Inlägg från: kramiiis |Visa alla inlägg
  • kramiiis

Vi som går på Carl von Linne kliniken fortsättningstråd igen.....

theorese: tack! redan halvvägs! vad det går fort

entjej: tack vännen! jo de har alltid ökat i antal för mig oxå, men de har aldrig varit såhär små på dag 8 och det är det som gör mig orolig hoppas de ringer snart så jag får veta.

kramar

• kramiiis

Vul gick inte bra idag, det hade inte hänt något alls, INGENTING!! inte en enda blåsa syntes till, dvs sämre än i onsdags. Så läkaren säger att vi måste prata lite och säger att det avbryts poängterar igen min ringa ålder, det borde inte vara så här trögt vid 28 års ålder och normalviktig. Sen föreslår han ett försök med gonal-f maxdos korta metoden säger att det inte hinns med innan sommaren. Frågar om han ska skriva ut recept direkt eller om vi vill fundera på det över sommaren. Sambon säger vi vill köra på. Jag stirrar bara och undrar hur jag ska orka, läkaren verkar se det och tittar ledsamt på mig och försökte nog få mig att prata lite. Men vad ska jag säga??

Så nu skickar jag iväg pappren till ÄD, sambon gick med på det iaf efter att jag grät lite i hans famn i hissen ut. Jag orkade inte va stark och hålla emot längre, det gick inte. Jag grät hela vägen till sthlm och nu sitter jag på jobbet som ett stort frågetecken.

VARFÖR?

• kramiiis

tack söta ni

entjej: det var nog dumt att åka till jobbet för jag gjorde inte en grej, försökte inte ens...stirrade mest.
    hur mås det?

kram på er!

• kramiiis

entjej: jag bryr mig om dig för att vi kämpat så länge tillsammans och för att du är en underbar vän! (som alla andra i tråden!)
    tack för din fina kommentar

ja det känns faktiskt konstigt att det inte var ngn blåsa alls. För jag har ju alltid fått ett fåtal blåsor och fått ut ägg och nu hade jag ju sprutat i 13 dagar. men men ska nog sluta analysera försöket och lägga det på hyllan...

• kramiiis

hej tjejer!

jag lämnar nog tråden nu. Var på KS igår och de anser att mina chanser att lyckas med IVF är i princip noll. Jag vet inte om jag orkar ett till försök på CvL även om de gick med på det. Jag går nog vidare mot ÄD.

stort lycka till allihop!

stora kramar!

• kramiiis

djurgårdsrutan: tack vännen! jag kommer kolla till er då och då

stor kram till dig oxå och jag fy vad tråkigt att mensen verkar kommit

• kramiiis
    DjurgårdsRutan skrev 2009-06-02 13:24:08 följande:
    Kramiis. Vad bra, vi vill inte förlora dig här.Tack för kramen.
    söt du är
    I don't want to loose control but I'm falling. I just can't believe it.
  • kramiiis
    entjej skrev 2009-06-02 14:01:31 följande:
    Vad ledsamt besked från KS. Jag önskar er lycka till med ÄD!!! Kram!
    tack vännen!
  • kramiiis

sth: har fått journalerna. Har haft mellan 15-20% att lyckas men nu efter senaste så anses chansen kraftigt reducerad. Jag fick max ett försök till på CvL.

pratade om andra tekniker på KS och de ansåg att det inte fanns ngt att göra. Allt annat som görs på andra privatkliniker och utomlands finns det inte tillräckligt med forskning på enligt dom. Hmm. Jahapp. Får väl se vad kliniken i finland säger när vi är där. Men tror vi satsar på ÄD faktiskt om jag får med sambon på det. Helst skippar jag fler ivf nu. Det känns bara skit när man inte ens få en ynka blåsa efter 13 sprutdagar

kram på dig!

linalotta: stor kram!

• kramiiis

djurgårdsrutan: vet att det är tufft med ruvning och ännu jobbigare när man börjat blöda jag har alltid börjat blöda efter testdag först runt RD 20.
    Men man kommer igenom det. Jag trodde att jag inte skulle orka ngt mer alls efter första ivf:en. Och efter andra när jag inte kom till ET trodde jag inte ens läkarna skulle låta mig försöka igen, men jag fick och sen efter ivf 3 och 4 vet jag inte hur jag orkade vidare.
    Nu när ivf 5 blev avbruten så gav jag väl upp och grät i några timmar men sen är man på banan igen och letar alternativ!
    Man klarar så mycket mer än man tror!
    Och du fick till frysen, det är värt mycket! Du kommer att lyckas! Det är jag säker på!
    Många varma kramar till dig!

turbo: härligt att du börjar känna dig själv igen klart du ska vara lycklig! du bär ju på dina twins så häftigt och nej trots att vi träffades så kunde jag inte förstå att du plussat det går lixom inte in i mitt huvud. hehe. Lär väl fatta när jag får träffa piff och puff hihi
    Kram!

Svar på tråden Vi som går på Carl von Linne kliniken fortsättningstråd igen.....