-
I mitt galleri finns bild på hur det blev till slut, om någon är intresserad...längtan09 skrev 2009-04-20 14:37:07 följande:Tyson 77 skrev 2009-04-20 13:11:13 följande: Det låter skitsnyggt och lagom uppklätt Passar bra med svart klänning om du skulle ha rosa sminkning också
-
Tackar!Fridapida skrev 2009-04-23 20:07:03 följande:[citat] I mitt galleri finns bild på hur det blev till slut, om någon är intresserad... [/cit Fint
För att vara nybörjare så är jag ganska nöjd! -
Jag har äntligen fått hem mitt set med penslar från MAC. Men nu undrar jag över en sak...
Det är plast runt varje pensel. Ska jag behålla plasten på, när de ligger i fordralet, eller ska den av? Dels så är det som ett plastfodral runt hela penseln och sedan på de 2 större penslarna, är det extra-plast upptill, runt själva "borsten".
Jag tror att den plasten runt hela penseln ska kastas och den som är på de större, ska sparas. Har jag rätt eller fel? -
Tackar och bockar!April Mamma skrev 2009-04-27 15:54:49 följande:Kasta all plast....det det mest för att skydda penseln innan man använder den. Har du ett fodral så ha penslarna där.
-
Tack!trollsanna skrev 2009-04-27 21:35:11 följande:Jättesnyggt!
En fråga till alla ni som kan... Vad använder man den solfjäderformade borsten till? -
Tack!Fridapida skrev 2009-04-27 23:18:38 följande:Man kan använda den om man vill lägga ett ytterst tunt lager av t.ex. en highlighter eller liknande. Eller för att sudda bort kanter i ansiktet som man får när man lagt rouge eller highlighter. Men det jag använder den allra mest till är att borsta bort nedfallen ögonskugga. I och med att den är så lätt pressar den inte in pigmentet i foundationen.
-
OK!trollsanna skrev 2009-04-28 11:37:58 följande:på en utbildning jag gick så fick vi lära oss att man kan damma bort skugga som trillat ner på kinden med den penseln. Då snurrar man på penseln så man får en lite sprätteffekt på den. Då sprättar skuggkornen bort. Istället för att tex ta ett finger för då blir det oftast mer utspritt och tränger ner i huden.
-
Ååh, vad jag önskar att jag var lika duktig på att sminka mig som ni är!!!!
Men det går bara liksom inte!
Idag fungerade det inte alls...
-
Jag vågade mig på en sotning idag. Det var inte så svårt som jag trodde.
Egentligen så känner jag inte så mycket för att sminka mig för tillfället, men, men...
Jag blev iaf nöjd.
-
Jag har inte fattat dethär med foundationborste...?! Trodde att man applicerade foundation med en svamp
...
Jag är extremt torr, så det kanske är bättre med borste? Annars brukar jag fukta svampen i lite vatten, innan jag börjar.
Hur ska man göra egentligen??