Inlägg från: MammasÄlsklingar |Visa alla inlägg
  • MammasÄlsklingar

Smink, smink, smink... vi fortsätter

ska på fest på lör.. har grön blå gula ögon svart hår tänkte måla o sota liiite ha mascara sen m u s glitter nertill också runt kanterna vid ögat under lixom ..tror ni d blir fint?

• MammasÄlsklingar
    Helennnna skrev 2009-03-24 13:11:35 följande:
    Okej. Tack för tipsen. Jag var inne på tara.se, där har dom mängder av tips på foundations osv. Bäst i test var dessa foundation: Shiseido, Lifting Foundationrouge: Giorgio Armani sheer cream/sheer blushläppglans: Lancôme, Color Fever Gloss ?336vattenfast mascara: Rimmel, 100% WaterproofÖgonmakeupremover : Collistar, Gentle Two-Phase Make Up Remover Eyes-LipsHar några av er testat dessa? Något man kanske ska köpa? Eller vet ni något bättre? Jag älskar att testa nytt! Skulle bli glad om ni vill ge tips på det ni tycker är det bästa pudret, helst ska det täcka bra. För alla dagar orkar jag inte med foundation. Har testat mineralsmink men tycker inte det täcker alls.. så helst "vanligt" smink. Kram
    Håller med .. köpte mineral puder för några dagar sedan o det täcker inte alls som ett vanligt puder tycker jag..
  • MammasÄlsklingar
    Bebislängtan82 skrev 2009-03-24 14:54:17 följande:
    Vet inte om jag fått svar på detta innan men finns det inget man kan använda som eye primer så länge? min är nämligen slut och märker att skuggorna inte sitter lika bra som dom annars gör.
    jag har försökt med allt inget har funkat .. den e bäst
  • MammasÄlsklingar
    Fridapida skrev 2009-03-24 19:22:41 följande:
    Det blir säkert jättefint. Ta ett kort och visa!
    ja jag kan göra d sen
    Tips på hurman ska måla ett par läppar så dom ser fräscha ljusa och fyllliga ut?
  • MammasÄlsklingar

tjoo handla mer på mus igårr ..primer till ansiktet o ögonen.. sen puder svampar sen ögonskugga i lila snyggt

• MammasÄlsklingar
    Fridapida skrev 2009-03-26 21:21:25 följande:
    Här shoppas det loss för fulla muggar. :) Jag gillar lila skuggor jättemycket. Jag älskar min svartlila eyedust, devil dust. Vilken köpte du?
    hehe jepp..
    hmm minns inte den e lila o små glittrig.. haha bra förklaring
  • MammasÄlsklingar
    maddie3 skrev 2009-03-26 22:15:11 följande:
    Kan det vara Silk???? Den är lilaglittrig, jättesnygg. Har en liknande skugga från HM egen sminkserie...men är så sugen på att köpa Silk iallafall :)
    Precis så heter den as snygg
    Köpte även Dual found super bra e den o täcker bra...
    Sen skin serum ..

Idag ska jag till M U S igen haha .. jag e fan beroende nu av smink asg..
  • MammasÄlsklingar
    katarina118 skrev 2009-03-27 11:56:19 följande:
    ja ska oxå på MUS idag....vill ha lite nytt smink...fyllde år för en vecka sedan å fick då ett presentkort..ok de räcker väl till en ögonskugga men bättre än inget alls...
    Skoj vad blire för färg ?
  • MammasÄlsklingar
    Gnillib skrev 2009-03-27 13:23:45 följande:
    Köpte en mascara på MUS igår. Max Lash, har inte testat den än men det var den de använde när jag gick sminkkurs i våras, roligt!
    skoj..
    Själv använder jag maxfactor dramatic look älskar den
  • MammasÄlsklingar

Hur gör man sexiga ögon ..eller sensuella ?

• MammasÄlsklingar

Morbid Mistress skrev 2009-03-30 14:09:03 följande:

Favorit fråga i repris antar jag: Bra budgetmascara?
    jag älskar Max Factor dramatic look får så snygga fransar av den kostar typ 130:-
  • MammasÄlsklingar

Hörrni måste bara få påpeka en sak..
    Varje gång jag e in på M U S.. så e tjejerna som jobbar där alltid väldigt finniga under sminket.. hur kan d komma sig? Ska inte dom ha bra rengörning osv?
    Lite OT i know *s*.

Sminkningen vart fin i lör ialf.. hade rosa skugga sotade lite o glittet allt ifrån mus.

• MammasÄlsklingar
    cajsasmamma skrev 2009-03-30 17:27:47 följande:
    Hej Läste att även en nybörjar som jag kunde skriva och fråga lite här...Så min fråga är jag som ha relativt små ögon så ska jag har mörka eller ljusa ögonskugger som gör ögorna större??? Med eller eyeliner??? eller man kanske ska ha kajal??
    Ljusa färger gör ögonen större
  • MammasÄlsklingar
    cajsasmamma skrev 2009-03-30 17:54:01 följande:
    Ja det tänkte jag på att det kanske var så... Så är det ju med kläder.. Nån speciell innefär i vår??? Jobbar på en hästgård så sminka mig bara till fest och ev nångång om året om jag ska till doktorn eller så???Är ju rättså ljus av mig...
    Vad har du för färg på ögonen?
  • MammasÄlsklingar
    cajsasmamma skrev 2009-03-30 20:12:28 följande:
    Ha blå ögon!!! Ha bild på mig själv på min bloggnogg.se/Photos.asp&idH...
    Ja men om du vill ha stora ögon så e ljusrosa vitt osv bra färger .. men d beror helt på hur du vill ha ögonen
  • MammasÄlsklingar

Tjoo.. va ett tagsen jag skrev här.
    Såg att ni snacka om primer förut.. jag använder M U S primer till ansiktet o ögon skit bra tycker jag den e ialf.
    Anna83 m Juline och Vincent skrev 2009-04-09 12:25:24 följande:

Hmm,jag har stora problem med att hitta en bra underlagskräm....Jag vill ha en som e täckande men som ändå inte ser fejk ut....Finns det?Kan ni ge mig nått tips?Gärna en som sitter bra.Jag dansar och blir svettig.Så efter 20 min så känns det som om allt smink försvunnit....Inge skoj.....Vad ska man använda nu till sommaren?Ge mig tips på smink överhuvudtaget....Ögonskuggor(älskar dem lösa glittriga) ja allt:)
    Jag tycker Make Up Store har jätte bra smink.
    Bra foundation sen bra puder o det blir aldrig fläckigt ett förstörd av svett sån stoor skillnad tycker jag mot för tex maxfactor osv
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter