Smink, smink, smink... vi fortsätter
jag känner mig verkligen bakom flötet haha men det borde ju vara åt rätt håll eftersom tjejerna på MUS berömmer mig
Har inte vågat mig på eyelinern än
jag känner mig verkligen bakom flötet haha men det borde ju vara åt rätt håll eftersom tjejerna på MUS berömmer mig
Har inte vågat mig på eyelinern än
Fridapida: Ja jag har alltid tyckt det varit fint men har liksom inte tänkt på att ha det själv innan jag själv ville sminka mig
Första försöket igår gick käpprätt åt helvete haha
CherryD: Tack för tipset
inhandlade en ny kajalpenna idag (den gamla var.. eh gammal
) så nu ska jag prova både den och den flytande
Måste bara få berätta, jag är såååå tunnhårig och har lidit av det ett bra tag ända tills jag beställde en peruk. Fick den idag och sitter nu här med 80 cm svart hår
var bara tvungen att få skryta lite haha
Jag köpte min på www.wigmaster.se
Det är ett äldre par som driver företaget och de är så oerhört hjälpsamma och tillmötesgående. Jag kommer definitivt att handla fler där. Håret känns precis som "vanligt" hår, Det finns peruker i alla möjliga färger och sorter. Om du tex hittar en peruk du vill ha så är det bara att klicka på färgkartan o välja vilken nyans du vill ha
De har en del peruker på lager men beställer oftast från Tyskland där dessa tillverkas. Jag tror att jag har den dyraste de hade men jag ångrar mig inte en sekund
Så summan av detta är: de rekommenderas verkligen
Ja gör det
de har ju både lite billigare och lite dyrare men är som sagt värt det.
Damen var tom så gullig (jag hade sagt i telefonen att jag läntade så efter den) så när de fick in den från Tyskland igår så packade hon genast om det till mig
såå gullig!
Rapport från stenåldern
: Kajal/eyelinern projektet går INTE framåt. Jag tycker själv att jag drar en tunn linje med kajalpennan men när jag sen tittar i spegel så ser det ut som strecket täcker halva ögonlocket :S plus att det givetvis inte är rakt för fem öre... *suck*
mjuik: Jag har båda varianterna och bägge går det åt helskotta med
mjuik: Ja
jag har försökt lite med violet storm (lila penna från MUS) som jag köpte i samband med att jag blev sminkad i lila där och det går hyfsat men jag fattar inte hur strecken kan bli så förbaskat tjocka
och så har jag svårt att följa fransraden
mjuik: Tack för tipset, ska testa snarast
Ok tjejer nu är det dax för er att hjälpa mig igen
Har läst om MAC innan i tråden, jag testade själv nåt av deras lipgloss för typ 5 år sen haha
men sen har det liksom inte blivit nåt eftersom jag bor i skåne (och "relativt" långt från malmö) men nu vill pojkvännen dit vid löning (till klädesaffär, INTE till MAC men han kommer droppa av mig där)
I nåt inlägg jag gjort så har jag skrivit att jag inte använder foundation och puder.
Den senaste jag använde (också för några år sen) var MUS "Milk", jag är alltså väldigt ljus i hyn.
Jag har börjat fundera på om jag ska testa nån av MAC:s? Jag har en ansiktsprimer från MUS som är redo att användas. Grejen är att jag har torr hud och det lätt krackelerar på mig, tror det är mkt därför jag inte brytt mig om foundation.
Detta blev långt men överös mig med MAC tips
Jag har redan gröna/bruna/orange/muffin/lila /rosa från MUS men som sagt, överös mig
det är dock en speciell sak jag är ute efter ooch det är en concealer! har de bra ljusa sådana?
Ingen med MAC tips? Har verkligen kommit fram till att det är en concealer som är prio 1. Funkar de bra?
Funderar fortf över om jag ska skaffa foundation eller inte. Har för mig att jag läst nånstans här att de är bra? jag är bara så otroligt rädd att det ska krackelera trots både fuktkräm och primer under
Nu är det dags för mig att ställa fråga igen
Jag är en "60talsbrud", dvs jag klär mig efter den tidens mode. Och som vanligt så har jag problem med sminket. Det är jag som tidigare i tråden gnällt om att jag inte kan lägga eyeliner/penna. Satt vaken halva natten och glodde på tutorials på youtube och hittade en kanon som tom jag lyckas få till. Vitt på hela ögonlocket, svart penna (har hittat en mjuk från isadora) i globlinjen och utåt så att det blir det där klassiska kattögon, ja ni förstår. Sen låter jag pennan rama in ögat, blir alltså en hel del svart. Har sett många bilder på just den sminkningen och den verkar funka
ville bara höra med er experter om jag kan "komma undan" med den varianten (som sagt eyeliner projektet är nerlagt
)
Jag har testat den, funkade sådär för mig..... lite överreklamerad i min mening men andra tycker säkert om den, smaken är ju olika
Toddes mamma: Svårt att avgöra tycker jag. Jag har långa ögonfransar och tyckte inte det blev någon volym av den. Passar nog bättre om man är ute efter längre