Inlägg från: pimpim3 |Visa alla inlägg
  • pimpim3

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Hej! Jag är helt ny här på tråden Jag har ett par undringar som någon kanske kan hjälpa mig med:

Hur är det med mineralsminket - är det bättre än vanligt tycker ni och vad skulle ni satsa på som nybörjare?
    Om ni inte tycker att mineralsminket är bra får ni gärna tipsa om annat.
    Jag är ute efter något puder eller möjligtvis foundation (det finns säkert blandningar) som är lätt att ta på t ex på lunchen, när man vill fräscha upp sig och inte kan göra om hela maken. Jag vill gärna ha lite lyster.
    Tips på concealer mottages också tacksamt.
    Vad härligt med en sminktråd!!!

• pimpim3

Tack trolltyg! Ska genast kolla upp alla dina tips! Jag gillade din uppsats

Tyson77 skrev 2009-05-07 13:03:14 följande:
    Jag har inte fattat dethär med foundationborste...?! Trodde att man applicerade foundation med en svamp... Jag är extremt torr, så det kanske är bättre med borste? Annars brukar jag fukta svampen i lite vatten, innan jag börjar. Hur ska man göra egentligen??
    Jag har själv aldrig använt foundationborste utan använder rena fingrar eller ibland svamp. Men tror att man har gått ifrån svampar mer och mer är för att de absorberar väldigt mkt av produkten vilket dels är oekonomiskt men dessutom inte bra med tanke på alla bakterier som samlas. Det sägs väl att borstarna absorberar mindre och att de också är lättare att tvätta ur.
  • pimpim3
    Tyson77 skrev 2009-05-07 14:14:59 följande:
    Tack för ditt svar! Men hur ska man kunna veta vilken borste som används till vad? Viss kan jag ju förstå, men fick hem ett fodral med MAC-borstar och en del har jag ingen aning om vad jag ska göra med och vilken är det som är foundation-borsten?
    Tyvärr vet jag inte svaret på detta, men jag skulle tro att den största borsten är till foundation. Jag vill också ha ett fodral med MAC-borstar. Låter mkt spännande
  • pimpim3
    Hallonmopeden skrev 2009-05-07 14:12:30 följande:
    Kan också rekomendera mineralpuder från Youngblood. Man kan beställa prover från visageonline.se. Har provat även från everydayminerals men gillar inte dem lika mycket som Youngblood...
    Jag blir så lycklig att höra att man kan beställa prover. Jag vet inte hur många gånger jag har köpt dyra foundations i mitt liv och blivit både ruinerad och besviken. Här ska provas!!
    Längtan09: Ska gå till MakeUpStore också och få mig en genomgång. Låter bra med lystern där tycker jag.
  • pimpim3
    längtan09 skrev 2009-05-07 14:41:10 följande:
    Ja det är jättebra med lyster Sen som sagt är den ju gjort för att vara ovanför en foundation, bara jag som inte orkar :-P Vet ju att det finns mineralpuder som är både foundation och puder på en gång.
    Det där med blandningen tycker ju jag låter rätt smart eftersom jag är lite lat ibland och som du påtalade innan - man vill liksom inte vara för översminkad
  • pimpim3
    FlikkanZombie skrev 2009-05-07 15:18:30 följande:
    Tror ni att det här skulle vara nått tjejer? www.coastalscents.com/cfwebstore/index.cfm/pr...
    Den är nog inte helt fel. Verkar ju ha fått väldigt bra kritik. Det jag tycker är jobbigt med de där större paletterna är att man de inte är så lätta att ta med sig om man ska på semester eller ska övernatta ngnstans eller så. Känns så typiskt om man verkligen har förälskat sig i några av färgerna...
  • pimpim3

Från micromiss blogg

Och då vet jag att det är många som frågat hur man får bort vattenfast make-up.
    Det är precis lika enkelt som att få bort vanlig mascara! Enda skillnaden är att man får införskaffa en borttagning för vattenfast make-up istället för en vanlig.
    Och jag upplever inte att det sliter på fransarna alls, har använt vattenfast i flera år nu.

Jag använder L'oreals Dermo expertise för att få bort mascaran, och den tycker jag funkar super!
    Den har två skikt, det övre mörka är berikat med milda oljor som tar bort vattenfast make-up, medans det ljusa skiktet är en mild lotion som verkar uppfriskande.
    Denna produkt passar känsliga ögon och även användare av kontaktlinser.

• pimpim3

Lúthien, jag blir nyfiken på OCM metoden. Vad är det?

• pimpim3

Tack för förklaringen. Ska prövas
    Trolltyg: Jag har varit inne och försökt beställa gratiskitet från everydayminerals. Var detta krångligt för dig? Först tog det mig ett tag att lägga det jag ville ha i mitt kit, men när jag väl hade gjort detta och skulle försöka checka ut, då ville den inte av ngn anledning. Skulle betala med visa (för det gick inte att betala frakten vid ankomst av vara om jag förstod det rätt?), men varje gång jag klickade på next, kom den tillbaka till samma sida. Ngn som känner igen detta?

• pimpim3

Låtsas inte om mitt förra meddelande. Jag hade ju skrivit in fel nr

• pimpim3

Bebita 2k7 skrev 2009-05-18 17:38:54 följande:

Ni som beställer från everyday minerals vet ni om man får tillbaka tullavgiften från dem? Har precis fått paket och åkte på tullen!!!
    Det där lät ju inte alls kul! Hur mkt var tullen på?? Jag har också beställt nämligen...
  • pimpim3

Jag fick precis en avi och ska hämta mitt paket på posten sen. Ska bli väldigt spännande!! Även att se hur mkt jag får punga ut med

• pimpim3

Jag verkar ha sluppit detta Och det känns ju helt ok... Har provat mina grejer lite. Blev nöjd med en av baserna och rouget. Men jag har nog inte lärt mig mineralsminket än heller. Jag tycker det är svårt att se att det verkligen händer ngt med foundation. Jag vill gärna ha en naturlig look, men jag vill gärna att det jämnar ut och ger lite lyster. Har jag på för lite tro?

• pimpim3

Ok, tack för tips! Ska lägga lite mer nästa gång och se vad som händer

• pimpim3
    busbajsen skrev 2009-05-25 22:30:55 följande:
    Jag bakar. Kika in i mitt galleri får ni se. Har gjort en ros i SP.
    Superfin ros verkligen! Vad härligt att vara så kreativ
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter