Inlägg från: Tyson77 |Visa alla inlägg
  • Tyson77

Smink, smink, smink... vi fortsätter

pimpim3 skrev 2009-05-07 14:07:27 följande:
    Tack trolltyg! Ska genast kolla upp alla dina tips! Jag gillade din uppsats Jag har själv aldrig använt foundationborste utan använder rena fingrar eller ibland svamp. Men tror att man har gått ifrån svampar mer och mer är för att de absorberar väldigt mkt av produkten vilket dels är oekonomiskt men dessutom inte bra med tanke på alla bakterier som samlas. Det sägs väl att borstarna absorberar mindre och att de också är lättare att tvätta ur.
    Tack för ditt svar!

Men hur ska man kunna veta vilken borste som används till vad?
    Viss kan jag ju förstå{#lang_emotions_dreamer}, men fick hem ett fodral med MAC-borstar och en del har jag ingen aning om vad jag ska göra med och vilken är det som är foundation-borsten?{#lang_emotions_embarassed}
    Min älskade Tyson!!!
  • Tyson77
    pimpim3 skrev 2009-05-07 14:33:17 följande:
    Tyvärr vet jag inte svaret på detta, men jag skulle tro att den största borsten är till foundation. Jag vill också ha ett fodral med MAC-borstar. Låter mkt spännande
    De är skitsnygga! Inte så dyra heller!
    Jag som trodde att den största var typ en puder- eller rouge-borste...{#lang_emotions_embarassed} Skäms på mig!
    Min älskade Tyson!!!
  • Tyson77
    Ullis 74 skrev 2009-05-07 16:37:09 följande:
    Åh, var har du köpt det fodralet? Vilka nr har penslarna? Jag har några MAC-penslar så jag kanske kan hjälpa dig... Jag har 88 shimmer palette, men ångrar mig så att jag inte köpte den originalpaletten. Jag tycker att de är lite för skimmriga. Men jag tänkte nog köpa den andra någon gång i framtiden.Något som är lite trist är att frakten kostar nästan lika mycket som varan....Jag tror slutsumman hamnade på närmare 400 kr när jag beställde i våras.
    Köpte dem på Tradera{#lang_emotions_laughing}. 207:-!!! Är inte det billigt?!
    Nr? Ingen aning???
    Kan kolla. Tror inte att det står några nummer på dem. Ska det göra det?{#lang_emotions_embarassed}
    Min älskade Tyson!!!
  • Tyson77
    Fridapida skrev 2009-05-07 19:05:43 följande:
    Oj så billigt... Då kan du nog utgå från att de inte är äkta. Men vad spelar det för roll om de är bra. MAC-borstar kostar väldigt myket. Ett par hundra per borste är inte ovanligt.
    Men det är äkta päls på.
    Är de inte äkta då?
    Min älskade Tyson!!!
  • Tyson77
    Fridapida skrev 2009-05-07 20:55:44 följande:
    Nja, jag skulle nog med stor säkerhet säga att de inte är äkta MAC-borstar. Men som jag skrev - det betyder inte att de är dåliga borstar. Här ser du t.ex. ett set som kostar 125 dollar. Då är det bara fyra borstar i det setet. MACs bostar är dyra.www.maccosmetics.com/product/spp.tmpl?CATEGOR...Men jag tycker inte att det är något att deppa över. Om de du har köpt är bra så vad spelar det för roll? Du har ju kommit över bra borstar till ett bra pris då. 200 kr är inte dyrt för ett fodral med borstar.
    De ser exakt likadana ut!{#lang_emotions_laughing}
    Det var en  kille som sålde dem...{#lang_emotions_dreamer}
    Min älskade Tyson!!!
  • Tyson77
    LMK skrev 2009-05-08 13:34:21 följande:
    Här kommer lite inspiration inför helgen! En grym tutorial på en lätt sotning med bra & tydliga instuktioner.purity.webblogg.se/2009/may/tutorial-sotade-o...Sen en annan blogg som jag bara älskar! Hon är fantastisk på att göra färggranna & snygga sminkningar & ger stor inspiration. Typiskt att hon inte bor i Stockholm för henne skulle jag vilja bli mejkad av på MUS! micromiss.blogg.se/index.html
    Ååh! Vilken insperation!
    Var tvungen att sminka om mig, så att jag kunde få leka lite med färgerna!!!
    Nu känner jag mig skitsnygg!
    Slängde tom med på ett lipgloss (som jag aldrig brukar använda...!)
    Min älskade Tyson!!!
  • Tyson77

Jag måste ställa en fråga! Ang vattenfast mascara!
    Hur passa vattenfasta är de?
    Får man bort den om man först tvättar med en mild tvål, sedan rengöringsmköj och sedan ansiktsvatten?
    Har hittat en mascara som jag vill testa, men har aldrig använt vattenfast tidigare...
    Behöver snabbt svar, då jag ska in till stan  idag och köpa den.

Min älskade Tyson!!!
  • Tyson77

Jag testade att ta på foundation med borste idag, för första gången och det gjorde underverk för min torra hy!
    Det blev skitbra!
    Dessutom köpte jag en vattenfast mascara som är helt underbar!!!

Min älskade Tyson!!!
  • Tyson77

Kanske en korkad fråga...?!

Nu har jag ju använt min vattenfasta mascara för första gången...

Hur gör man när man ska ta bort allt smink?
    Ska man köra på som vanligt men rengöringsmjölk, ansiktsvatten och ta Loreal Dermo Expertise sist, eller ska man göra på något annat sätt?

Min älskade Tyson!!!
  • Tyson77
    Tyson77 skrev 2009-05-09 16:42:21 följande:
    Kanske en korkad fråga...?!Nu har jag ju använt min vattenfasta mascara för första gången...Hur gör man när man ska ta bort allt smink?Ska man köra på som vanligt men rengöringsmjölk, ansiktsvatten och ta Loreal Dermo Expertise sist, eller ska man göra på något annat sätt?
    Är det ingen som har svar?
    Min älskade Tyson!!!
  • Tyson77

Så man ska alltså börja med ögon-make-removern, för att sedan göra allt annat man brukar göra?
    Ledsen om jag är tjatig...!{#lang_emotions_embarassed}

Min älskade Tyson!!!
  • Tyson77
    trolltyg skrev 2009-05-09 18:11:21 följande:
    Det är inget fel att göra tvärtom men jag personligen gillar inte att känna removern i ansiktet, då är det skönare att tvätta ansiktet efter det. Då försvinner själva removern och oftast det ögonsmink som inte försvann direkt.
    Tack!
    Min älskade Tyson!!!
  • Tyson77

Ska man ta removern på en pad då och sedan stryka över?
    Och sedan efter det göra som vanligt?
    Ber om ursäkt för mina korkade frågor...!

Min älskade Tyson!!!
  • Tyson77

Nu har jag gjort det iaf!
    Började med eye-remover, sedan  ansiktsmjölk och därefter ansiktsvatten och ovanpå det, ansiktscreme..
    Tyckte att det gick relativt bra.

Min älskade Tyson!!!
  • Tyson77

Har aldrig testat att gör en eyeliner med vinge förut, men jag blev så inspirerad av ert prat, att jag faktiskt vågade mig på det idag!{#lang_emotions_laughing}
    Använde en snedställt pensel och en eyelinerpensel. Ser väl inte superproffsigt ut, men jag blev riktigt nöjd!!!
    Detta kommer jag absolut att göra flera gånger!!!

Min älskade Tyson!!!
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter