-
Okej. :) Jag använder ju primer.. hehe. Lumenes. Men det kanske finns bättre primer. Jag tänkte testa den från FACE som "fridapida" tycker är bra.mjuik skrev 2009-04-05 11:39:15 följande:Om du använder primer innan så sitter de länge. Jag har en från Lumene, den finns på Lindex och kostar en dryg hundring. Alla mina ögonskuggor sitter när jag har primer innan faktiskt. De som kostat en femma och de som kostat en femhundring.
Men vet inte var man köper den? hehe
-
Den för hela ansiktet. Hehe.mjuik skrev 2009-04-05 13:49:31 följande:Vilken primer har du då? Den för ansikte eller den för ögon? För fridapida pratar väl primer för hela ansiktet? Tror jag =)
-
Hehe samma här. Har en från Lumene (den för hela ansiktet) men det måste väll finnas bättre? För visst sitter foundationen bättre på kinderna osv men runt ögonen sitter ögonskuggan fortfarande lika dåligt.Hallontrollet skrev 2009-04-05 23:52:55 följande:Ge mig tips på en bra och prisvärd primer :) Måste införskaffa mig det tror jag! :)
Sen tänkte jag på en sak till.. Har Jätte Jobbiga ögon som rinner mycket när jag är ute. Gud vet varför?. Men det är så träligt för all foundation ögonskugga försvinner ju.
Man blir ju blekare där då med. Vet inte om det hjälper med en bättre ögonprimer eller om hoppet är ute för mig? Sluta med smink kanske?
-
Jasså den har jag inte hört talas om. Vad är det som är så specielt med den?Fluffguf skrev 2009-04-06 15:33:45 följande:någon som vet var collistar finns i göteborg? Jag är lite nyfiken på den där mascaran som ska vara så bra
-
hehe va jag skriver mycket i denna tråd. Ni tröttnar väll snart på mig!?
men jag tänkte på att bodyshop har ett läppsyl som ska ge fylligare läppar, någon som testat detta eller vet något annat läppsyl/läppglans som ger Fylligare läppar.
-
Puffar lite på min fråga.Helennnna skrev 2009-04-06 18:39:33 följande:hehe va jag skriver mycket i denna tråd. Ni tröttnar väll snart på mig!? men jag tänkte på att bodyshop har ett läppsyl som ska ge fylligare läppar, någon som testat detta eller vet något annat läppsyl/läppglans som ger Fylligare läppar.
-
Jag har hört från en del att Urban Decays Primer Potion ska vara bra. Har någon här inne testat den? Tycker ni den är bra eller finns det något som är bättre?
-
maddie3 skrev 2009-04-19 21:01:54 följande:Den är superbra :) Jag har testat ett antal dels från Make Up Store och Lumenes egen eyeprimer men är absolut inte så nöjd med resultatet. Jag fick tips härifrån om UD:s primer potion och beställde från Blush.se tror jag, och är såååå nöjd. Skuggorna sitter hela dagen. INVESTERA TYCKER JAG.Okej tack. Då blir det att köpa en sådan då.Fluffguf skrev 2009-04-19 21:16:28 följande:Den är super! Jag har inte testat någon annan primer, men jag känner inte att jag har behövt det Det trista är bara att förpackningen är så kass, det är omöjligt att få ut allt utan att skära sönder den.
Har aldrig kört med det märket innan, men roligt att testa nytt.
Är det en primer för ögonen och en för övrigt eller är det "allt i ett" ?
För nu använder jag lumene´s primer för ansiktet men tycker den fungerar som ögonprimer också. Å det är ju bara bra.. blir billigare då ju.
-
Gick in på blush.se och sökte på "Urban Decays Primer Potion". Men då kommer det ju bara "kitt paket" upp? Finns det inte att köpa bara primern?
-
men det är ju bara en ögon primer! trodde dom hade en för hela ansiktet också?maddie3 skrev 2009-04-20 22:25:49 följande:Oj det blev fel länk, här är den rätta www.blush.se/urban-decay-eyeshadow-primer-pot...
den är jag mest ute efter i sånna fall.
-
Har inga bilder så men jag använder bara foundation, puder, lite rouge och mascara på vardagar. På helgen har jag lite ögonbrynspenna och läpp penna, ibland lite läppglans och ögonskugga.Hallontrollet skrev 2009-04-20 23:02:02 följande:Puffar min fråga lite: Ge mig tips och bilder på en bra "vanlig dag på jobbet makeup" :) Jag har en tendens att älska att testa massa saker varje dag... Vilket alltid slutar med att jag har massa färg på ögonskuggan och ser fest sminkad ut på jobbet :) GE MIG TIPS OCH BILDER!!! :)
-
hehe menade inte att det finns en som är "allt i ett", jag förklarade nog lite dåligt. Jag menar att jag har en vanlig primer för ansiktet "på" ögonen med. Men en ögonprimer kanske man inte kan ha i hela ansiktet?maddie3 skrev 2009-04-21 12:22:43 följande:Vad jag vet så har man en primer som är anpassad för ansiktet och en för ögonskugga. Har aldrig hört att det finns en som är i en och samma!!!!!! Men som sagt det kanske någon annan här inne vet mer än jag.
-
Har köpt maxfactors masterpices (stavas det så?) mascara idag. Alla pratar ju om att den ska vara så bra, så nu återstår det att se. Ska testa den imorron.
Finns det någon mer mascara som många tycker är bra? Älskar att testa nytt smink.
-
Behöver lite hjälp jag med.
Ska köpa en ny foundation. Har nu Loreal Thrue.. Hm inte den röda flaskan (som ska sitta i 16 timmar) utan den andra flaskan som är lika dan. Den har ju varit usel. :S Sitter inte hela dagen ens. Tips på en bra ny foundation tack som jag kan inhandla!!
-
Okej jag har nog testat de flesta av max factors osv, dom där billigare som finns på hm/lindex. Men tänkte gå till kicks nästa gång och handla något dyrare. TIPS!EllieMay skrev 2009-05-07 13:52:35 följande:Jag vet vilken du menat, har använt båda och jag personligen tycker den med röd kor bara blir oljig i ansiktet. Vilka märken brukar du köra med och finns det märken du ogillar? Själv brukar jag köra med maybiline ( hur det nu stavas ), den på burk. Den sitter faktiskt, även mineral smink brukar sitta men jag har upplevt att man får lägga på lite till efter en halv dag.
-
Det är något jag vill göra, har köpt något sådant på hm men det försvann efter några dagar. Kanske finns dyrare och bättre?Shoppingtokig skrev 2009-05-11 17:21:29 följande:Hej!!! Nu har jag hittat er Hoppas allt är bra med er! Tyvärr blir det inte så mkt sminkning med en liten tjej där hemma, hon är 10 veckor nu. Ibland blir det lite mineralfoundation och rouge & så försöker jag böja fransarna iallafall. Har tänkt att jag ska färga ögonfransarna och brynen så ser fransarna lite mera "sminkade" ut då jag böjer dem.
-
Hej brudar. Behöver Tips på vad ni tycker är den bästa foundationen om ni får välja mellan märkena FACE och MUS. Är nyfiken på dessa märken nämligen.
-
Har en fråga till.
Foundation och puder, va kostar det i märket face eller mus. Tänkte åka till linköping imorgon och handla men vet inte hur mycket pengar jag ska ta med mig. Kostar dom straxt under 200 som foundation och puder på hm eller är det dyrare? Sen så undrar jag om dom är drygare och räcker längre eller om det är ungefär det samma?
-
Okej tack.längtan09 skrev 2009-05-27 21:18:34 följande:Alla priser finns på www.makeupstore.se
Face då?