Inlägg från: FlikkanZombie |Visa alla inlägg
  • FlikkanZombie

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Hej tjejer!

Här har ni en till sminktokig tjej, det skulle va kul att höra era åsikter om hur jag sminkar mig alltid kul att få råd och kanske lite beröm haha
    Jag har lagt in min senaste sminkning i mappen smink.

~Saga Elina & Lowa Maria~
  • FlikkanZombie
    EllieMay skrev 2009-05-02 14:51:18 följande:
    Fin sminkning Har du prövat med lila ögonskugga? är skit snyggt om man har gröna ögon och framhäver verkligen ögonfärgen, likaså guld. Ett tipps jag kan ge är att alltid använda kol penna och masser in mellan ögonfransarna, då ser det ut som man har jätte tjock fransrad
    Tack för tipset! jag älskar smink men är inte så kunnig i vad som finns och hur man använder det men jag ska absolut pröva med kolpenna, jag gillar inte mina ögonfransar..tycker att dom är korta och att det är glest.
    Jag använder ofta lila, rosa och blå...ska försöka komma ihåg att ta kort nästa gång så kan jag visa
  • FlikkanZombie

Jag hittade en sånt...UNDERBART paket med mac-smink på ebay, men efter att jag räknat lite så skulle det kosta mig 8500 kr...ca.
    Varför är jag inte rik?

• FlikkanZombie

Ullis, ja det är väl det som är nackdelen när man ska beställa från utlandet :/ men jag är bra sugen..
    Jag va väldigt nyfiken på shimmer, men det lutar nog lite mer åt originalpaletten, vill inte heller ha för mycket shimmer.

pimpim3 skrev 2009-05-07 16:06:31 följande:
    Den är nog inte helt fel. Verkar ju ha fått väldigt bra kritik. Det jag tycker är jobbigt med de där större paletterna är att man de inte är så lätta att ta med sig om man ska på semester eller ska övernatta ngnstans eller så. Känns så typiskt om man verkligen har förälskat sig i några av färgerna...
    *skratt* ja min sminkväska är redan så full så jag får inte plats med nånting mer, snart skaffar min man en resväska åt mig som jag kan ha mitt smink i
    EllieMay skrev 2009-05-07 15:34:13 följande:
    ja verkar ju vara bra pigment, till skillnad från den där jul boxen med 45 ögonskuggor jag köpte, som inte gav knappt någon färg och dessutom efterlämnade fina röda ögonlockar *morr*
    Köpte du från samma ställe då? surt när man lägger pengar på nått som man verkligen vill ha och så är det bara skit :/
  • FlikkanZombie

Jag har alltid tvättat ansiktet med vanlig tvål o vatten jag måste ha tålig hy för jag har knappt haft en enda finne i ansiktet och min hy är babylen, jag kallas dollface..haha

• FlikkanZombie
    April Mamma skrev 2009-05-09 19:54:35 följande:
    Visst kan tvål funka..men inte i längden. Tvål har helt fel ph-värde...
    Tja, det har funkat i 27 år hitills iaf!

Fluffguf skrev 2009-05-09 19:56:22 följande:
    Det är verkligen inte rättvist det där hur ens hy är! Jag har iofs märkt en stor förbättring sedan jag började med cliniques tresteg, men jag har fortfarande en del problem med finnar och pormaskar. Du ska vara riktigt tacksam att din hy är så tålig
    Jag är otroligt tacksam, absolut! Men ibland (det här kommer låta helt sjukt) så önskar jag att jag fick nån finne för jag tycker att det är så kul att klämma, just nu får min stackars man stå ut men jag förstår att det kan vara jobbigt med hy som krånglar, jag vet inte hur det är men jag kan tänka mig.
  • FlikkanZombie
    trollsanna skrev 2009-05-09 20:42:37 följande:
    Oj vilk asnygga sminkningar.......vill också kunan göra sådana...supersnyggt. Tack för länkarna nu fick man ny inspiration och något att sträva efter. ___________________________________________ Har uppdaterat bloggen med dagens ''make'' trollsannasmakeup.blogspot.com/
    Vilken snygg grön färg! verkligen jätte fint
  • FlikkanZombie

Slänger in min sminkning idag, ingen "wow-faktor" precis men man tager vad man haver

03.JPG

Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter