Inlägg från: trollsanna |Visa alla inlägg
  • trollsanna

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Tack för att du gjorde en ny tråd. Letade ett tag .

Är nyfiken på om du gillar mascaran. Såg att du också köpt den. Hoppas du blir nöjd. Jag är supernöjd.

• trollsanna
    flingflong skrev 2009-03-30 21:25:31 följande:
    Vad tycker ni om Mary kay? Är det bara upphåsat eller är det verkligen bra grejer?
    Tycker dom är bra. Cliniques produkter gillar jag också.
  • trollsanna
    Tyson 77 skrev 2009-03-30 19:29:50 följande:
    Jag har stora ögon som går i blå/grönt. Den sminkösen som jag träffade sa att jag ska "dova" färger, som plommon och purpur...Vad tycker ni?Finns bilder i mitt galleri.Vill ha kvar min stora ögon, men inte "för" stora...
    tycker du kan ha ljusrosa närmast ögat och sedan plommon i globlinjen..,lite utsuddat. Samt markera ögonen med svart eyeliner och kajal.
  • trollsanna
    Tyson 77 skrev 2009-04-01 18:23:46 följande:
    Men jag har inte sådana "insjunkna" ögon, utan mer "hängiga" och bulliga ögonlock. Passar det verkligen då att markera globlinjen?Idag använder jag mig mest av lila, purpur och andra dova färger...
    Ja det tycker jag att du kan ha. Du får mer djup på ögonen. Du kan prova med en inte allt för mörk skugga i globen först men dock  mörkare än den ljusa närmast ögat. Tona ut den mörka skuggan mot brynet. Har kikat på dina bilder och tycker det borde fungerara med den effekten på dina ögon. Kan ''lyfta'' ögat.
  • trollsanna
    Tyson 77 skrev 2009-04-02 12:53:23 följande:
    Testade som du skrev.Det blev skitsnyggt!!!Tack för tipset!
    Vad kul. Har du någon bild på hur sminkningen blev?
  • trollsanna
    trebarsmamma skrev 2009-04-06 13:47:46 följande:
    trollsanna ojj vad duktig du är på att sminak dig, den dära pennan med svart och nån annan färg på vart köper du den, den verkar ju ganska så bra.
    Tack snälla!
    Köpte den på Parelle. Dom har märket Collistar.
  • trollsanna

Angående Primer så tycker jag FACE primer för ansiktet är jättebra. Sedan brukar jag faktiskt ha min concealer i ljust ljust lila på ögonlocket. Tycker det fungerar kanonbra. Fast idag har jag testat Lumenes ögon primer. Får se efter dagens slut vad jag tycker. Känns som att jag föredrar min concealer i alla fall. Fast jag har även en ögonkräm under.

Gårdagens och dagens sminkning finns på bloggen:
    http://trollsannasmakeup.blogspot.com/

• trollsanna
    Hallontrollet skrev 2009-04-20 23:02:02 följande:
    Puffar min fråga lite:Ge mig tips och bilder på en bra "vanlig dag på jobbet makeup" :) Jag har en tendens att älska att testa massa saker varje dag... Vilket alltid slutar med att jag har massa färg på ögonskuggan och ser fest sminkad ut på jobbet :) GE MIG TIPS OCH BILDER!!! :)
    Tycker neutrala färger som beigt och brunt passar bra till vardags och det är färger som dom flästa passar i oavsett färg på ögonen. Till det tycker jag att lite färg på läppglanset blir fint. Det tycker jag är stilrent.

Har också tendens att sminka mig med för mycket färg osv. På min sminkblogg finns ju lite olika men tror nog det kan finnas någon naturlig sminkning där också.  
  • trollsanna
    Tyson77 skrev 2009-04-23 19:14:33 följande:
    I mitt galleri finns bild på hur det blev till slut, om någon är intresserad...
    Jättesnyggt!
  • trollsanna
    Tyson77 skrev 2009-04-27 22:46:38 följande:
    Tack!En fråga till alla ni som kan... Vad använder man den solfjäderformade borsten till?
    på en utbildning jag gick så fick vi lära oss att man kan damma bort skugga som trillat ner på kinden med den penseln. Då snurrar man på penseln så man får en lite sprätteffekt på den. Då sprättar skuggkornen bort. Istället för att tex ta ett finger för då blir det oftast mer utspritt och tränger ner i huden.
  • trollsanna
    LMK skrev 2009-05-08 13:34:21 följande:
    Här kommer lite inspiration inför helgen! En grym tutorial på en lätt sotning med bra & tydliga instuktioner.purity.webblogg.se/2009/may/tutorial-sotade-o...Sen en annan blogg som jag bara älskar! Hon är fantastisk på att göra färggranna & snygga sminkningar & ger stor inspiration. Typiskt att hon inte bor i Stockholm för henne skulle jag vilja bli mejkad av på MUS! micromiss.blogg.se/index.html
    Oj vilk asnygga sminkningar.......vill också kunan göra sådana...supersnyggt. Tack för länkarna nu fick man ny inspiration och något att sträva efter.

Har uppdaterat bloggen med dagens ''make''
    http://trollsannasmakeup.blogspot.com/
  • trollsanna
    maddie3 skrev 2009-05-14 15:13:01 följande:
    Oh vilka bra tips, har aldrig testat Angel Brush penseln till det :) Ska absolut testa det. Har använt mig av eyeliner penslar, jag är ju så jäkla darrig på handen. Hitta även lite tips på Eve Pearls sida, hon är tydligen en Grammisvinnande makeup artist stod det :) hon tipsa om att man kan använda en puderpuff och stödja handen mot kinden och sen lägga eyelinern, då man är darrig på handen.Ska träna i helgen på olika tekniker och se om jag kan hitta en variant som funkar för mig.
    jag använder också alltid pensel. Face eylinerpencil tycker jag är jättebra men ibland använder jag också snedställ tunn pensel. När jag använder penna (oftast bara kajalpenna på nedre fransraden)  då ser jag till att den är bra vässad. Sedan kan man börja med det ögat man tycker man är sämst på. Eftersom man oftast är bra på ena.
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter