Inlägg från: maddie3 |Visa alla inlägg
  • maddie3

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Oh vad jag har letat efter den nya tråden...puh äntligen hittade jag er ;)

• maddie3
    Fridapida skrev 2009-03-14 18:54:51 följande:
    ER??? Det är bara du och jag än så länge. Jag missade ju helt att den gamla skulle stängas. Jag har ju blivit bortskämd med att det är alltid någon som påminner mig. Haha! Men vi får väl hålla liv i den så att de andra hittar hit.
    *skratt* så dumt jag formulerade mig :) får skriva "vilken tur att jag hittade dig" Fridapida ;)

Jaa tiden går otroligt fort när man har kul :) måste hålla liv i denna tråd för jag har fått så otroligt mkt bra tips på olika produkter.
  • maddie3

Hej
    Är det någon av er som testat Mist Stockholms makeup??? Vad tycker ni om det märket??? Lika bra som MUS eller Face Stockholm????

• maddie3
    Jonelin skrev 2009-03-23 22:54:57 följande:
    hejhej!Jag ska plugga till master makeup artist och hårstylist på Makeup Institute i Malmö i höst hade jag tänkt, någon som har gått den och kan berätta lite om hur det funkar? Skulle vara kul å höra om den är nåt att ha!Jonna
    Jag har pratat med en tjej på Make Up Store, och hon gick på Makeup institut i Stockholm och var jättenöjd :). Den skolan använder produkter från Mist Stockholm, deras eget märke fattade jag det som. Ang Malmö skolan vet jag inget men tror absolut den håller samma kvalité som den i Stockholm.

Ring annars till skolan och be få komma och kolla.

Lycka till
  • maddie3
    mjuik skrev 2009-03-24 10:45:45 följande:
    Jag har ångest. Har nyss flyttat och hittar inte mitt smink. Har hittat några få små ögonskuggor men inte mera. Var är mina saker?Har letat och letat men hittar inget. Tänk om jag råkat slänga allt?
    Hoppas du hittar ditt smink. Håller tummarna
  • maddie3
    längtan09 skrev 2009-03-24 16:23:11 följande:
    Nu när jag använt Make Up Stores whonder pouder ett par dagar och fått in snitsen är jag riktigt nöjd Visst det täcker inte till 100% men det ser mer naturligt ut än det gjorde med foundation. har även testat med foundation under för finare tillfällen, blev super bra det också Tänkte shoppa lite smink imorgon på Make Up Store, någon som har några förslag, behöver nog rouge och ögonskugga åtminstonde
    MUS har ju fått in så fina vårfärger på ögonskuggorna. Jag gillar speciellt skuggan Silk som är lilaskimrig,jättesnygg. Muffin är en skugga som alltid funkar. City Jungle är kanonfin grön skugga som är så snygg till sommaren när man fått lite färg, deadly är en mörk färg som är kanonsnygg att sota med. Jaa det finns hur fina skuggor som helst.

Rouge gillar jag sugar ping, sugar muffin och peach eller power. Sen hade de fått in en aprikosfärgad rouge kommer tyvärr inte ihåg vad den heter, men fråga.
  • maddie3
    längtan09 skrev 2009-03-24 16:31:27 följande:
    Tack för dina tips Silk lät fin, ska kolla på den, jag är mkt för lila och rosa skuggor, gärna ljusa och lite skimriga. antar att det är vad som passar min hy, är väldigt blek Hur sotar man bäst egentligen? Ska man ha speciellt underlag eller så?
    När jag sotar så lägger jag lite foundation på ögat och sen en eye primer. Jag tar en svartkajalpenna och lägger längs övrefransraden, och jobbar in den mellan fransarna och lägger även kajal på övre inre fransraden. Det får inte synas någon hudfärg om du förstår vad jag menar. Sen tar jag kajalen och lägger lite mer på ögonlocket och tar en pensel och lägger en mörk skugga gärna Deadly eller Pollution från MUS ovanpå för ett jämnt och snyggt resultat. Tona skuggan i globlinjen, Inga skarpa kanter här inte!!!! Lägg mörkskugga under längs med nedre fransraden och tona. Lägg svart kajal inre nedre fransraden och fixera med mörkskugga så sitter den bättre. Lägg en snygg highlighter under ögonbrynet och sudda ihop med den mörka för ett fräscht resultat och det öppnar upp ögat oxå. Skiftningarna mellan ljust och mörkt är kanonsnyggt.

Jag gör på det sättet, funkar bäst för mig. Men det finns säkert fler som gör på andra sätt, detta var mitt sätt att sota.

Jag lägger basen alltså foundation sist för att slippa kladda och styra med en massa nedfall av mörk skugga under ögat. Vill inte se ut som en Panda ;)

Hoppas du förstår vad jag skrivit. Annars så får du fråga igen :)
  • maddie3

Sugar pink och sugar muffin är rosafärgade rouge. De kanske kan vara något för dig, Längtan 09

• maddie3

Hej hej
    Idag har jag shoppat loss på MUS. Blev studio foundation, luminous bronzer (sjukt dyr), två microshadows "Pascal" och "Passion for fashion" från Bronzed kollektionen som kommer i maj. Har MUS nya tidning och när jag såg den kollektionen blev jag helt såld, kände att jag bara måste ha skuggorna, läppstiftet, glosset jaa allt. Men än så länge har bara två skuggor kommit in från den kollektionen och bronzern....men men väntar med förväntan på att de andra sakerna kommer snart :)

Visst jaa köpte även en blush "oh so fresh" den är kanonfin att ha i sommar. Den är aprikosskimrig :)

Ha det gott så länge

• maddie3
    MammasÄlsklingar skrev 2009-03-26 21:26:21 följande:
    hehe jepp..hmm minns inte den e lila o små glittrig.. haha bra förklaring
    Kan det vara Silk???? Den är lilaglittrig, jättesnygg. Har en liknande skugga från HM egen sminkserie...men är så sugen på att köpa Silk iallafall :)
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter