Inlägg från: MammasÄlsklingar |Visa alla inlägg
  • MammasÄlsklingar

Smink, smink, smink... vi fortsätter

JePaLuLi skrev 2009-03-14 19:20:25 följande:
    Är det nån av er som testat Sheer cover?
    Undrar också det !!

Sen undrar jag hur i helvete man hittar en foundation som e ljus så man slipper få en mörkare nyjans i ansiktet.. helt omöjligt juhe
  • MammasÄlsklingar
    Fridapida skrev 2009-03-16 18:42:16 följande:
    JennyoPatrikNope, har du provat andra mineralprodukter? TrollsannaJa, jag har provat den lite. Fransarna blir verkligen långa och uppböjda men inte lika perfekta som med Masterpiecen. De blir nästan lite trassliga. Men jag vill inte ge ett slutgiltigt betyg innan jag fått snitts på borsten och den har fått "torka till" lite. Vissa blir ju bättre efter en till två veckor. Men jag tycker att den verkar lovande. MammasÄlsklingarJag tror att MAC har riktigt ljusa foundations. Jag håller med dig, man vill inte ha mörk foundation.LMKTack! Jag var inte beredd alls.
    Nä o verkligen svårt att hitta 1 som passa min ljusa hud.
    Men MAC har jag aldrig testat e dom dyr.. vart kan man köpa den?
  • MammasÄlsklingar
    Fridapida skrev 2009-03-16 20:05:16 följande:
    Finns på Åhlens City. Kanske på NK? Gissar att det bara är i Stockholm, GBG och Malmö. Men jag är osäker på priset. MAC är ganska dyrt, men inte dyrast. Kan en foundation landa på runt 400 kr kanske? Någon annan som vet?
    Ah!!
    Ja jag får kika lite ..
  • MammasÄlsklingar

Tjena brudar!
    Nästa lör 28e ska jag på fest o vill verkligen hitta en foundation som e hel täckande + skit ljus färg.. ska på M U S och kolla imorgon om dom kan hjälpa mig.
    Kan ni tipsa om en bra mascara? Sen tips på hur man göra ögonen lite sexiga?
    / Trevlig helg

• MammasÄlsklingar

Tjo
    Handlade på M U S igår
    Vart en matt foundation färgen MILK
    Sen köpte jag en mixing liquid så mitt ögon glitter ska fassna..sen en wonder pouder färgen sahara o en fin borste till.. fick 10% på hela köpte
    Så det gick på ca 1000:-
    Allt ska prövas idag *S* Hoppas d blir bra färgen såg super bra ut när hon testade på mig

• MammasÄlsklingar
    Fridapida skrev 2009-03-23 11:54:19 följande:
    Vad kul! Jag ska snart ta mig till MUS och shoppa loss lite också. Har en 20% rabatt-kupong så det kliar i fingrarna. Det har kommit en del nyheter.
    Ja jag vela köpa med mig allt kändes det som haha
  • MammasÄlsklingar
    Fridapida skrev 2009-03-23 12:10:41 följande:
    Känner igen det där
    Känns lite ovant med d nya sminket.. har tagit på mig d nu.
    Inte liika täckande som jag e van med och lite annorlunda att lägga på.
    Ska ge det en chans man kanske vänjer sig också..
  • MammasÄlsklingar
    längtan09 skrev 2009-03-23 13:23:31 följande:
    Wonder pouder har jag med, använder du bara pudret eller foundation också? För jag funderar på om jag ska köpa foundation också, men det syns direkt på min hy om jag har sånt, vad kan man göra åt det?Nu blev inte frågorna bara till dig utan till alla, men var tvungen att fråga om Make up store när jag såg att du köpt där
    Jag använder både och eftersom annars om man svettas så blir inte foundationen så bra *S*. Men man kan bara använda pudret också typ lite mer vardagligt.
    Du menar att det syns pga färg skillnad eller?
  • MammasÄlsklingar
    längtan09 skrev 2009-03-23 16:15:16 följande:
    Inte så sett, eller jo det syns ju pågrund av färgskillnad när jag köper "billigt" smink där det bara finns röda nyanser och jag är mer gul. Men det syns för att min hy är ganska dålig. Har du tips på hur man får en fet, yttorr hy att se bra ut? Alltså vilka cremer och rengöringar man ska använda? Är rätt nybörjare på allt det här för jag har inte brytt mig så mkt tidigare men nu när jag är gravid vill jag gärna se bra ut av någon anledning
    Jag köper Phyris jätte bra för sån hud .. hade precis likadant själv förut.
  • MammasÄlsklingar
    längtan09 skrev 2009-03-23 16:26:11 följande:
    Vartt hittar man det då? någon bra webshop för antar att det kan vara svårt att få tag i i karlstad.
    hmm vet inte googla jag bor i sthlm.
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter