Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

maddie3 skrev 2009-06-05 20:54:04 följande:
    Joo nu ska det funka
    Nope. Men du får nog gå in i inställningar och på ngt sätt ställa in att den ska synas... vet inte hur. Men som det är nu finns det inte någon ikon att klicka på hos dig.
  • Fridapida
    maddie3 skrev 2009-06-05 21:04:59 följande:
    Hmm, testa nu. Har ändrat
    Tredje gången gillt! Ja, nu såg jag bilderna. Väldigt snyggt. Du hade verkligen fått det snyggt under ögat, jag tycker att det aldirg blir bra på mig. Jag ser lätt "ledsen hund" ut när jag har markerat nedre fransraden.
  • Fridapida
    maddie3 skrev 2009-06-05 21:16:08 följande:
    Tack vad snäll du är :) vad glad jag blir att du gilla sotningenTycker själv att jag aldrig får till en snygg sotning....kanske ska våga mig på att göra det lite oftare då!Visst är det svårt att få det bra under ögat....är rätt feg när det gäller att ha skugga under ögat då jag inte vill se ut som en panda ; )
    Mmm, jag tycker att hur jag än gör så blir det för mycket. Har du skugga eller eyeliner under?
  • Fridapida
    maddie3 skrev 2009-06-05 21:46:45 följande:
    Jag har både och faktiskt...jag lägger kajal först tunnt tunnt sen mörk skugga med en snedpensel. Det första gången som jag lyckas fixa till det ok.
    Okej, det ser väldigt bra iaf.
  • Fridapida

Anna83 m Juline och Vincent skrev 2009-06-05 22:07:52 följande:

fridapida:Det låter jättebra juh:)Då ska jag testa det när jag får mina foundations från Everyday minerals:)Vilket märka på primern ska jag välja då?
    Ja... det beror lite på vad du vill betala och vilket resultat du vill ha. Jag har FACE primer, kostar 300 kr. Men det finns många bra. jag skulle t.ex. gärna prova Macs primer.
  • Fridapida

Noas mamma skrev 2009-06-07 01:31:50 följande:

fridapida, jag fick tillslut tag på en mascara som faktiskt fungerar på mig. stötte på en kanon duktig tjej inne på kicks. personalen va less på mig och mitt "redan testat den funkar inte" när hon kom från lunchen. kollade på mina fransar suckade och sa tjocka täta långa och många fransar. perfekta fransar som alla vill ha men ingen vill ha om man har dom för fy fasiken vilket jobb! hon plockade fram maxfactor false lash effect och sa att de va nog den enda hon kunde tänka sig skulle fungera men bara om jag drog av de mesta av mascaran på borsten innnan jag använde den. och helt otroligt men ÄNTLIGEN en mascara som inte ger mig spindelben! tack för all hjälp du gav mig!Men jag ska nog pröva en av dom där som du länkade till i din blogg. var den väldigt jobbig att använda? 
    Tubmascarorna är mkt enklare än vanliga tycker jag. Inte så mkt med appliceringen utan just rengöringen. Lite varmt vatten, trycker lite så är det borta. Inget svart kladd alls.

Skönt att du hittat en bra mascara nu.
  • Fridapida

Anna83 m Juline och Vincent skrev 2009-06-07 14:43:02 följande:

Fridapida:Jag vill ha en bra resultat men det får inte kosta jättemycket:)300 kr är lite i överkant.....
    Okej, den är ändå ganska billig om man jämför med andra. För mig räckte den i över ett år så man kan ju tänka på att den är dryg. MEN man avgör själv vad man tycker att det får kosta. Jag tror att Lumene har en primer men jag är inte säker, de har lägre pris. MACs primer är nog ännu dyrare.
  • Fridapida

Anna83 m Juline och Vincent skrev 2009-06-07 14:44:57 följande:

misscruz:Jaha,det finns en vattenfast foundation..Hihi,jag trodde inte det exicterade...:)Vad kostar den?Finns det bara en i Diors märke som är vattenfast?
    Make up store har ngt som kallas fetsmink (finns säkert i fler märken och har säkert ett annat namn IRL), det tål vatten och används t.ex. om man ska göra reklam el. för ngt där man står i en dusch. Men jag skulle ALDRIG använda det som vardags eller festfoundation eftersom jag tycker att den blir för täckande och tjock men jag vet att det finns de som uppskattar resutlatet.
  • Fridapida

Anna83 m Juline och Vincent skrev 2009-06-08 21:08:59 följande:

Jag har lagt ut bilder på dagens make up...Ligger i mitt bildgalleri....Kolla gärna och kom med kommentarer:)
    Fint Du skulle nog passa i en tunn eyeliner som förstärkte din ögonform.
  • Fridapida
    Spegellandet skrev 2009-06-09 14:29:23 följande:
    Någon som har tips på en bra primer? Har Laura Mercier, men den håller inte tillbaka min oljighet som utlovat och STINKER verkligen.
    Jag använder FACE primer nu men kommer att gå över till GLoMinerals primer, den känns underbar!
  • Fridapida

Cotton Candy skrev 2009-06-09 18:08:57 följande:

Hej alla! Nu har jag smygläst denna tråd flera gånger men aldrig känt att jag haft något vettigt att skriva. Nu har jag dock en fråga som ni kanske kan svara på - det gäller naglar och nagellack.Jag har idag köpt en super snygg nagellack (YSL no. 29 - opium red) men det är väldigt sällan jag använder nagellack och vet inte riktigt vad som är snyggast: på korta naglar eller långa naglar? Just nu har jag typ mellanlånga naglar, lite längre än fingertopparna, men inte super långa. Är det snyggare om man klippar naglarna korta när man använder en ganska så mörk nagellack? Jag tycker kanske det är lite tantvarning på mina nymålade naglar just nu..... Hoppas någon orkar svara!
    Jag tycker att man kan ha långa naglar om man har ljusa nagellack. Men när man har ett mörkt eller ett väldigt rött nagellack då tycker jag att man måste ha mycket mer stiliga naglar dvs välformade lite längre än nageln. Man vill ju inte se hooochi ut. Eller jo, om man vill det så ska man ha längre naglar men eftersom du ställde frågan tänker jag att det var det du inte ville...

För att tydlig göra! Jag tycker att man ska ha det man själv tycker är snyggast, men jag tycker så som ovan.
  • Fridapida

Jag har shoppat lite från GloMinerals. Så nu efter 2,5 år har jag bytt foundation. Lite ovant...

Jag hade träffat David, som ni kan läsa om på deras hemsida, för ett par veckor sedan genom en gemensam vän och han pratade om att han jobbade med GloMinerals. Jag blev så klart nyfiken. Nytt är kul! Jag har velat prova men har inte kommit i kontakt med någon återförsäljare för att testa nyans och känna på produkten. Det jag gillar med GloMinerals är att de har en foundation som är pressad. David rekommenderade att jag skulle använda min flattop för att applicera foundation med.

Jag köpte en glo Pressed base i nyansen honey - light. Den är helt matt och jag var lite tveksam till vad jag skulle tycka om det men jag blev förtjust! Min kille som aldrig ser ngt annars sa i förbigående att jag var fint sminkad när jag hade den. haha! Jag fastnae även för en ljus ögonskugga som skimmrar jättefint, sand pebble. Den är lite rosa mot rost och blir även fin som highlighter på kinder och under brynet.

www.creativemakeup.se/

Man kan köpa Glominerals på satine.se men de har inte så stort utbud.

• Fridapida
    LMK skrev 2009-06-10 13:38:57 följande:
    Fridapida - Vad roligt att du hittat ett nytt favorit märke. Vet ju att du älskar ID annars. Har läst mycket om GloMinerals på bla. Bjooti som oxå har den som favorit. Bra betyg när killen helt plötsligt kommer med en kommentar om hyn!
    Ja, jag har varit en trogen id-användare. Men nu så känns det kul att få testa något nytt.
  • Fridapida

Anna83 m Juline och Vincent skrev 2009-06-10 15:18:28 följande:

Fridapida:Det ska jag ha nästa gång:)Tack för tipset.Men jag fick som små prickar i ansiktet av foundationen:(Jag ska be om att få ett prov på Dior oxå...Vilken ögonskugga skulle passa mina ögon bäst till fest??:)
    Har du blå ögon? Det är fint med aprikosa toner i en ljus make up, men jag brukar inte hänga upp mig så mycket på vad man "bör" ha. Jag gillar bättre att matcha min skugga med kläder eller vilken look jag har. Ta en färg du tycker är snygg.
  • Fridapida
    Spegellandet skrev 2009-06-10 15:48:45 följande:
    Gogglade och såg att den var i gelform. Du tycker inte den blir klibbig att lägga? Jag upplever nämligen ofta gelbaserade produkter så. Att de bara lägger sig som en yta och inte går in i huden, liksom.
    Vilken av dem menar du? Alltså båda är i gelform men de är mycket olika. FACE primer går in mer i huden och märks inte så mkt. Jag känner att huden blir mattare och lite lenare. GloMinerals primer har jag bara känt på men känns som att den lägger sig som en len yta på huden - utan att kännas som en hinna. Vitsen är att gelen ska smälta in utan att försvinna... eh svårt att förklara. Jag kommer köpa glominerals eftersom den ger en len yta som förminkar intrycket av mina fula porer på näsan.

Men båda går in i huden.
  • Fridapida
    Spegellandet skrev 2009-06-11 14:17:43 följande:
    Tänkte på Glo, men fint att du svarade för båda! Ska ta en sväng förbi FACE och kolla i dagarna. Har själv alldeles för trånga porer, vilket är ett annat helsike
    Det har jag också, men det är de runt näsan som är lite stora. Och ja, jag överdriver. Det är inte så illa, men har man en gång börjat störa sig så är det kört.
  • Fridapida
    Gyan skrev 2009-06-11 16:41:23 följande:
    Någon här som har ett bra tips på hur man täcker röda "utslag" kring näsroten och på ögats överkant uppemot ögonbrynen? Jag använder mig av conceler men det täcker inte allt..
    Det kan ju bero på vilken concealer du har använt. Jag har svårt att tänka mig att Make up stores cover all inte skulle täcka det du beskriver. Vilken har du provat?
  • Fridapida
    maddie3 skrev 2009-06-11 23:13:17 följande:
    Godkväll mina vännerVar på student idag och hade köpt mig en ny fin tunika på Cubus med lite tropiska färger och ville ha en snygg makeup.Jag använde mig av MUS skuggor: Ms Satin, Ms Deep Blue, Ed Sassy och Cs Babydoll.På läpparna har jag lippencil Savage (tror jag det var) och Lipstick CrownBas Id:s mineralfoundation och rouge ett rosa skimrigt. Lade lite highlighter på kindbenen oxåJag blev faktiskt nöjd med min makeup. Varsågoda och titta in i mitt galleri om ni vill.
    Jag kan inte se... Men det lät fint.
  • Fridapida
    Spegellandet skrev 2009-06-12 17:10:35 följande:
    Och så står man 2 cm från spegeln hemma utan att reflektera över att andra sällan står så nära och kollar så noga som man själv gör...
    Eller hur. Jag tror få människor är så intresserade av mig så att de studerar mig så noga som jag tror. Haha! Dåliga dagar känns det som att fåglar vill bygga bo i mina porer... Man kanske ska få lite distans...
  • Fridapida

maddie3

Väldigt snygg makeup! Den blev verkligen intensiv, färgerna blir liksom självlysande. Nice!

Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter