Inlägg från: Tyson 77 |Visa alla inlägg
  • Tyson 77

Smink, smink, smink... vi fortsätter

MrsK skrev 2009-04-05 00:29:55 följande:
    Jag måste bara få fråga. Vart hittar man palletter som inte är sådär super dyra? jag har inte varit så tjejig av mig, men vill börja att prova på igen och att köpa flera olika färger blir dyrt i längden och därav skulle en bra pallett vara kanon, men jag hittar bara utlänska sidor och företag som har. Finns de inga buktiker här om har bra palletter?
    Jag köpte en av min paletter på H&M, kostade nästan ingenting...
    Färgerna sitter hela dagen (utan primer....) och det är flera olika ljusa nyanser.
    Mina djur är mitt allt!!!
  • Tyson 77
    trollsanna skrev 2009-04-06 09:24:09 följande:
    Vad kul. Har du någon bild på hur sminkningen blev?
    Nej, tyvärr. Men jag kan ju alltid göra det igen!
    Säger till när jag har gjort det och lagt in i galleriet.
  • Tyson 77
    Hallontrollet skrev 2009-04-07 19:39:59 följande:
    VARFÖR skall smink vara så dyrt??? :( *gråter*
    H&M är inte såå dyrt{#lang_emotions_laughing}. De flesta av mina skuggor kommer därifrån och de sitter jättebra{#lang_emotions_smile}!
    Klart att jag gärna skulle köpa smink från tex MUS eller liknande, men jag har inte den möjligheten...{#lang_emotions_frown}

Fattar inte varför alla "MÅSTE" ha värsta märkessminket hela tiden? Är jag då helt ute och cyklar{#lang_emotions_embarassed}...?
  • Tyson 77

Vart ska man kolla om man vill köpa inte allför dyra prudukter på nätet? Har oftast svårt att ta mig in till stan och härute finns inte mycket att välja på...

• Tyson 77
    Fridapida skrev 2009-04-09 07:40:08 följande:
    Tyson 77 skrev 2009-04-09 07:10:04 följande: Men ar du att du vill köpa dyra produkter till bra pris eller en sida som även säljer budgetprodukter. parfym.se donnabeauty.se eleven.se Nu kommer jag inte på mer. Det finns många utländska sajter, men nu när kronan är så låg vet jag inte om de blir så billiga längre.
    Jag menar i princip allt...(?)
    Tack för tipsen!
  • Tyson 77
    Hallontrollet skrev 2009-04-09 20:53:02 följande:
    Skickade in sambon på Kicks idag :) där fick han fjäska till sig två prover på Lancome La Base Pro och ett på Smashbox photo finish. Imorgon skall jag testa Smashbox :)
    Kan man få prover på sådant?
    Då vill jag också ha!!!
    Det är ju så att man kan ju inte veta om det funkar om man inte har testat med resten av sminket... eller?
    Har man rätt att få prover på allt eller bara på vissa saker?
    Har ju precis börjat sminka mig "riktigt mycket" på sista tiden, och jag vill ju inte köpa "grisen i säcken" så att säga...
  • Tyson 77
    Hallontrollet skrev 2009-04-10 10:20:40 följande:
    Tyson 77 skrev 2009-04-09 22:35:40 följande: Kan inte tänka mig att du har någon rätt att få prover. Ögonskuggor kan väl va svårt att ge prover på kan jag tänka mig! Jag vet inte hur det är på andra butiker men sambon som jag skickade in för att fixa prover på primer jobbar i butiken mitt emot Kicks och pratar ofta med dom. Så vet inte om han fick det för att han e "känd". I staden vi bodde innan vi flyttade hit fick jag prover på typ foundations också, men då var det lika dant där. Sambon jobbade i närheten av butiken och jag var ofta där inne och pratade med dom! Men just en primer eller en foundation tycker jag verkligen man skall kunna få prov på, i alla fall så att det räcker till en sminkning. som du säger, så man inte köper grisen i säcken lixom!!! men gå du in i butiken och fråga!
    Det var ju typ foundation jag syftade på. Det är svårt att se om den passar hyn när man bara kan testa på handen...
  • Tyson 77
    längtan09 skrev 2009-04-10 14:09:23 följande:
    Kicks brukar vara rätt lätt att få prover från tycker jag. Jag gick dit (iofs i Karlstad men det är nog kanske lika överallt) för ett år sedan och skulle få tips om vilken foundation jag skulle ha, då skickade hon med en liten burk hem så jag fick testa en hel dag. Det kan man kalla service
    Det är precis det jag vill, så jag vet att den fungerar med min naturliga färg...
  • Tyson 77
    Anna83 m Juline och Vincent skrev 2009-04-11 21:37:45 följande:
    om jag vill lägga en vårig festmake up.....vilka färger ska jag använda?finns det nå bra sidor på nätet som jag kan få tips och ideér?vilken är den bästa mascaran?Vilket läppglans ska jag använda?ge mig tips:)
    Det är väl mest rosa och lila som gäller för ögonskuggor just nu...har jag fått för mig iaf.
    Jag använder Lóreals "voluminous"(tror att det stavas så...?), den funkar jättebra för mina fransar. De blir långa...!
    Läppglans... Vet ej?
  • Tyson 77

Jag är så glad!
    Hittade en massa roliga o bra saker på tradera i helgen som jag har köpt! Förmodligen kommer de under veckan. Ska bli så kul att testa!
    Borstar och penslar, palett med ögonskuggor, krämer, svart kajal, färgad tjock kajal... mm...
    Dessutom hittade jag en plånbok och en väska att matcha vårens kläder o make up med...!

Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter