker jag hålla en "sund" FL kontakt. Det är jättebra med FL och en stor livräddare men personligen så blir jag lite för engagerad i andras öden och det drar ner mig lite känner jag. Samtidigt så kan jag säga att det stöd jag fått från folk i samma sits här på FL är OVÄRDERLIG!!!!
Vete tusan hur jag skulle ha överlevt utan FL i den här cirkusen?

Noncuro: jag tror jag håller mig till den här tråden. Att starta upp en egen tråd blir för engagerande, jag gjorde det för fyra år sedan och jag passar mig för det nu.
Att läsa här om folk som plussar är helt ok för på den här tråden känner jag ingen privat. ( Förutom Maxie då).
Jag ska försöka göra saker jag tycker är roligt och tänka på lite annat för att inte hamna i en svacka igen. Lite har jag lärt mig från förra svängen:)

Noncuro:
Klart du ska vara här på tråden!
Jag ska göra som du och försöka att njuta av sommaren! Jag mår bra nu jämfört med för tre år sedan. 
När folk plussar på den här tråden så ger det mig hopp att kämpa vidare!

Maxie: Hoppas det blir en liten bebis av någon av era eskimåer:)
Kram från mig!

Maxie: stå på dig och be dem att få mer proggisar.....jag vill minnas att Mirren fick äta det länge? Hör med henne.
Kram!

Maxie: Jag har problem med för kort lutealfas vilket läkarna hitills, under mina fyra år i den är snurren, varit skeptiska till om så är verkligen är fallet med mig, de har varit skeptiska till om det jag sagt varit sant med mens en vecka efter ÄL. Nu efter några kurer pergo så har läkarna på CVL börjat förstå att min lutealfas är  lite kort. Jag fick förra månaden Crione utskrivet men det tog jag inte och den här gången fick jag proggisar och de ska jag ta i 15 dagar efter ÄL. Jag är på dag 12 idag och har för första gången i mitt liv (har tagit proggisar en gång tidigare vilket var efter den IVF jag gjorde för snart tre år sedan) fått en längre lutealfas...förmodligen är det bara mensen som är uppskjuten. Lite rädd blir jag när jag läser om det som du drabbats av entjej med vad du tror är en biverkning av proggisar. 
Hoppas det inte är mf Maxie, jag håller tummarna för dig. Stor kram!

entjej:
Jaha, fick du ta via tarmen? Ursäkta att jag frågar men hur gör man då?
Jag hoppas innerligt att du blir bra å det snaraste!!
Tack för dina lugnande ord om proggisar....nu känner jag mig lite klokare och lugnare.

entjej:
Jag tolkade det först som att du fått progesteron i tarmen via magen med sprutor, vet inte vad jag fick det ifrån?  Jaja, som du skrev...här är man van att diskutera allt..hihi. 
Jo, att ta proggisar analt vet jag att man kan göra. Blir det skillnad när man tar de analt mot vaginalt? Effekten borde väl bli det samma med progesteronet? 
Varför fick du ta progesteron så länge?