Inlägg från: mrs holiday |Visa alla inlägg
  • mrs holiday

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Ska på Make Up Store på "sminklektion" nästa vecka, kuuul! Har ingen erfarenhet av deras produkter sedan tidigare, förutom en svart ögonskugga. Nu vill jag veta vilka era favoritprodukter från MUS är - några bra köptips? Har de någon bra mineralfoundation t ex? Jag har aldrig provat mineralsmink, kör med vanlig flytande foundation just nu (lancome).

• mrs holiday
    trebarsmamma skrev 2009-04-03 14:33:49 följande:
    åå vad jag önskar att jag också kunde sminka mig och bli fin, men jag är så dålig på att komma på vad det är man ska köpa för att bli fin, jag gillar också lite färger, och jag har lite finnar, mår så dåligt över finnarna, men snart är det sommar och man kan gå utan en massa kladd i ansiktet, men ögonskuggor och rouge är ju snyggt, vart köper ni ifrån och det ska inte vara så dyrt,
    Jag var på sminklektion på Make Up Store i fredags, och det kan jag verkligen rekommendera om man är sugen på att få lite ny inspiration! Så bra att få alla färger utprovade som en helhet! Tror att det kostar 500 kr, men man får köpa smink för hela summan, och det gör man ju lätt. Själv handlade jag för 575 kr (därför jag inte riktigt kommer ihåg vad själva lektionen kostar...), en ögonskugga, rouge, läppstift och läppenna. Jag hade gärna köpt lite till, bl a gillade jag deras foundation och puder, men jag måste göra slut på min lancome-foundation först.
  • mrs holiday
    trebarsmamma skrev 2009-04-05 22:02:06 följande:
    mrs holiday tack för ditt svar, men jag har vari på en sån sminkning en gång förr, men blev inte så mycket klokare, men jag köpte en hel del smink också,
    Vad synd då, jag antar att det är olika hur duktiga de är att sminka och hur man själv blir inspirerad... Annars kan jag tipsa om att googla runt på en massa sminkbloggar. Det finns många som lägger upp massor av fina sminkbilder och de kan jag bli inspirerad av.

Vad använder du för smink nu då? Flera här har tipsat om paletter från Viva la Diva och HM, det kanske kan vara något för dig? Så du kan prova olika färger/kombinationer. Viktigast är att man har en bra ögonprimer, då sitter de flesta ögonskuggor ok, oavsett märke. Själv har jag en palett från HM, men förutom den har jag en uppsjö av olika märken på mina ögonskuggor, clinique, isadora, MUS (såklart), face, max factor, nivea osv. Rouge har jag från MUS, Face, Tigi och Isadora. Vill du ha ett budgettips? Kolla in tradera, där säljs det oanvänt smink till bra pris!
  • mrs holiday

Ni experter : Jag har haft lite problemhy från och till det senaste året, finnar som kommer och går, fet hy/ torr hy omvartannat osv. Just nu har jag inga riktiga finnar och inte heller torr hy, men jag har tusen små plitor/knottror framförallt över hela kinderna, pannan och tinningarna.

Det känns som att det skulle kunna vara något allergiskt, så jag slutade med min nya creme från Rosenserien jag haft några veckor. Jag har nämligen en del annan allergi, bla nötter, mandel, pollen, grönsaker, frukt osv. Nu har det gått ytterligare flera veckor, har använt aloe vera gelly mest, efter tvätt (med dermalogica special cleansing gel - favorit sen två år tillbaka)+ något litet prov från MUS, men det blir inte bättre... Har provat med Cliniques emergency mask, det blir ibland tillfälligt lite bättre (typ en kväll), sen känns det lika knottrigt igen. Jag är inte röd eller irriterad av knottrorna.

Kan ni ge mig tips på vad jag kan prova härnäst? P g a allergin vågar jag inte prova en massa "naturliga" produkter, tror de gör mer skada än nytta för mig.

• mrs holiday
    AnnelieTyresö skrev 2009-05-10 18:56:06 följande:
    Har du provat med kortison?
    Nä, kan man ha det i ansiktet? Det har jag bara använt då jag haft eksem i armvecken förr... Det vore kanske en idé, om det nu är ok att ha det där! Det har jag inte ens tänkt på, faktiskt... Ska höra med apoteket i morrn!
  • mrs holiday
    Plutt05 skrev 2009-05-26 20:30:03 följande:
    Min underbara Helena Rubenstein concealer är slut och var på Kicks idag för att köpa ny, då har de inte det märket längre! Och fanns inte i rätt färg på Strawberry, har den ljusaste, light Så vad göra nu? Någon som har tips på annat bra märke? Har MUS cover all hemma men kommer inte överens med den, det blir inte bra, och så känns det kladdigt så snabbt. Hjälp
    Är det den i tub? Prova i så fall Lancomes i tub (effarneces tror jag den heter), den tycker jag är bättre än Helena Rubinstein faktiskt!
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter