Inlägg från: FruLidgren |Visa alla inlägg
  • FruLidgren

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Halloj alla sminkgalningar!

Ska på bröllop på lördag, ett kvällsbröllop. Ska ha en svart klänning med en rosa sjal runt axlarna. Sjalen är ljust rosa med inslag av silver och mörkare rosa.
    Vad skulle ni ha valt för färger på ögonen? Ska jag ta upp det rosa där? Eller välja nåt helt annat?

Elias 051026 Dante 081209
  • FruLidgren
    Fridapida skrev 2009-04-29 13:39:39 följande:
    Åh bröllop...Jag skulle nog satsat på att plocka upp den ljusrosa på läpparna. Allt måste ju inte matchas in i ögonmejken. En grå/svart mejk och rosa på läpparna. Det tycker jag är en fin kombination. När man är finklädd, på bröllop osv, så gillar jag mest att vara mer klasiskt sminkad.
    mm det låter som en bra idé! jag tycker ändå att jag ser skum ut med rosa skugga! Kanske ska försöka mig på en sotning? visst har du en bra i din blogg?
  • FruLidgren

Jag testade att sota nu (kunde inte låta bli) tog ett dåligt kort som ligger i galleriet. Nån kanske kan kommentera?

• FruLidgren
    LMK skrev 2009-04-29 16:05:39 följande:
    Jag älskar sotningar men är inget vidare på det själv. (Varför är det sååå svårt??)Jag tycker det blev skitsnyggt!! Du fick otroligt lysande ögon!
    Tack! Blev ganska nöjd själv faktiskt Så svårt att veta hur mycket man vågar ta! Det känns som om man öser på färg men sen syns det knappt iaf! Tror det blir en sotning i grått/svart med rosa läppar till
  • FruLidgren
    Love Forever skrev 2009-04-30 16:52:20 följande:
    den här tråden har jag missat helt. här passar ju jag perfekt. mitt liv består typ av smink. är utbildad makeupartist och jobbar både som säljare i en stor känd butikskedja och även med brudsminkningar vid sidan av. så frågor om allt är mer än välkommet! =)
    då kan ju du ge mig fler tips! ska på bröllop i helgen...min fråga ligger lite längre upp!
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter