Inlägg från: misscruz |Visa alla inlägg
  • misscruz

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Hellu jag har macs primer och den är helt underbar!! den sitter länge och gör de lättare att lägga på fundation och få en jämn hy!!!=)

Fridapida skrev 2009-06-06 20:14:07 följande:
    Anna83 m Juline och Vincent skrev 2009-06-05 22:07:52 följande:
    Ja... det beror lite på vad du vill betala och vilket resultat du vill ha. Jag har FACE primer, kostar 300 kr. Men det finns många bra. jag skulle t.ex. gärna prova Macs primer.
    Ett tips till dig som jag själv använder är diors fundation som är vatten fast!! Den sitter som muren plus att den ger en fin lyster utan att man ser för glansig ut :D

Anna83 m Juline och Vincent skrev 2009-06-05 10:32:28 följande:
    Fridapida:Då kanske jag ska testa en primer under min foundation....Då kanske den sitter lite bättre när jag är ute och dansar och så.Jag blir varm då så det brukar försvinna ganska fort:(JAg skulle behöva en vattenfast foundation:)Hehe....
  • misscruz

Bebita 2k7 skrev 2009-06-07 10:05:54 följande:

Var köper du macs primer?Kollade på deras hemsida och det finns ju några att välja på vilken använder du?
    Den jag använder heter Mac prep+prime och är otroligt dryg! Jag köper mina mac produkter inne i stan på Åhlens City (sthlm).
    Anna83 m Juline och Vincent skrev 2009-06-07 14:44:57 följande:
    misscruz:Jaha,det finns en vattenfast foundation..Hihi,jag trodde inte det exicterade...:)Vad kostar den?Finns det bara en i Diors märke som är vattenfast?
    Haha ja heelt underbart ett utav världens under enligt mig!! den kostar runt 400 kr men är otroligt dryg! räcker med att man pumpar upp flaskan två gånger till HELA ansiktet, den täcker super bra utan att vara för fet och täppa igen porer, använde den hela vintern och även nu under dom regniga dagarna plus alla galna dans nätter jag haft hehe är själv en sån som dansar när jag är ute på äventyr. Och har aldrig sätt fläckig eller galet glansig ut. Humm Finns säkert andra fundation som fridapida säger, men har aldrig testat nån anna. ÄR väldigt petig att man ska ha rätt saker till huden och tycker om att se naturlig ut! Hatar när man ser på tjejer som har lag alldeles för tjockt lager fundation eller puder ser enbart ut som Jag sminkade mig i mörkret och råkade använda måla färgen istället hehe. Oj ursäkta fick ut lite av mina agretioner också hehe inte meningen men såg en tjej idag på tunnelbanan som hade blivit dy blöt hade vit jacka och var över sminkad med puder eller fundation och eh.. ja behöver jag säga mer?
  • misscruz
    Hallonmopeden skrev 2009-06-08 07:11:33 följande:
    misscruz; Vad heter den foundation????
    Heter forever =)
  • misscruz

Cotton Candy skrev 2009-06-09 18:15:28 följande:

Tack! Det låter som det jag har nu.... kanske bara för att jag inte är van att ha på mig nagellack att det ser lite konstigt (läs: annorlunda) ut
    ´
    Tycker verkligen färg på nagalarna är snygg särskilt nu på sommarn då det blir finast med solbruna händer och en FÄRG som syns starkt! Sen längden är verkligen beroende på vad man kan leva med hehe tycker allt är snyggt men om man nu ska ha lite starkare färger så är lite alv långa snyggast, sen tycker jag att det har jätte stor betydelse hur stora naglar man har.. hehe är jätte petig själv med naglar. =)
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter