Inlägg från: Tyson 77 |Visa alla inlägg
  • Tyson 77

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Jag har alltid sminkat mig, lite till och från. Nu har det inte blivit så mycket då jag mest är hemma eller ute med hundarna...

Men i förrgår blev jag sminkad av en makeup-artist och hon gav mig lite tips på vad som passar.
    Nu är jag jättesugen(!) på att gå en sån där kvällskurs för att lära mig mer. Som vanlig vardags-makeup och fest-makeup.
    Har ni några tips på bästa stället att gå till? Vad brukar det kosta? Får man produkterna som används eller måste man köpa dem själv?
    (Det kanske finns svar på mina frågor, i tråden, men jag orkar inte läsa igenom alla sidor...)
    I mitt gallari finns det några bilder på sminkningen och håret(jag var alltså hårmodell i torsdags), dock är inte läpparna gjorda än på en av bilderna och dessutom stod jag inne i badrummet...så den bilden är inte så bra...
    Alltså, bästa och någorlunda billiga stället i Stockholm...

• Tyson 77
    Tyson 77 skrev 2009-03-28 07:56:19 följande:
    Jag har alltid sminkat mig, lite till och från. Nu har det inte blivit så mycket då jag mest är hemma eller ute med hundarna... Men i förrgår blev jag sminkad av en makeup-artist och hon gav mig lite tips på vad som passar. Nu är jag jättesugen(!) på att gå en sån där kvällskurs för att lära mig mer. Som vanlig vardags-makeup och fest-makeup. Har ni några tips på bästa stället att gå till? Vad brukar det kosta? Får man produkterna som används eller måste man köpa dem själv? (Det kanske finns svar på mina frågor, i tråden, men jag orkar inte läsa igenom alla sidor...) I mitt gallari finns det några bilder på sminkningen och håret(jag var alltså hårmodell i torsdags), dock är inte läpparna gjorda än på en av bilderna och dessutom stod jag inne i badrummet...så den bilden är inte så bra... Alltså, bästa och någorlunda billiga stället i Stockholm...
    Jag puffar lite för mig själv{#lang_emotions_kiss}...
  • Tyson 77
    Fluffguf skrev 2009-03-28 20:53:51 följande:
    Jag kanske inte är rätt person att svara, men det enda jag vet är att make up store har en kurs som kostar 500, då blir man sminkad och får sedan välja produkter för hela summan. Jag har inte testat själv ännu, men ska göra det snart Hur bra det är ska enligt de som har varit där bero på vem som sminkar en, så det är ju lite av en chansning, men gillar man MUS så kan man ju se det som en gratis kurs när man handlar för 500
    OK. Tack!
  • Tyson 77
    katarina118 skrev 2009-03-29 10:48:00 följande:
    ja tycker oxå det är värt pengarna att gå på MUS å få en sådan där rådgivning... ha gjort det flera gånger...
    cherryblossom skrev 2009-03-28 21:00:52 följande:
    Jag har varit och blivit sminkad på Make Up Store. Här är de iaf kanon, jag lärde mig så otroligt mycket och det var väl värt pengarna!
    Då har jag i princip inget val{#lang_emotions_smile}. Det är MUS som gäller?!
  • Tyson 77

Jag har stora ögon som går i blå/grönt. Den sminkösen som jag träffade sa att jag ska "dova" färger, som plommon och purpur...
    Vad tycker ni?
    Finns bilder i mitt galleri.
    Vill ha kvar min stora ögon, men inte "för" stora...

• Tyson 77
    Tyson 77 skrev 2009-03-30 19:29:50 följande:
    Jag har stora ögon som går i blå/grönt. Den sminkösen som jag träffade sa att jag ska "dova" färger, som plommon och purpur... Vad tycker ni? Finns bilder i mitt galleri. Vill ha kvar min stora ögon, men inte "för" stora...
    Puffar lite för mig själv, än en gång...{#lang_emotions_embarassed}
    Mina djur är mitt liv!!!
  • Tyson 77
    trollsanna skrev 2009-04-01 17:51:17 följande:
    tycker du kan ha ljusrosa närmast ögat och sedan plommon i globlinjen..,lite utsuddat. Samt markera ögonen med svart eyeliner och kajal.
    Men jag har inte sådana "insjunkna" ögon, utan mer "hängiga" och bulliga ögonlock. Passar det verkligen då att markera globlinjen?

Idag använder jag mig mest av lila, purpur och andra dova färger...
    Mina djur är mitt liv!!!
  • Tyson 77
    trollsanna skrev 2009-04-01 21:10:11 följande:
    Ja det tycker jag att du kan ha. Du får mer djup på ögonen. Du kan prova med en inte allt för mörk skugga i globen först men dock  mörkare än den ljusa närmast ögat. Tona ut den mörka skuggan mot brynet. Har kikat på dina bilder och tycker det borde fungerara med den effekten på dina ögon. Kan ''lyfta'' ögat.
    Testade som du skrev.
    Det blev skitsnyggt!!!
    Tack för tipset!
    Mina djur är mitt liv!!!
  • Tyson 77
    Odella skrev 2009-04-03 07:30:33 följande:
    Nån som kan rekommendera nån bra foundation för mig som är likblek? Har lite mörkare "fläckar" i ansiktet också tex vid överläppen och vid näsan. Har även lite märken och nån finne här och där Skulle också behöva tips på concealer, puder och mascara. Har testat maxfactor innan men vill testa på något annat, den är så fet och jag blir blank jättefort. Pris; inte det dyraste men inte heller det billigaste. En till fråga: använder bara guldögonskugga då alla andra ögonskuggor ser för starka ut i mitt ansikte. Kontrasten blir jättestor! Nån som har ett tips om vad som passar mig som rödhårig med gröna ögon? Tacksam för alla tips
    Det finns ju ljusa guld/gröna färger som skimmrar. Det kan nog se snyggt ut till ditt röda hår{#lang_emotions_smile}!
    Eller ljuslila färger som Fridapida skrev.
    Jag är också väldigt blek i hyn, har blå/gröna ögon och mörkt hår med mycket rött i. Jag använder mest olika nyanser av lila för tillfället. Testade gröna färger en dag och det var också skitsnyggt!
    Det är bara att leka med färgerna!
    Mina djur är mitt liv!!!
  • Tyson 77

En fråga som egentligen inte har med smink att göra...
    När man plattångar håret, finns det inte någon produkt som skyddar håret emot att det ska nli slitet o förstört?
    Har aldrig gjort detta förut, det här var första dagen...

Mina djur är mitt allt!!!
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter