• LMK

Smink, smink, smink... vi fortsätter

FruLidgren skrev 2009-04-29 15:55:48 följande:
    Jag testade att sota nu (kunde inte låta bli) tog ett dåligt kort som ligger i galleriet. Nån kanske kan kommentera?
    Jag älskar sotningar men är inget vidare på det själv. (Varför är det sååå svårt??)
    Jag tycker det blev skitsnyggt!! Du fick otroligt lysande ögon!
  • LMK

Lúthien Inglorion skrev 2009-05-14 09:33:18 följande:

Jag har aldrig gillat att lägga eyeliner. Nu har jag en liner i puderform som jag lägger med en liten snedskuren pensel och tro det eller ej men det är faktiskt lättare. Går fortare också.
    Det är super bra med en snedställd pensel sk. angelbrush! Du kommer ner & mellan fransrötterna & slipper skarven som lätt blir längs med fransarna annars.
    Vilken mörkare skugga/pigment som helst använder jag. Då kan man verkligen variera sig med färger på eyelinern. Fuktar man dessutom penseln blir det än mer intensivt & ett ev. skimmer kommer fram bättre.
  • LMK
    längtan09 skrev 2009-05-14 16:22:46 följande:
    Enda gången jag kan ha eyeliner är om jag applicerar det före allt annat smink så jag kan rätta till efter :-P Blir hackigt på ena ögat :-P Har gett upp det :-P
    Eller hur!? Så blir det för mig oxå. Därför är det så bra med den sneda borsten för då kan man "trycka" dit linjen bit för bit & darret minimeras.
    Det är verkligen en konst att lägga perfekt eyeliner. Älskar Gwen Stefanis look med eyeliner & röda läppar!
  • LMK

Anna83 m Juline och Vincent skrev 2009-05-27 14:47:45 följande:

Vad ska jag använda för smink till sommaren?Vad ska jag använda i ansiktet?Som bas och rouge?Nått skimmer?Vilket märke?Jag har aldrig testat mineral sminket...Är det bra?
    Jag använder nu under sommaren en tonad dagkräm med spf 15. (använder annars ID mineral foundation) Den är från Dermalogica & gör hyn sååå fin! Lite lite skimmer i. Rouge/Bronzer har jag duon Orgasm/Laguna från NARS. Ger ett fint & naturligt resultat med lagom skimmer & glow. Vill jag ha lite varmare färg på kinden tar jag B&B från Everydayminerals. Grymt snygg men så otroligt pigmenterad. Den kommer jag ha livet ut...
  • LMK
    Helennnna skrev 2009-05-27 21:26:24 följande:
    Okej tack. Face då?
    Enligt deras hemsida http://www.facestockholm.com/# (dock på engelska & för amerikanska kunder... skumt...varför?)
    Iallafall, där kostar en foundation runt 270:- ($34)
  • LMK

Anna83 m Juline och Vincent skrev 2009-05-28 10:10:40 följande:

LMK:Tack:)Men vart kan jag köpa demmärkena?Jag har aldrig riktigt hittat en foundation som är bra för min hudfärg...Så jag behöver hjälp av personalen...En tonad dagcreme låter juh bra..Men om man vill sminka upp sig för lite finare kvällar då?
    Dermalogica köper du absolut billigast på www.jerseybeautycompany.co.uk/ Kanon sida med bra priser, säker handling & snabb leverens + att man alltid får en massa prover!

Dagkrämen heter Sheer tint & finns i olika nyanser. www.jerseybeautycompany.co.uk/dermalogica/sheer-tint-moisture-spf15-light.html Jag använder Medium då jag är solbränd & mer åt det gula hållet. M in kompis som är väldigt ljus i hyn använder Light.
    Jag mailade dem om hjälp innan jag beställde & fick prover på de olika nyanserna skickade. Hur bra som helst!

För kvällarna använder jag mineralfoundation (ID) med en bra grund under så det håller sig snyggt & jämnt.
  • LMK
    längtan09 skrev 2009-05-28 12:46:27 följande:
    Någon mer än jag som ska på Bronzed klubbkvällen på MUS idag? Funderar på vad man ska köpa då man får 20% rabatt
    Jag blev faktiskt medlem igår! Fattar inte varför jag inte blivit det tidigare... Blev då oxå inbjuden till klubbkvällen, men tror inte att jag hinner. Typiskt!
    Igår köpte jag nytt gloss på tub & en läppenna. Fick som medlemspremie en skugga i en grålilablå ton. Jättesnygg! Kommer inte ihåg namnen...

Produkterna i just Bronzekollektionen är riktigt snygga, kolla på dem!
  • LMK
    Fridapida skrev 2009-06-02 07:06:12 följande:
    Anna83 m Juline och Vincent skrev 2009-05-28 19:15:01 följande:
    Jag kan svara lite eftersom LMK inte varit inne på ett tag. ID köper du på Åhlens City, NK och på vissa Kicks. Det finns även på vissa vanliga "sminkaffärer" och hos de hudterapeuter som använder Decleor. Det finns även ID på nätet. Där köper du det billigast. Jag köpte senast från ebay, vilket gick bra. Jag upplever som att ID fungerar bra på mig som har haft en riktig problemhy. Man kan dock få byta dagkräm om man redan har problem med torr hy. Satsa på en som återfuktar mer o ev. mer fett. Det känns som att mineralfoundation "kräver" en mer återfuktande dagkräm.
    Tack Fridapida!!

Anna83 m Juline och Vincent skrev 2009-06-03 11:02:41 följande:
    Fridapida:TAck för att du vill hjälpa mig:)Jag ska åka till Åhlens och kolla vad jag hittar:)Jag tycker att jag har torr hy men när jag va till salongen och fick ansiktsbehandling så sa hon att jag har fet hy.Så jag vet inte.Isf har jag använt helt fel rengöringsprodukter:/Vad ska jag använda för att dölja blå,mörka ringar under ögonen då?Och vad ger mig en fin hy nu till sommaren?Jag älskar glitter och shimmer:)Har du nån bra hemsida där jag kan kolla på produkterna och kanske beställa?
    Nu hoppar jag in igen!
    Satsa på en bra fuktighetskräm nu till sommaren, tex. Dermalogica Activ Moist. Be om ett prov på Åhléns så får du prova hemma.
    Blåa ringar under ögonen? Ja hallå liksom! De finns hos mig oxå tyvärr. Just nu använder jag HM's egna concealer & den är riktigt bra & billig! Annars fukar ID oxå men ger ett lite torrare resultat.
    Fin hy nu till sommaren säger jag bara Sheer Tint fr. Dermalogica. Den är helt super. Jämnar till, slätar ut & ger lite lyster. Kolla in på www.jerseybeautycompany.co.uk/
  • LMK

Anna83 m Juline och Vincent skrev 2009-06-03 11:37:07 följande:

LMK:Jag förstår inte riktigt hur jag hittar på hemsidan du länka till...Jag vet inte om jag är lite korkad...Haha:)Vart hittar jag Sheer tint?
    Om du klickar på Moisturisers i vänstra spalten så får du upp de olika alternativen.

Jag har Medium, men har redan hunnir bli lite solbränd så den är perfekt! Har gul underton & blir gyllenbrun med fräknar i solen Light är bra för mig under vintern, tror jag.
    Alltså, det är ingen tjock brunkräm vi talar om utan en väldigt lätt & tunn dagkräm med pigment i. När du maserar in den i huden så smälter det in hur fint som helst.
  • LMK

Anna83 m Juline och Vincent skrev 2009-06-03 12:04:05 följande:

LMK:Då ska jag välja en medium alltså.Jag blir ganska brun på sommaren men har lite svårt att behålla färgen i ansiktet....Vad kostar den?
    Den ligger på £19,58 vilket blir ca. 235:-. I vanlig butik kostar den runt 450:-...
  • LMK

Anna83 m Juline och Vincent skrev 2009-06-03 13:20:02 följande:

Det va lite skillnad...Vad ligger det p med frakt?
    Frakten ingår samt att du slipper ev. strul med tullen.
  • LMK

Fridapida - Vad roligt att du hittat ett nytt favorit märke. Vet ju att du älskar ID annars. Har läst mycket om GloMinerals på bla. Bjooti som oxå har den som favorit.
    Bra betyg när killen helt plötsligt kommer med en kommentar om hyn!

Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter