Inlägg från: PsychoBitch |Visa alla inlägg
  • PsychoBitch

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Hej! Hoppar in här med en fråga.
    Jag har fet hy & har inte hittat nån fondation som sitter kvar, någon som har tips på nån bra?

• PsychoBitch
    Fridapida skrev 2009-04-02 08:25:46 följande:
    Använder du primer? Prva annars att lägga en primer under din foundation. Jag gillar den från FACE. Annars kanske du behöver se över din hudvård, torkar den ut din hud så att huden verproducerar fett? Har du en foundation som låter huden andas? Prova gärna mineralfoundation, det passar fet hud mkt bra.
    Jag använder inga uttorkande produkter, det enda är att jag kan lägga en mask för fet hud ibland annars brukar jag hålla mig till produkter för normalhy eller bara återfuktande produkter. Min kropp prudecerar mycket fett generellt, inte bara ansiktet jag har fet hy

Men nu måste jag då fråga var primer är för något?

Jag är intresserad av smink, har alltid varit, men har aldrig lärt mig riktigt vad, hur man använder osv...
    Här blir det mest bara kajal, ögonskugga & rouge, för foundation har jag inte hittat nån som sitter.
    Tack för tipset!!
  • PsychoBitch

Tack så mycket
    Då ska jag införskaffa både primer & mineralfoundation

• PsychoBitch

Jag har Qliniques pore-minimazer som jag köpte på kicks, kan dock inte säga om den är bra eller ej då jag knappt använt den.

• PsychoBitch

Hur gör ni ren era smink penslar/borstar?
    Jag antar att ni inte har en pensel för varje ögonskugga {#lang_emotions_wink}

• PsychoBitch
    trolltyg skrev 2009-04-07 13:26:19 följande:
    Jag tvättar mina med schampoo varannan eller var tredje vecka. Ett tag var det varje vecka men nu har jag blivit lite lat. Ibland använder jag borstrengöring från kicks eftersom den innehåller lite alkohol så är den även lite bakteriedödande. Efter tvätt och skölj så lägger jag dem plant på en hylla men med själv borstytan utanför i det fria för bättre torkning och bibehållen form.
    Tackar! Då ska jag schamponera lite här i eftermiddag
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter