Inlägg från: cherryblossom |Visa alla inlägg
  • cherryblossom

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Nu slänger jag in en fråga här igen jag klär mig typ enbart i 60tals kläder med hjälp av min pappa som säger vad som är rätt och fel haha. Men sminket har han ingen koll på. Var hos en dam för några veckor sen och käpte lite grejer som hon haft och det enda svaret jag fick var rosa läppstift. (vilket jag inte kommer att använda, passar inte på mig) men om jag inte är helt ute och cyklar så var det massvis med mascara va? Nån sa att det ska vara pastell ögonskugga men har samtidigt en vision av eyeliner a la måsvinge. Det går ju inte ihop med ögonskuggan.. och jag som bara har kajal för tillfället (är rätt så nybörjare) och vill öva :P
    Ska det alltså vara pastell o svart ihop?? Gud va svamligt, sorry

• cherryblossom

Lösögonfransar behövs inte här har så långa av mig själv att de slår i glasögonen haha
    Jaha det blir till att träna med kajalen då... hmm den enda "normala" färgen jag har hemma är muffin från MUS

• cherryblossom

Jag har varit och blivit sminkad på Make Up Store. Här är de iaf kanon, jag lärde mig så otroligt mycket och det var väl värt pengarna!

• cherryblossom

och jag fortsätter tjata om mitt 60 tal haha. Nä men seriöst, den enda "normala" skugga jag har hemma nu är muffin från MUS. Jag kan inte föreställa hur det skulle se ut med eyeliner till den. Tydligen ska det vara ebn breeeed linje och sen måsvinge.... och hur lång ska den va utanför? Och jag som bara har kajal hemma att öva med kommer inte iväg o köpa eyeliner heller :/

• cherryblossom

Tack, jag kollar för fullt hittade en sminkning på youtube, där satte de svart kajal penna i hela globlinjen. Är det rätt? (jag är nybörjare) alltså hela globlinjen ritades i och sen därifrån kom måsvingen

• cherryblossom

Ja där fanns hur mkt som helst... men nu hittade jag info om att sotning också gick hem *förvånad* men sotning är jag bra på iaf

• cherryblossom

Eller nä, det ville inte heller idag... köpte en silver skugga och en becksvart med glitter i på MUS häromdagen och nu ville sig inte det heller haha....
    Eftersom jag är nybörjare så tittar jag mkt på youtube tutorials men ibland hänger jag inte med riktigt. Bruna färger blir bra dock, har tom fått beröm av MUS här att jag avancerar framåt haha

• cherryblossom

Nu kommer jag med en ny fråga
    Gav mig på flytande eyeliner för några år sen men det blev katastrof. Som den relativt nybörjare jag är så vill jag ha era bästa tips för att få det att bli fint. Och det är INNANFÖR den nedre fransraden som man också ska applicera va?

• cherryblossom

Nu har jag glott på X antal youtube tutorials och det blir inköp av flytande eyeliner när pojkvännen kommer hem. Förstår att jag har mkt övning framför mig, det ser ju så förbaskat lätt ut när de gör det

• cherryblossom

Sådärja, nu har jag kommit ur stenåldern och köpt en eyeliner.... ska börja experimentera ikväll kommer nog bli djäkligt snea streck i början haha och jag är inte den med stadigast händerna heller :/

Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter