Inlägg från: längtan09 |Visa alla inlägg
  • längtan09

Smink, smink, smink... vi fortsätter

MammasÄlsklingar skrev 2009-03-23 08:10:14 följande:
    Tjo Handlade på M U S igår Vart en matt foundation färgen MILK Sen köpte jag en mixing liquid så mitt ögon glitter ska fassna..sen en wonder pouder färgen sahara o en fin borste till.. fick 10% på hela köpte Så det gick på ca 1000:- Allt ska prövas idag *S* Hoppas d blir bra färgen såg super bra ut när hon testade på mig
    Wonder pouder har jag med, använder du bara pudret eller foundation också? För jag funderar på om jag ska köpa foundation också, men det syns direkt på min hy om jag har sånt, vad kan man göra åt det?

Nu blev inte frågorna bara till dig utan till alla, men var tvungen att fråga om Make up store när jag såg att du köpt där
  • längtan09
    MammasÄlsklingar skrev 2009-03-23 15:19:30 följande:
    Jag använder både och eftersom annars om man svettas så blir inte foundationen så bra *S*. Men man kan bara använda pudret också typ lite mer vardagligt.Du menar att det syns pga färg skillnad eller?
    Inte så sett, eller jo det syns ju pågrund av färgskillnad när jag köper "billigt" smink där det bara finns röda nyanser och jag är mer gul. Men det syns för att min hy är ganska dålig. Har du tips på hur man får en fet, yttorr hy att se bra ut? Alltså vilka cremer och rengöringar man ska använda? Är rätt nybörjare på allt det här för jag har inte brytt mig så mkt tidigare men nu när jag är gravid vill jag gärna se bra ut av någon anledning
  • längtan09
    MammasÄlsklingar skrev 2009-03-23 16:16:54 följande:
    Jag köper Phyris jätte bra för sån hud .. hade precis likadant själv förut.
    Vartt hittar man det då? någon bra webshop för antar att det kan vara svårt att få tag i i karlstad.
  • längtan09
    MammasÄlsklingar skrev 2009-03-23 16:29:17 följande:
    hmm vet inte googla jag bor i sthlm.
    Tack för hjälpen. Verkade inte finnas så man kunde skicka efter, men ska kika vidare
  • längtan09

Nu när jag använt Make Up Stores whonder pouder ett par dagar och fått in snitsen är jag riktigt nöjd Visst det täcker inte till 100% men det ser mer naturligt ut än det gjorde med foundation. har även testat med foundation under för finare tillfällen, blev super bra det också

Tänkte shoppa lite smink imorgon på Make Up Store, någon som har några förslag, behöver nog rouge och ögonskugga åtminstonde

• längtan09
    maddie3 skrev 2009-03-24 16:28:04 följande:
    MUS har ju fått in så fina vårfärger på ögonskuggorna. Jag gillar speciellt skuggan Silk som är lilaskimrig,jättesnygg. Muffin är en skugga som alltid funkar. City Jungle är kanonfin grön skugga som är så snygg till sommaren när man fått lite färg, deadly är en mörk färg som är kanonsnygg att sota med. Jaa det finns hur fina skuggor som helst. Rouge gillar jag sugar ping, sugar muffin och peach eller power. Sen hade de fått in en aprikosfärgad rouge kommer tyvärr inte ihåg vad den heter, men fråga.
    Tack för dina tips Silk lät fin, ska kolla på den, jag är mkt för lila och rosa skuggor, gärna ljusa och lite skimriga. antar att det är vad som passar min hy, är väldigt blek

Hur sotar man bäst egentligen? Ska man ha speciellt underlag eller så?
  • längtan09
    Honey1982 skrev 2009-03-24 16:40:05 följande:
    jag rekommenderar även kajalpennorna som är riktigt bra.

du kan använda en krämskugga, t.ex MUS hightech lighters eller MAC paint/ paint pots som primer.
    Tack för att du nämnde det, behöver en kajalpenna

Är det någon som vet vad det kostar att bli medlem i MUS club eller vad det heter? Vad får man för förmåner?
  • längtan09
    maddie3 skrev 2009-03-24 16:50:11 följande:
    När jag sotar så lägger jag lite foundation på ögat och sen en eye primer. Jag tar en svartkajalpenna och lägger längs övrefransraden, och jobbar in den mellan fransarna och lägger även kajal på övre inre fransraden. Det får inte synas någon hudfärg om du förstår vad jag menar. Sen tar jag kajalen och lägger lite mer på ögonlocket och tar en pensel och lägger en mörk skugga gärna Deadly eller Pollution från MUS ovanpå för ett jämnt och snyggt resultat. Tona skuggan i globlinjen, Inga skarpa kanter här inte!!!! Lägg mörkskugga under längs med nedre fransraden och tona. Lägg svart kajal inre nedre fransraden och fixera med mörkskugga så sitter den bättre. Lägg en snygg highlighter under ögonbrynet och sudda ihop med den mörka för ett fräscht resultat och det öppnar upp ögat oxå. Skiftningarna mellan ljust och mörkt är kanonsnyggt.Jag gör på det sättet, funkar bäst för mig. Men det finns säkert fler som gör på andra sätt, detta var mitt sätt att sota.Jag lägger basen alltså foundation sist för att slippa kladda och styra med en massa nedfall av mörk skugga under ögat. Vill inte se ut som en Panda ;)Hoppas du förstår vad jag skrivit. Annars så får du fråga igen :)
    Tack för beskrivningen Men jag tror jag skippar sotade ögon, tror inte det blir så bra med mina glasögon :-P Känns som man lägger ned allt slit i onödan. Tidigare har jag gjort en simpel variant att jag haft svart ögonskugga på som jag tonat ut mer och mer. Aldrig kolsvart utan mer grått, men som sagt, känns som slöseri med tid Men tack för beskrivningen
  • längtan09

Nu har jag varit och handlat mer smink Från MUS såklart som blivit min favoritaffär (det lyxigaste som finns i lilla Karlstad ). Köpte en ögonskugga, nyans Butterfly tror jag det var, matchar mina glasögon bra Och en ögonpenna samt en mineralblush.

Har aldrig varit så kul att sminka sig innan, känner för att vara fräsch nu när man är gravid, så även om magen är stor och allt ömmar så är man åtminstonde snygg i fejjan

• längtan09
    cherryblossom skrev 2009-03-31 18:35:32 följande:
    Fridapida: Ja jag har alltid tyckt det varit fint men har liksom inte tänkt på att ha det själv innan jag själv ville sminka mig Första försöket igår gick käpprätt åt helvete haha
    Hehe jag har också problem med eyeliner, blir skitsnyggt på ena sidan och typ jättekonstigt med prickar osv på andra sidan :-P Tror övning är rätt väg att gå
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter