• LMK

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Åh, en ny tråd! Bra jobbar Fridapida!

• LMK

Shoppingtips!
    Make up Store har vunnit Årets Butikskedja & firar vinsten med 20% rabatt på hela sortimentet tom. imorgon söndag!! (OBS! Gäller inte för MUS i Åhléns & Kicks)

Jag passade på igår att shoppa 2 nya ögonskuggor!
    En matt gråbrun som heter Deadley (ursnygg till vardags el om man öser på till sotningar) samt en lilavinröd med rosa skimmer som heter Diva. Den fick mina gröna ögon att verkligen lysa! Grymt nöjd! Har tänkt att dessa skall kunna vara "varje dag skuggor". Har egentligen inte tid på mornarna att fixa med 3 olika färger, hur kul det än är. Jag är för morgontrött för det helt enkelt!

• LMK
    pumpkinpie skrev 2009-03-23 20:40:11 följande:
    Nån som använder Laura Merciers färgade fuktkräm? Jag funderar på att köpa, blev grymt imponerade över hur fint det såg ut i affären. Jag använder ID just nu men är väldigt torr och skulle behöva mer fukt. Jag gillade verkligen är huden såg så där dewy ut, men behöver man vara rädd för att den ska täppa till porerna?
    Nu har jag har inte LM's utan jag testar en fr Dermalogica just nu: Sheer Tint. Jag är otroligt nöjd! Fick ett gäng prover från Jersey Beauty men har nu bestämt mig för att beställa en full size.
    Jag grundar med lite fuktighetskräm först & låter den sjunka in ordentligt innan jag smörjer in med Sheer tint. Huden blir jämn & fin med en otrolig lyster (lite skimmer i produkten) & håller sig likadant hela dagen!
    Jag känner ingen oro att den skall täppa till porerna då den är så otroligt lätt. (lätt tonad fuktighetskräm)
    Jag kommer nog köra på denna i sommar då jag helst vill slippa allt i puderväg pga värmen, dessutom innehåller den spf. Använder annars oxå ID.
  • LMK
    Helennnna skrev 2009-03-24 11:31:54 följande:
    Jag undrar inte om denna fuktkräm. Utan om en fuktkräm som bara är bra under sminket. Priset spelar ingen roll.. bara den är bra! Kanske denna är något?Lite tips tack.
    Då kan jag verkligen rekommendera Dermalogica & då Skin Smooting Cream el. Activ Moist. SSC är grym för mig med torr & stram hy, speciellt ny under vintern. AM är en super lätt fuktkräm som går in direkt & gör huden smidig & fräsch. Perfekt till sommaren. Inhandlas absolut billigast från www.jerseybeautycompany.co.uk/ Typ halva priset mot i butik/salong.
    Helennnna skrev 2009-03-24 11:33:23 följande:
    En sak till.. Isadora har lite olika fuktkrämer.. de flesta är för äldre men sen har dom en som det står att den ska vara bra under smink. (Lifting o forming cream) Eller något sådant. Tänkte köpa denna.. någon som testat?
    Jag skulle satsa på bättre märken när det kommer till hudvård. Det är ofta mer prisvärt i längden då produkterna är riktigt dryga. IsaDora köper jag bara läppglans el. nagellack ifrån.
    Activ Moist tex. har jag nu under den tonade dagkrämen jag provar & det funkar hur bra som helst!
  • LMK

Liten Karin skrev 2009-04-03 12:53:40 följande:

Lite frågor:Är Everyday och ID samma märke?Jag har ID's mineral foundation nu men den börjar ta slut (har ju räckt i en evighet, el iaf två år). Jag tycker den är jättebra men har lite problem med att den framhäver minsta lilla rynka (fast jag bestämt förnekar att jag har dem). Så vilken ska jag välja istället?
    Det är inte samma märke.
    EM går enbart att köpa över nätet & i deras webbshop, USA baserat företag.
    Jag kan hålla med om att man lätt ser torr ut. Jag behöver oftast mer fuktkräm i ansiktet för att motverka det. Du kan oxå prova med en primer under som jämnar ut fina linjer & porer. Jag själv är sugen på att införskaffa en för att prova skillnaden.
  • LMK

Fridapida - haffar dig nu när du är inloggad!
    Vad heter ditt favvogloss från Dior, alltså vilken sort? Skall till Arlanda ikväll inför min resa & tänkte shoppa lite TaxFree!

• LMK
    MrsK skrev 2009-04-08 14:28:25 följande:
    De undrar jag också.Hade tänkt testa, men hittar dock ingen som har den franska manikyr sorten.Måste även fråga.Vart hittar man märken som MAC och MUS?Jag hittade för ett tag sedan en kanon sida, då jag letade på youtube efter videos hur man lägger eyeliner och då hittade jag Makeup Geek.Där är juh juh mycket om märken som jag inte har en susning om vad de är för märke. Mycket insperation och tips fick man där.En fråga till.Vart hittar man borstar/penslar som är bra, men inte så fasligt dyra?jag skulle behöva några nya och på Mist Stockholm i Örebro låg borstarna/penslarna på 140kr styck och de var lite för dyrt för mig. Tidigare har jag köpt ett märke som heter FOB, men jag hittade inte de märket när jag var runt på HM och alla dom där...
    MAC finns på Åhléns City & NK, i Sthlm iallafall.
    MUS= Make Up Store finns i de flesta städer. Kolla deras hemsida.

Ang. borstar så har jag oxå 2 från FOB. De är hur bra som helst! Typiskt att det märket inte finns kvar. Kicks har en egen serie, Proffesional, som skall vara bra. Har dock ingen koll på prisläget. Själv gillar jag annars FACE borstar. Bra kvalité.

Bloggar är det bästa att kika runt i för att få inspiration. Jag har ett 10-tal som jag läser regelbundet. De flesta länkar till andra bloggar på menyrederna vid sidan & då hittar man ännu fler!
  • LMK

Nu är jag tillbaka från Peking! Resan var helt fantastiskt & jag rekommenderar verkligen ett besök dit! Vädret var 25 gr & sol med blommade körsbärsträd överallt! Har även fått lite fräknar på näsan.

Någon Beautyshopping blev det knappt, dessto mer kläder
    Det fanns en Sephora men den innehöll bara de "vanliga" märkena som Dior, Lancome etc. & det var tom. dyrare än hemma.
    Några inhemska märken vågade jag inte prova... man vet aldrig vad de kan innehålla.

Arlanda har byggt om en del & TaxFreen med parfym/smink är väldigt fräscht med lite nya märken som tex. R.E.N, MUS (20:- billigare på ögonskuggor) men otroligt dåligt påfyllt. Flera parfymer saknade testers & då var det långnäsa- de fick inte öppna en förpackning!
    Min Elisabeth Arden mascara fanns inte, inga Clinique solprodukter & inga roliga flerpack med gloss. Typiskt!
    Köpte däremot Cliniques mascara High Impact som jag gillar samt 2 st små 8 Hour creme-tuber likaså.

• LMK

LMK har fotat!
    Hur skönt är det inte med dagsljus när man kommer hem från jobbet!? Passade på & lekte lite med färger.
    Några nya bilder ligger uppe. En turkos sommarmejk & en väldigt grön partymejk.

Hur kommer ni se ut i sommar?

• LMK

Tack alla!!

EllieMay skrev 2009-04-28 22:35:52 följande:
    Har ni prövat minerals smink, om så vad tycker ni om det?
    Jag använder bara mineralsmink som underlag & kommer inte byta i första taget. Använder både ID & EM. För ögonskuggor tycker jag att de flesta mineralpigment är riktigt bra & finns i många härliga nyanser & "skiftningar" likaså när det gäller rouge. Tummen upp helt enkelt!
    FruLidgren skrev 2009-04-29 13:01:41 följande:
    Halloj alla sminkgalningar!Ska på bröllop på lördag, ett kvällsbröllop. Ska ha en svart klänning med en rosa sjal runt axlarna. Sjalen är ljust rosa med inslag av silver och mörkare rosa.Vad skulle ni ha valt för färger på ögonen? Ska jag ta upp det rosa där? Eller välja nåt helt annat?
    Kul med bröllop!
    Jag själv är en matchningsnörd & gillar att plocka upp någon färg från kläderna & få in i sminket. Så jag hade helt klart kört med något rosa! En mjuk sotning i grått el. brunt med lite rosa skimmer tex på ögonlocken eller lätt suddat över globlinjen. Eller varför inte en rosa mun (om man gillar läppfärger) & bara ha ögonen i en ton?
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter