Inlägg från: Fluffguf |Visa alla inlägg
  • Fluffguf

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Här är ni ju, jag hade missat att tråden hade stängt!

• Fluffguf
    levina skrev 2009-03-21 08:29:14 följande:
    Någon som vet om FACE eller MUS har bra rengörings produkter?
    Jag har bara testat FACE ansiktsskrub, och den är bra, så jag kan tänka mig att de har annat också som är bra
  • Fluffguf

Jag har syndat idag Jag gick förbi Åhléns city, och så bara råkade jag gå in och köpa ett nytt läppglans, jag har ju bara typ 30 st sedan innan {#lang_emotions_innocent}
    Jag var sugen på ett nytt Dior addict ultra gloss reflect, jag har 157 sedan innan som är ljusrosa och skimrig, men jag ville ha ett som var mörkare och mindre skimrigt... så det blev 447 som är från vårkollektionen, rosa som drar lite åt brunt och utan så mycket skimmer, det blir mest bara lite glansigt och förstärker läpparnas färg lite
    Sen fick jag prover på nån parfym och fuktcreme också, och sånt gillar man ju alltid

• Fluffguf
    katarina118 skrev 2009-03-28 14:47:23 följande:
    fluffguf ja gratis är alltid skoj...
    Visst är det Jag tycker annars att de är rätt dåliga på att ge ut prover, det borde ju vara bra för dem, man köper ju hellre en produkt i fullstorlek om man har testat och vet att man gillar den. Dior är ju inte precis gratis...
  • Fluffguf
    Tyson 77 skrev 2009-03-28 20:47:43 följande:
    Jag puffar lite för mig själv...
    Jag kanske inte är rätt person att svara, men det enda jag vet är att make up store har en kurs som kostar 500, då blir man sminkad och får sedan välja produkter för hela summan. Jag har inte testat själv ännu, men ska göra det snart Hur bra det är ska enligt de som har varit där bero på vem som sminkar en, så det är ju lite av en chansning, men gillar man MUS så kan man ju se det som en gratis kurs när man handlar för 500
  • Fluffguf
    cherryblossom skrev 2009-03-30 14:04:50 följande:
    Nu kommer jag med en ny fråga Gav mig på flytande eyeliner för några år sen men det blev katastrof. Som den relativt nybörjare jag är så vill jag ha era bästa tips för att få det att bli fint. Och det är INNANFÖR den nedre fransraden som man också ska applicera va?
    Jag tycker att det enklaste är att använda cakeeyeliner eller en mörk ögonskugga och en riktigt smal pensel. Det funkar också med en helt rakt avklippt pensel, då är det bara att hålla den längs fransraden och dra ett streck Jag har aldrig varit bra på att måla eyeliner, men på de två sätten kan tom jag få till det
    Morbid Mistress skrev 2009-03-30 14:09:03 följande:
    Favorit fråga i repris antar jag: Bra budgetmascara?
    Jag gillar max factors mascaror, stretch är min favorit. Annars är det många som gillar masterpiece, jag är inte så förtjust i den dock.
  • Fluffguf

någon som vet var collistar finns i göteborg? Jag är lite nyfiken på den där mascaran som ska vara så bra

• Fluffguf
    Helennnna skrev 2009-04-06 18:26:17 följande:
    Jasså den har jag inte hört talas om. Vad är det som är så specielt med den?
    Jag vet inte exakt vad som är speciellt, men trollsanna har skrivit om den i sin blogg
  • Fluffguf
    trolltyg skrev 2009-04-07 13:26:19 följande:
    Jag tvättar mina med schampoo varannan eller var tredje vecka. Ett tag var det varje vecka men nu har jag blivit lite lat. Ibland använder jag borstrengöring från kicks eftersom den innehåller lite alkohol så är den även lite bakteriedödande. Efter tvätt och skölj så lägger jag dem plant på en hylla men med själv borstytan utanför i det fria för bättre torkning och bibehållen form.
    Smart att lägga dem så! Jag har lagt dem på en handduk när jag har tvättat. Jag kör också med shampo
  • Fluffguf

Min sambo tycker också ibland att jag sminkar mig för mycket, de flesta män uppskattar väl när man sminkar sig rätt naturligt, men jag tycker att det kan vara kul att leka med mycket färger även till vardags. Det beror helt på humör för mig, oftast sminkar jag mig inte alls, eller bara med mascara, rouge och läppglans till vardags, men ibland kan jag göra en riktig partysminkning bara för att det är så kul

Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter