pimpim3 skrev 2009-05-07 12:56:06 följande:
Hej! Jag är helt ny här på tråden Jag har ett par undringar som någon kanske kan hjälpa mig med:Hur är det med mineralsminket - är det bättre än vanligt tycker ni och vad skulle ni satsa på som nybörjare?Om ni inte tycker att mineralsminket är bra får ni gärna tipsa om annat. Jag är ute efter något puder eller möjligtvis foundation (det finns säkert blandningar) som är lätt att ta på t ex på lunchen, när man vill fräscha upp sig och inte kan göra om hela maken. Jag vill gärna ha lite lyster.Tips på concealer mottages också tacksamt.Vad härligt med en sminktråd!!!
Jag använder mig av mineralfoundation, har två olika en från ett märke som heter youngblood och en från
Everydayminerals.com. Den sistnämde är superbillig och det går att beställa hem testkit gratis men frakten får man betala. Fördelen med mineralfoundation är att jag inte behöver bättra på under dagen, snarare tvärtom. Det blir snyggare ju längre den sitter på, smälter in snyggt och ger en härlig lyster.
Det finns en uppsjö av mineralfoundtations på marknaden, allt från Isadora till Dior. Jag rekomenderar att ni kollar med butiken där ni köper och ber om att bli sminkad med en och ha den en hel dag för innan ni väljer den ni vill ha. En del säger att Isadoras och loreals mineralfoundation är skit, jag har själv aldrig testat. ID har ett gott ryckte och finns i vissa Kicks butiker.
En borste som är bra vil applikation av mineralfoundation är en kabukiborste och den allra bästa som jag testat och den billigaste för övrigt är den på
everydayminerals.com s hemsida. Flat top kabuki heter den jag använder, vill man ha mindre täckning i ansiktet så finns Long handled kabuki.
Nu är uppsatsen slut