Inlägg från: April Mamma |Visa alla inlägg
  • April Mamma

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Helennnna skrev 2009-04-01 15:43:04 följande:
    Va längesen jag var inne på familjeliv nu.. vårat internet har inte fungerat . Men jag har läst ikapp.. haha får ju inte missa något . Många handlar på M U S, var finns den affären närmast om man bor i Mjölby? Har aldrig hört talas om den.. men det värkar vara bra smink där? Dyrare smink? .. Kör dom med något specielt märke eller är det "dom vanliga" som finns på tex Lidex osv (Loreál, MacFactor, Lumene...) Kram på er.
    MUS = Make up Store. Dvs en butik som säljer sitt eget sminkmärke =)
  • April Mamma
    levina skrev 2009-04-01 21:45:14 följande:
    Hudvård...hur ofta använder ni ansiktsskrubb? Mask? De gågner man skrubbar- kan man ha mask då efter sen, eller ska man göra detta vid olika tillfällen? "Brukar" man behöva ha mask lika ofta på vår/sommar som höst/vinter?
    Bra hudvård = tvätta först av ansiktet med en rengöring efter din hudtyp, peela sedan ansiktet och hals, lägg sedan en mask. Tvätta av och avsluta med ett ansiktsvatten och smör sist med en hudkräm.

Jag peelar ett par ggr i månaden, men jag använder ansiktsvattnet från Clinique som har en peelande effekt.

Ang mask så kan man ju anpassa den efter hudtypen, som kan förändras under året. Vintern brukar ju göra huden torr osv.
  • April Mamma
    Tyson 77 skrev 2009-04-04 00:46:52 följande:
    En fråga som egentligen inte har med smink att göra... När man plattångar håret, finns det inte någon produkt som skyddar håret emot att det ska nli slitet o förstört? Har aldrig gjort detta förut, det här var första dagen...
    Du skall använda en värmeskyddande kräm eller spray när du plattar håret.
    Den har du i håret när det är nytvättat/blött, sedan fönar du håret torrt,sedan tången.

Det finns även värmeskyddande sprayer som du har i torrt hår innan du plattar det.

Gå in till en frisör, det som säljs där är bäst.
  • April Mamma
    Helennnna skrev 2009-04-08 17:04:27 följande:
    Puffar lite på min fråga.
    Det finns ganska många märken som har läppglans som skall ge fylligare läppar, jag har ganska fylliga läppar så jag märker sällan någon skillnad på de som jag har testat. Men jag vet flera som gillar Too Faced läppglans som förstorar.

Jag köpte ett från Nivea nu senast (budget) som sägs ge fylligare läppar..men jag vet inte..men det blir fin och ganska hållbar glans i allafall =)
  • April Mamma
    Tyson77 skrev 2009-04-27 14:10:18 följande:
    Jag har äntligen fått hem mitt set med penslar från MAC. Men nu undrar jag över en sak... Det är plast runt varje pensel. Ska jag behålla plasten på, när de ligger i fordralet, eller ska den av? Dels så är det som ett plastfodral runt hela penseln och sedan på de 2 större penslarna, är det extra-plast upptill, runt själva "borsten". Jag tror att den plasten runt hela penseln ska kastas och den som är på de större, ska sparas. Har jag rätt eller fel?
    Kasta all plast....det det mest för att skydda penseln innan man använder den.
    Har du ett fodral så ha penslarna där.
  • April Mamma
    FlikkanZombie skrev 2009-05-09 19:48:23 följande:
    Jag har alltid tvättat ansiktet med vanlig tvål o vatten jag måste ha tålig hy för jag har knappt haft en enda finne i ansiktet och min hy är babylen, jag kallas dollface..haha
    Visst kan tvål funka..men inte i längden. Tvål har helt fel ph-värde...
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter