Inlägg från: trolltyg |Visa alla inlägg
  • trolltyg

Smink, smink, smink... vi fortsätter

MrsK skrev 2009-04-05 00:29:55 följande:
    Jag måste bara få fråga.Vart hittar man palletter som inte är sådär super dyra?jag har inte varit så tjejig av mig, men vill börja att prova på igen och att köpa flera olika färger blir dyrt i längden och därav skulle en bra pallett vara kanon, men jag hittar bara utlänska sidor och företag som har. Finns de inga buktiker här om har bra palletter?
    Viva la diva har en del palletter och de finns på en del kicks och åhléns, billigt ocg det ska vara bra pigment i skuggorna. Har själv aldrig testat dem men löst en del bloggar som varit nöjda. Sedan har Isadora små paletter med 5-6 skuggor som inte heller kostar en förmögenhet.
    Melvin 051219 och Ian 071127
  • trolltyg
    PsychoBitch skrev 2009-04-07 11:56:28 följande:
    Hur gör ni ren era smink penslar/borstar?Jag antar att ni inte har en pensel för varje ögonskugga
    Jag tvättar mina med schampoo varannan eller var tredje vecka. Ett tag var det varje vecka men nu har jag blivit lite lat. Ibland använder jag borstrengöring från kicks eftersom den innehåller lite alkohol så är den även lite bakteriedödande.

Efter tvätt och skölj så lägger jag dem plant på en hylla men med själv borstytan utanför i det fria för bättre torkning och bibehållen form.
  • trolltyg
    EllieMay skrev 2009-04-28 22:35:52 följande:
    Jätte fint sminkat, fungerar klockrent med din ögonfärg Har själv jobbat som make upp artist i några år, och det är sjukt roligt att pröva nya färger.För att svara  på Ts fråga så lär det bli jordnära färger i sommar, gärna med pärlemoskimmer i men inga starka färger för min del, är aldeles för blek så det fungerar inte för mig.Har ni prövat minerals smink, om så vad tycker ni om det?
    Jag har testat everyday minerals och youngbloods mineralfoundation och är jättenöjd med båda. Gillar även Pure lux mineralögonskuggor. Nästa på tur som jag verkligen vill ha är MAC mineralized skinfinish blush.  
  • trolltyg
    EllieMay skrev 2009-04-29 10:41:02 följande:
    Jag har bara prövat mineralpuder men det var ingen hitt, har ganska torr hud so resultatet blev fnöske i ansiktet Hur är mineral foundation i jämförelse med vanlig foundation? Har nämligen inte hunnit prova ,mineralfoundation än.Annars använder jag mineral roughe vilket är lättare att applicera än vanlig tycker jag.
    Min mineralfoundation är i puderform men det finns även i flytande form men då är det inte 100% mineraler. Har inte testat flytande mineralfoundation.

Många kan behöva lite mer fuktgivande hudkräm än vanligt när de använder mineralfoundation. Sedan tar det lite längre tid för mineralerna att "smäla" in i huden. Det kan se lite torrt ut den första halvtimmen eller så men sedan blir resultatet snyggare än något annat jag provat. Det kan också hjälpa med en primer innan för att det inte ska upplevas så torrt. Jag har också några mineralrouger och jag gillar dem skarp
  • trolltyg

Hej

Behöver eran hjälp. Jag har gjort en lite slarvig rosa sotning som jag lagt upp bilder på i mitt galleri. Ska på fest imorgon och har funderingar på om denna sminkning funkar. Jag ber om ursäkt för min fräkniga och laxrosa hy, soligt här och ingen foundation på.

http://www.familjeliv.se/Hem/trolltyg/galleri.php?cur_album=Smink

• trolltyg
    EllieMay skrev 2009-05-01 23:52:20 följande:
    Tycker det var skit snyggt faktiskt, rosa går jätte bra till din ögonfärg och sotningen var jätte bra gjord. tycker du ska köra på det
    Tack Det blir nog den, ska köpa lösfransar idag också.
  • trolltyg

Ullis 74 skrev 2009-05-06 10:53:37 följande:

Jag skickade min stackars kompis som råkar bo i Sthlm att inhandla en rejäl laddning MAC-produkter i helgen och tjejen i mac-disken på Åhlens sa att nästa gång kan jag ringa direkt dit för de har tydligen börjat skicka hem!Så alla MAC- älskare runt om i landet, nu kan vi också få!Jag har köpt 10 skuggor, fluidline liner, 2 borstar och ett läppstift...som borde komma i brevlådan idag! Tänk vad lycklig man kan bli av lite smink!
    Åh vad glad jag blir, har funderat på att ringa dem nämligen men fegat ur. Nu ska jag till stockholm i slutet av maj så jag håller mig till dess men då ska en minereliezed skinfinish blush och higlighter inköpas. Vill ha en från blond, redhead och brunette collection, hoppas de finns kvar. Sedan har det jättefina läppstift och olika typer av läppglans jag ska kolla in. Och makeupborstar och.. och.. och.. Jag kan hålla på i en evighet

Gud vilket kul paket du kommer att få, du får gärna ta in en bild i galleriet så vi kan få kika och dreggla Inte alls avis
  • trolltyg
    MrsK skrev 2009-05-06 23:19:59 följande:
    Vart i Stockholm hittar man MAC och i vilken prisklass ligger de?
    Finns i PUB huset tror jag men de finns även på NK.
  • trolltyg
    MrsK skrev 2009-05-07 09:48:05 följande:
    Tack så mycket.Har blivit så nyfiken på de där.Finns de några bilder på deras produkter? El kanske flera här som bloggar?
    Här är deras hemsida, superfina grejer . Jag har en del av deras makeupborstar och jag har aldrig testat bättre borstar. Tycker verkligen att deras smink är prisvärda.

www.maccosmetics.com/
  • trolltyg
    pimpim3 skrev 2009-05-07 12:56:06 följande:
    Hej! Jag är helt ny här på tråden Jag har ett par undringar som någon kanske kan hjälpa mig med:Hur är det med mineralsminket - är det bättre än vanligt tycker ni och vad skulle ni satsa på som nybörjare?Om ni inte tycker att mineralsminket är bra får ni gärna tipsa om annat. Jag är ute efter något puder eller möjligtvis foundation (det finns säkert blandningar) som är lätt att ta på t ex på lunchen, när man vill fräscha upp sig och inte kan göra om hela maken. Jag vill gärna ha lite lyster.Tips på concealer mottages också tacksamt.Vad härligt med en sminktråd!!!
    Jag använder mig av mineralfoundation, har två olika en från ett märke som heter youngblood och en från Everydayminerals.com. Den sistnämde är superbillig och det går att beställa hem testkit gratis men frakten får man betala. Fördelen med mineralfoundation är att jag inte behöver bättra på under dagen, snarare tvärtom. Det blir snyggare ju längre den sitter på, smälter in snyggt och ger en härlig lyster.

Det finns en uppsjö av mineralfoundtations på marknaden, allt från Isadora till Dior. Jag rekomenderar att ni kollar med butiken där ni köper och ber om att bli sminkad med en och ha den en hel dag för innan ni väljer den ni vill ha. En del säger att Isadoras och loreals mineralfoundation är skit, jag har själv aldrig testat. ID har ett gott ryckte och finns i vissa Kicks butiker.

En borste som är bra vil applikation av mineralfoundation är en kabukiborste och den allra bästa som jag testat och den billigaste för övrigt är den på everydayminerals.com s hemsida. Flat top kabuki heter den jag använder, vill man ha mindre täckning i ansiktet så finns Long handled kabuki.

Nu är uppsatsen slut
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter