• MrsK

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Jag måste bara få fråga.
    Vart hittar man palletter som inte är sådär super dyra?
    jag har inte varit så tjejig av mig, men vill börja att prova på igen och att köpa flera olika färger blir dyrt i längden och därav skulle en bra pallett vara kanon, men jag hittar bara utlänska sidor och företag som har. Finns de inga buktiker här om har bra palletter?

MrsK - ViktKampen - viktkampen.com
  • MrsK
    Hallontrollet skrev 2009-04-07 21:17:25 följande:
    Hittade denna nyhet:www.incoco.se/hurfungerardet.phpUndra om det verkligen sitter bra?
    De undrar jag också.
    Hade tänkt testa, men hittar dock ingen som har den franska manikyr sorten.

Måste även fråga.
    Vart hittar man märken som MAC och MUS?
    Jag hittade för ett tag sedan en kanon sida, då jag letade på youtube efter videos hur man lägger eyeliner och då hittade jag Makeup Geek.
    Där är juh juh mycket om märken som jag inte har en susning om vad de är för märke. Mycket insperation och tips fick man där.

En fråga till.
    Vart hittar man borstar/penslar som är bra, men inte så fasligt dyra?
    jag skulle behöva några nya och på Mist Stockholm i Örebro låg borstarna/penslarna på 140kr styck och de var lite för dyrt för mig. Tidigare har jag köpt ett märke som heter FOB, men jag hittade inte de märket när jag var runt på HM och alla dom där...
  • MrsK

Trotas att jag använde Smashbox Photo Finish Foundation Primer så blev jag sådär bland och flottig i ansiktet. speciellt i pannan och på näsan.
    Vad gör jag för fel?

• MrsK

Vart i Stockholm hittar man MAC och i vilken prisklass ligger de?

MrsK
  • MrsK
    trolltyg skrev 2009-05-07 09:44:04 följande:
    Finns i PUB huset tror jag men de finns även på NK.
    Fridapida skrev 2009-05-06 23:42:20 följande:
    Finns på Åhlens city. Prisklass... Ögonskuggor är väl som make up store ungefär? Ligger väl på 150 kr. Det är inte det dyraste märket men verkligen inte billigt. Deras verktyg är ganska dyra men väldigt bra. Jag skulle nog säga att MAC är ett av de mest prisvärda märkena. Överlag. De håller hög kvalité.
    Tack så mycket.
    Har blivit så nyfiken på de där.

Finns de några bilder på deras produkter? El kanske flera här som bloggar?
    MrsK
  • MrsK

De där med borstar tycker jag är så svårt. Har FOB och en från Face, men skulle behöva fler, men nu verkar de inte finnas några billiga bra kvar. Vad är de som händer? Jag har inte råd att köpa borstar på Mist, MUS, MAC osv.
    Tittade igår på Kicks, men dom hade inte den modelen av borste som jag letar efter.
    Går de inte idag att hitta bra billiga el?
    Jag vet att man får de man betalar för som många säger, men de måste väl finnas budgetmärken som är bra också.

MrsK
  • MrsK

Måste bara slänga in en fråga.
    Igår på Kicks frågade jag även efter en fond som skulle funka till min hy som är fett.
    Hon rekommenderade då denna:
    http://www.eleven.se/max-factor-facefinity-compact-foundation-6353.html

Vad tror ni kommer den verkligen att funka.
    Igår när jag sminkade mig så hade jag först Primer och sedan denna och på de la jag denna och efter runt 30 min en timme så började jag bli blank i hela ansiktet och mest av allt på nästan. Tog man sig i ansiktet kunde man se på händerna att man var glansig.

Vad skulle ni rekommendera?
    Ska ha fest nästa helg och vill juh inte springa hela tiden och pudra in ansiktet bara för att de ska se snyggt ut.
    Heller jag kanske är ett av dom där fallen som bara har för dålig hy för att kunna bära smink snyggt.
    Har dock gått ögonskuggan att sitta på plats med Lumine primer och får nu inte de där randen med hoskörd ögonskugga längre, men nu är de ansiktet/fonden jag inte får till. Har inte råd att prova alla produkter heller för att se om de funkar.

Ska man lägga pengar på den där Max factor fond. och kanske även en Anti-Shine?
    http://www.eleven.se/smashbox-anti-shine-neutral-1751.html

Nu blev de långt, ska sluta innan jag kommer på mer frågor...

MrsK
  • MrsK
    Fluffguf skrev 2009-05-09 15:29:32 följande:
    MrsK: har du testat mineralfoundation? Jag har också fet hy, och jag tycker att det sitter hur bra som helst!
    Frågade om de på Kicks, men hon sa att de var inge bra och de täckte dålig osv...
    Där av har jag inte tänkt så mycket mer på de.
    MrsK
  • MrsK
    Fluffguf skrev 2009-05-09 15:47:10 följande:
    Det beror väl lite på vilket märke, jag har everyday minerals, och det är absolut det bästa jag har provat.
    Säljs de i butik el är de bara över internet?
    MrsK
  • MrsK

Någon som vet vart man kan hitta Isadoras Cosmetic Brush Set? Såg på hemsidan att dom hade ett set och är lite nyfiken på vad de setet kan ligga på.
    Åh dom såg rätt så bra ut också...

MrsK
  • MrsK

Måste fråga.
    Är de någon här som använder lösögonfransar?
    isåfall är de svårt att fästa dom?

MrsK
  • MrsK
    AnnelieTyresö skrev 2009-05-14 18:39:33 följande:
    Åhhh jag har hittat en sån underbar blogg med sminkninagr som jag vill dela med mej av :Phon beskriver oxå lite hur hon gör.killercolours.blogg.se/
    Den där var juh bra också...

Jag har fastnat för denna http://www.makeupgeek.com/
    Hon har ofta en massa YouTubeklipp på hur man göra olika sminkningar osv.
    MrsK
  • MrsK
    AnnelieTyresö skrev 2009-05-15 10:35:29 följande:
    Ahh, jag fixar inte engelska längre, sen jag fick dyslexin. I tal går det bra.. men att läsa är jobbigt,,,
    Då är juh kanske denna http://www.youtube.com/user/MakeupGeekTV bättre, där hittar man alla hennes YouTubeklipp.
    MrsK
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter