Inlägg från: Helennnna |Visa alla inlägg
  • Helennnna

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Har inte följt dessa trådar innan men tänkte börja göra det nu. Ni värkar ha så bra tips. Lägger till i favoriter.

Jag kanske kan fråga när jag ändå är här.. jag testade Lumenes Primer för torr hud.. men vad gör en sådan för skillnad igentligen?. Det är ju bara en vit kräm. En concealer tex den är ju i färg om man säger och täcker huden lite extra. Men vad gör en Primer? haha

• Helennnna

Måste säga också att jag trodde att en primer va samma sak som concealer.. men hade visst fel. haha

• Helennnna
    pumpkinpie skrev 2009-03-23 20:40:11 följande:
    Nån som använder Laura Merciers färgade fuktkräm? Jag funderar på att köpa, blev grymt imponerade över hur fint det såg ut i affären. Jag använder ID just nu men är väldigt torr och skulle behöva mer fukt. Jag gillade verkligen är huden såg så där dewy ut, men behöver man vara rädd för att den ska täppa till porerna?
    Jag undrar inte om denna fuktkräm. Utan om en fuktkräm som bara är bra under sminket. Priset spelar ingen roll.. bara den är bra! Kanske denna är något?

Lite tips tack.
  • Helennnna
    Helennnna skrev 2009-03-24 11:31:54 följande:
    Jag undrar inte om denna fuktkräm. Utan om en fuktkräm som bara är bra under sminket. Priset spelar ingen roll.. bara den är bra! Kanske denna är något?Lite tips tack.
    En sak till.. Isadora har lite olika fuktkrämer.. de flesta är för äldre men sen har dom en som det står att den ska vara bra under smink. (Lifting o forming cream) Eller något sådant. Tänkte köpa denna.. någon som testat?
  • Helennnna

Okej. Tack för tipsen.

Jag var inne på tara.se, där har dom mängder av tips på foundations osv.

Bäst i test var dessa
    foundation: Shiseido, Lifting Foundation
    rouge: Giorgio Armani sheer cream/sheer blush
    läppglans: Lancôme, Color Fever Gloss ?336
    vattenfast mascara: Rimmel, 100% Waterproof

Ögonmakeupremover :
    Collistar, Gentle Two-Phase Make Up Remover Eyes-Lips

Har några av er testat dessa? Något man kanske ska köpa? Eller vet ni något bättre? Jag älskar att testa nytt!

Skulle bli glad om ni vill ge tips på det ni tycker är det bästa pudret, helst ska det täcka bra. För alla dagar orkar jag inte med foundation. Har testat mineralsmink men tycker inte det täcker alls.. så helst "vanligt" smink.

Kram

• Helennnna

Va längesen jag var inne på familjeliv nu.. vårat internet har inte fungerat . Men jag har läst ikapp.. haha får ju inte missa något . Många handlar på M U S, var finns den affären närmast om man bor i Mjölby? Har aldrig hört talas om den.. men det värkar vara bra smink där? Dyrare smink? .. Kör dom med något specielt märke eller är det "dom vanliga" som finns på tex Lidex osv (Loreál, MacFactor, Lumene...)

Kram på er.

• Helennnna
    Fridapida skrev 2009-04-02 10:21:37 följande:
    Ja, de är väl värda att prova. Undvik även produkter med talk i. DVS pressat puder. Talket täpper igen och gör huden fet. (det finns pressade produkter utan talk men de är få, tror att GloMinerals är en av de få) Undvik även mineralfoundation från budgetmärken. De är inte alltid tillräckligt "rena".
    Är det bara pressat puder det finns talkt i? Eller ska man undvika foundation med talkt med? om det är talk i foundation vill säga.

Av dom du har testat värkar det som om FACE perfect primer är bäst? Eller har du kanske bara testat den och fastnat för den?. För jag testade Lumenes primer och tycker sminket sitter bättre men om det finns en ännu bättre primer så varför inte..
  • Helennnna

Tyson 77 skrev 2009-04-04 00:46:52 följande:

En fråga som egentligen inte har med smink att göra... När man plattångar håret, finns det inte någon produkt som skyddar håret emot att det ska nli slitet o förstört? Har aldrig gjort detta förut, det här var första dagen...
    Jo det finns det, om du går till en valig mataffär så hittar du det oftast vid hårspray och sånt.

Men sen vet jag inte om dyrare är bättre..sånt från frisörer osv.
  • Helennnna

Jag har börjat med ögonskugga..köpte något från loreál men efter halva dagen är ju allt borta. :(

Skulle vara glad för tips på ögonskuggor som Sitter, helst i ljusa färger. (A)

Sen det där med värmeskydds sprayer och sånt man ska ha i håret innan man plattar det. Det finns ju på mataffärer osv men är dom lika bra som dyrare? Kan jag få tips på något bra sådant som man kan inhandla..

• Helennnna

Liten Karin skrev 2009-04-03 18:48:39 följande:

Jag skulle också vilja ha tips på en bra por minimizer!
    Känner mig lite blond nu.. haha. Men vad är detta för något?
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter