Inlägg från: längtan09 |Visa alla inlägg
  • längtan09

Smink, smink, smink... vi fortsätter

hej brudar (antar att vi bara är brudar som hänger här )
    Funderar på det här med ögonskuggor, jag älskar verkligen ögonskuggor men idag när jag skulle kolla på nyanser (sambon erbjöd sig att betala, svårt att tacka nej ) låste det sig verkligen. Jag var dum nog att skaffa rosa/röda/lila glasögon vilket gör att man inte han välja alla nyanser, håller mig mest till rosa och lila. Finns det några fina nyaser på M U S som passar gröna ögon? Har Butterfly nu, annars har jag inga, det är så jobbigt att välja utan att se ögonskuggan "på".

Någon som har bra erfarenheter av deras foundations, behöver en ny och dem verkar vara den enda affären som har någon som matchar min hudton, är väldigt gul, inte alls så röd som nyanserna från Lóreal och andra märken.

• längtan09
    cherryblossom skrev 2009-04-01 19:55:24 följande:
    CherryD: Tack för tipset inhandlade en ny kajalpenna idag (den gamla var.. eh gammal ) så nu ska jag prova både den och den flytande Måste bara få berätta, jag är såååå tunnhårig och har lidit av det ett bra tag ända tills jag beställde en peruk. Fick den idag och sitter nu här med 80 cm svart hår var bara tvungen att få skryta lite haha
    Åh vart köpte du den? Är den bra? Skulle också vilja köpa peruk
  • längtan09
    cherryblossom skrev 2009-04-01 20:37:24 följande:
    Jag köpte min på www.wigmaster.seDet är ett äldre par som driver företaget och de är så oerhört hjälpsamma och tillmötesgående. Jag kommer definitivt att handla fler där. Håret känns precis som "vanligt" hår, Det finns peruker i alla möjliga färger och sorter. Om du tex hittar en peruk du vill ha så är det bara att klicka på färgkartan o välja vilken nyans du vill ha De har en del peruker på lager men beställer oftast från Tyskland där dessa tillverkas. Jag tror att jag har den dyraste de hade men jag ångrar mig inte en sekund Så summan av detta är: de rekommenderas verkligen
    Åh tack det ska jag kika närmare på
  • längtan09
    Fridapida skrev 2009-04-02 10:01:29 följande:
    Primer är en produkt som man grundar med. Man har den efter fuktkrämen och innan foundation. Olika primers har olika funktioner. Men syftet med primer är att den ska hjälpa foundaton att sitta bättre. FACE perfect primer håller huden matt och jag tycker verkligen att den fungerar.
    Har man primern över hela ansiktet eller bara där man har mer att täcka?
  • längtan09
    Fridapida skrev 2009-04-02 21:38:16 följande:
    Hela ansiktet tycker jag.
    Blir inte sminket rätt tjock då? Om man först ska ha primer, foundation och sen puder?
  • längtan09
    Fridapida skrev 2009-04-02 21:52:35 följande:
    Primer är en tunn kräm som ska smälta in i huden.
    Aha okej Har M U S också en sån eller finns det något bra billighetsmärke? Har inget FACE här i karlstad :-P
  • längtan09

Kicks brukar vara rätt lätt att få prover från tycker jag. Jag gick dit (iofs i Karlstad men det är nog kanske lika överallt) för ett år sedan och skulle få tips om vilken foundation jag skulle ha, då skickade hon med en liten burk hem så jag fick testa en hel dag. Det kan man kalla service

• längtan09

Tyson 77 skrev 2009-04-10 16:13:39 följande:

Det är precis det jag vill, så jag vet att den fungerar med min naturliga färg...
    Precis. Men det tror jag ska kunna gå att fjäska till sig För eftersom jag fick provet från Kicks så köpte ju jag min foundation på Kicks. Hade dem bara tipsat om en, utan att ge prov så hade jag kanske letat upp vart den var billigast eller så. Det är ju servicen jag betalar extra för. Innan jag upptäckte att M U S är så bra handlade jag nästan allt på Kicks för det är så bra service, i alla fall här i Karlstad.
  • längtan09

Min sambo tycker nog inte jag sminkar mig för ofta men han har nog också insett att mitt självförtroende ökat sedan jag började sminka mig varje dag. Sen tycker han kanske om att synas brevid någon som inte är så sunkig som jag såg ut tidigare Men han är ganska ärlig när jag frågar om det ser bra ut, det tycker jag är bra

• längtan09

Tyson 77 skrev 2009-04-20 11:48:31 följande:

Nu kommer en väldigt OT fråga...om det är ok?! Har bestämt mig för den lila/rosa sminkningen. Men vad sjutton har man på sig på en konsert? Har aldrig varit på en innan och detta är väldigt speciellt för mig! Vill ju att allt ska vara perfekt... Ska man ha på sig "vanliga" tråkiga kläder, som jeans eller ska man "raffa" till sig lite grand?
    Jag skulle nog ha någon finare klänning om man gillar sånt. Ska du ha ståplats eller sittplats? Skulle nog ha fina men bekväma skor. Lite finare kläder än om man ska till jobbet/skolan men inte riktigt så fint som om man skulle på bröllop, men det är ju bara min åsikt. Tror inte man kan vara överklädd till en sån konsert, speciellt inte när du drömt om det så länge.
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter