• mjuik

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Jag har ångest. Har nyss flyttat och hittar inte mitt smink. Har hittat några få små ögonskuggor men inte mera. Var är mina saker?
    Har letat och letat men hittar inget. Tänk om jag råkat slänga allt?

• mjuik
    maddie3 skrev 2009-03-24 10:54:56 följande:
    Hoppas du hittar ditt smink. Håller tummarna
    Tack!
    Det hjälpte!
    Jag hittade alla mina saker. Grymt skönt.
    Hann intala mig själv att jag råkat slängt allt men nu
    är allt tillbaka och jag är glad igen =)
  • mjuik
    Bebislängtan82 skrev 2009-03-30 21:10:50 följande:
    Nu börjar jag bli lack. Jag måste ha en eye primer men de flesta ställen tar ju bara faktura eller visa korts betalning. Finns det absolut inget ställe där man kan betala i förskott eller direkt med internetbanken där dom har vettiga primer?
    Köp Lumene. Den finns i vanliga butiker.
  • mjuik

Jag råkade (helt medvetet) slänga in en beställning på Everyday Minerals igår.
    Mitt tålamod är noll så jag vill ha mina grejer nu nu nu!! =)

• mjuik
    cherryblossom skrev 2009-04-02 15:19:02 följande:
    Rapport från stenåldern : Kajal/eyelinern projektet går INTE framåt. Jag tycker själv att jag drar en tunn linje med kajalpennan men när jag sen tittar i spegel så ser det ut som strecket täcker halva ögonlocket :S plus att det givetvis inte är rakt för fem öre... *suck*
    Jag hade samma problem förut men nu har jag lärt mig. Men jag tycker det är svårt med penna. Jag kör flytande istället.
    HM har en billig som det är lätt att måla med faktiskt.

shop.hm.com/se/shoppingwindow&modelnum=638321&type=product
  • mjuik
    cherryblossom skrev 2009-04-02 19:43:11 följande:
    mjuik: Jag har båda varianterna och bägge går det åt helskotta med
    Är det så illa alltså? =)
  • mjuik
    cherryblossom skrev 2009-04-03 14:57:30 följande:
    mjuik: Ja jag har försökt lite med violet storm (lila penna från MUS) som jag köpte i samband med att jag blev sminkad i lila där och det går hyfsat men jag fattar inte hur strecken kan bli så förbaskat tjocka och så har jag svårt att följa fransraden
    Jag tycker det är skitsvårt med penna, halva ögonlocket blir målat. Köpte en sån här och tyckte det blev betydligt lättare.
    Nu ser det svinbra ut om jag får säga det själv.

www.maybelline.co.uk/PRODUCTS/Eyes/LINER/Line_Definer.aspx
  • mjuik
    Helennnna skrev 2009-04-05 11:36:02 följande:
    Jag har börjat med ögonskugga..köpte något från loreál men efter halva dagen är ju allt borta. :( Skulle vara glad för tips på ögonskuggor som Sitter, helst i ljusa färger. (A) Sen det där med värmeskydds sprayer och sånt man ska ha i håret innan man plattar det. Det finns ju på mataffärer osv men är dom lika bra som dyrare? Kan jag få tips på något bra sådant som man kan inhandla..
    Om du använder primer innan så sitter de länge.
    Jag har en från Lumene, den finns på Lindex och kostar en dryg hundring.

Alla mina ögonskuggor sitter när jag har primer innan faktiskt. De som kostat en femma och de som kostat en femhundring.
  • mjuik
    Helennnna skrev 2009-04-05 12:16:28 följande:
    Okej. :) Jag använder ju primer.. hehe. Lumenes. Men det kanske finns bättre primer. Jag tänkte testa den från FACE som "fridapida" tycker är bra. Men vet inte var man köper den? hehe
    Vilken primer har du då? Den för ansikte eller den för ögon? För fridapida pratar väl primer för hela ansiktet?
    Tror jag =)
  • mjuik

Jag gillar att måla med pensel med men jag är riktigt lika välutrustad som ni andra. Jag använder en pensel från Clas Ohlson. Den kostade max en tjuga. Budgetvariant =)

• mjuik

maddie3: jag kan inte heller se ditt galleri. Ville ju se dina sotade ögon.

• mjuik
    maddie3 skrev 2009-06-08 16:42:07 följande:
    Jag kan fixa det åt dig.
    Tack.
    Det var snyggt!
    Nu blev jag inspirerad så nu blir det sotat =)
  • mjuik

Cotton Candy skrev 2009-06-09 18:08:57 följande:

Hej alla! Nu har jag smygläst denna tråd flera gånger men aldrig känt att jag haft något vettigt att skriva. Nu har jag dock en fråga som ni kanske kan svara på - det gäller naglar och nagellack. Jag har idag köpt en super snygg nagellack (YSL no. 29 - opium red) men det är väldigt sällan jag använder nagellack och vet inte riktigt vad som är snyggast: på korta naglar eller långa naglar? Just nu har jag typ mellanlånga naglar, lite längre än fingertopparna, men inte super långa. Är det snyggare om man klippar naglarna korta när man använder en ganska så mörk nagellack? Jag tycker kanske det är lite tantvarning på mina nymålade naglar just nu..... Hoppas någon orkar svara!
    Jag tycker det är snyggast när man ser naglarna över fingertoppen när man kollar på insidan av handen. Om du förstår hur jag menar.
    Att de sticker upp några mm. För långa naglar får jag Charlotte Nilsson-vibbar av. Det är inte bra =)
  • mjuik

Jag behöver en ny mascara. Igen.
    En som går bort med vatten.

Vad har ni för tips som jag inte redan testat?

Jag förstår att ni inte vet vilka jag testat men ge mig alla ni har =)

Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter