Inlägg från: Lúthien Inglorion |Visa alla inlägg
  • Lúthien Inglorion

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Odella- Jag har rött hår och vit porslinshy, dock med ytliga blodkärl. Har alltid haft svårt att hitta tillräckligt ljusa foundations och puder. Förut använde jag MUS ljusaste foundation och puder och de var jättebra. Nu har jag från Everyday minerals och de har perfekta nyanser för mig som är så ljus.
    Gällande ögonskugga så använder jag alla färger. Som ljus och rödhårig så är det snyggt med rosa, blått, lila, brunt, guld, brons....ja alla färger egentligen.

Som primer använder jag smashbox.

Dum spiro, spero
  • Lúthien Inglorion
    Kajsan skrev 2009-04-03 09:35:52 följande:
    Precis vad jag skulle skriva Everyday minerals har de första foundationen som passar mig som är superblek, jag hade en från Dior tidigare som också funkade, men jag gillar ju mineral...
    Ja, de har verkligen bra nyanser för ljusa. annars kan det vara riktigt svårt att hitta.

Beställde flytande foundations från youngblood, den ljusaste nyansen och den är för mörk på mig så den måste jag försöka sälja. Trist då den var jättebra tycker jag.
    Dum spiro, spero
  • Lúthien Inglorion
    Tyson 77 skrev 2009-04-04 00:46:52 följande:
    En fråga som egentligen inte har med smink att göra...När man plattångar håret, finns det inte någon produkt som skyddar håret emot att det ska nli slitet o förstört?Har aldrig gjort detta förut, det här var första dagen...
    Ja, det är jätteviktigt att du har det, just nu använder jag en från Björn Axén och en från tigi. Sen har jag en leave in spray från Björn Axén också som ger fukt och näring till håret.
    Dum spiro, spero
  • Lúthien Inglorion

Måste fråga, har smashbox primer, men måste jag ha en speciell för ögonen också? Jag tar den jag har även på ögonlocken.

Dum spiro, spero
  • Lúthien Inglorion
    Hallontrollet skrev 2009-04-06 21:10:30 följande:
    Någon med tips på en bra primer för hela ansiktet??? :)
    Smashbox har jag, kanon!
    Dum spiro, spero
  • Lúthien Inglorion

Tycker hur som att min ansiktsprimer funkar bra för ögonen också så jag köper nog inte en för ögonen också. Sen brukar jag ta min pressade mineralconcealer och har över ögonlocken, då blir det ännu bättre

Dum spiro, spero
  • Lúthien Inglorion
    Fridapida skrev 2009-04-08 09:05:29 följande:
    Lúthien Inglorion skrev 2009-04-08 08:59:03 följande: Ansiktsprimern fungerar som underlag, den ger en jämn yta. Naturligtvis ger den en bra grund att lägga mejk på. Precis som foundation+puder gör. Skillnaden är att en eyeprimer ger ytterliggare fäste. En eyeprimer ögar intensiteten och hållbarheten. Sedan har man helt olika behov och smak. Naturligtvis ska man inte köpa bara för att produkter finns. Det finns outtömligt med produkter. Trivs man med något och är nöjd med det, varför skulle man byta då?
    Jo, jag hajjar Visst skulle jag vilja köpa som med allt annat Men jag väntar i allafall och jag tycker det funkar bra som det är just nu i allafall. Det blir ju en hel drös med produkter som ska kletas på annars
    Dum spiro, spero
  • Lúthien Inglorion

Jag har ett penseletui från Kanebo som jag fått i present för typ hundra år sedan, de senaste dagarna så har jag köpt 3 nya penslar från Lindex och de är förvånansvärt bra. köpte en sån solfjäderborste (vet inte vad de heter) för 5 kr, hade kostat 50kr, så det var ett riktigt fynd. Riktigt bra om man vill skulptera kindbenen.

Dum spiro, spero
  • Lúthien Inglorion

Jag har ju smashbox primer så jag rekomenderar den, fast jag har ju inte provat nån annan heller

Dum spiro, spero
  • Lúthien Inglorion
    Hallontrollet skrev 2009-04-20 23:02:02 följande:
    Puffar min fråga lite:Ge mig tips och bilder på en bra "vanlig dag på jobbet makeup" :) Jag har en tendens att älska att testa massa saker varje dag... Vilket alltid slutar med att jag har massa färg på ögonskuggan och ser fest sminkad ut på jobbet :) GE MIG TIPS OCH BILDER!!! :)
    På youtube fins massor med sminktips, både vardags och fest. Kolla runt där
    Dum spiro, spero
  • Lúthien Inglorion

Kommer med ett litet rengöringstips. Hade problem med en hel del finnar och pormaskar i sommras/höstas. Började tvätta med vanlig honung...wow! Lät det ligga som ansiktsmask ibland också. Hade jag smink tvättade jag det med OCM metoden (en oljeblandning) Det bästa någonsin och billigt! MEN jag älskar ju olika produkter så kan inte låta bli att köpa det heller. Nu när jag var i Paris så köpte jag mina första produkter från Sephora, ansiktvätt, ansiktsvatten och kräm. Verkar vara bra hitills.

Dum spiro, spero
  • Lúthien Inglorion
    pimpim3 skrev 2009-05-10 11:03:03 följande:
    Lúthien, jag blir nyfiken på OCM metoden. Vad är det?
    OCM=oil cleansing method. Jag blandar en olja av antingen olivolja eller mandelolja+ricinolja (ricinoljan drar ut smutsen). Masserar in det i ansiktet, blöter en liten handduk i så hett vatten jag kan. Lägger det över ansiktet en stund, torkar av ansiktet. Sköljer handduken och gör likadant. Upprepar det kanske 3 gånger. Det är en djuprengöring kan man säga. Gör det inte varje dag utan kanske ett par gånger i veckan. Ofta använder jag ett ansiktvatten jag gör av citronsaft, äppelcidervinäger och vatten. Kanonbra!
    Dum spiro, spero
  • Lúthien Inglorion
    Hallontrollet skrev 2009-05-10 20:54:38 följande:
    Lúthien Inglorion skrev 2009-05-10 11:32:12 följande: Detta låter som nått jag skulle vilja prova :)Vart får man tag på ricinolja?
    Köpte min ricinolja på nätet men det finns på apoteket också Det är inte nödvändigt att ha det. Räcker också med en olja men ricinoljan drar ut smutsen lite mer.
    Dum spiro, spero
  • Lúthien Inglorion
    Gnillib skrev 2009-05-11 21:00:23 följande:
    En i min mammagrupp tycker att jag ska färga ögonbrynen, vet inte om jag törs... (hennes ögonbryn ser nämligen ut som cigarrer, jag är inte säker på att jag vill ha såna bryn själv)
    Jag färgar alltid mina bryn och jag är då extremt ljus i hyn med vita ögonfransar och bryn. Använder en brun färg och har det ca 15 min. Blir jättebra och ser inte onaturligt ut.
    Dum spiro, spero
  • Lúthien Inglorion

Jag har aldrig gillat att lägga eyeliner. Nu har jag en liner i puderform som jag lägger med en liten snedskuren pensel och tro det eller ej men det är faktiskt lättare. Går fortare också.

Dum spiro, spero
  • Lúthien Inglorion
    busbajsen skrev 2009-05-14 09:42:21 följande:
    Har du ett speciellt puder som är till för eyeliner eller tar du vanlig ögonskugga?
    Det är från everyday minerals och är en brynskugga som även kan användas till eyeliner.
    Dum spiro, spero
  • Lúthien Inglorion
    busbajsen skrev 2009-05-14 09:47:38 följande:
    Ok. Viste inte att det fanns ett speciellt puder till det. Använder själv en svart ögonskugga från MK.
    Det är en lös skugga, går att använda som ögonskugga också om man vill det.
    Dum spiro, spero
  • Lúthien Inglorion
    LMK skrev 2009-05-14 13:36:33 följande:
    Lúthien Inglorion skrev 2009-05-14 09:33:18 följande: Det är super bra med en snedställd pensel sk. angelbrush! Du kommer ner & mellan fransrötterna & slipper skarven som lätt blir längs med fransarna annars. Vilken mörkare skugga/pigment som helst använder jag. Då kan man verkligen variera sig med färger på eyelinern. Fuktar man dessutom penseln blir det än mer intensivt & ett ev. skimmer kommer fram bättre.
    Ja, det är kanon. Jag fuktar alltid med lite vatten före jag aplicerar.
    Dum spiro, spero
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter