Inlägg från: trolltyg |Visa alla inlägg
  • trolltyg

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Tyson77 skrev 2009-05-07 21:30:13 följande:
    De ser exakt likadana ut!Det var en  kille som sålde dem...
    MAC borstar har alltid numret inpräntat nästan vid spätsen av själva borstskaftet. Många fejkborstar har också det så det kan vara lite svårt att avgöra. Men jag har fått lära mig att om det är ett sett med fler borstar i skinfodral så är de till 98% fejk för MAC själv säljer inte borstar i sådana fodral. Men som Fridapida säger, de behöver ju inte vara dåliga för det. Att laborera med olika typer av penslar är kanon för då får man in tekniken.
  • trolltyg
    AnnelieTyresö skrev 2009-05-09 17:57:10 följande:
    Jag brukar börja med att rengöra ögonen å sen gå över till resetn av ansiktet.
    Så gör jag med och skulle det visa sig att jag fortfarande har rester kvar av ögonmakeuppen så gör jag en extra ögonmake remover omgång på slutet. Sällan det behövs dock.
  • trolltyg
    Tyson77 skrev 2009-05-09 18:08:56 följande:
    Så man ska alltså börja med ögon-make-removern, för att sedan göra allt annat man brukar göra?Ledsen om jag är tjatig...!
    Det är inget fel att göra tvärtom men jag personligen gillar inte att känna removern i ansiktet, då är det skönare att tvätta ansiktet efter det. Då försvinner själva removern och oftast det ögonsmink som inte försvann direkt.
  • trolltyg
    Tyson77 skrev 2009-05-09 18:17:18 följande:
    Ska man ta removern på en pad då och sedan stryka över?Och sedan efter det göra som vanligt?Ber om ursäkt för mina korkade frågor...!
    Beror lite på removern, en i mjöligt format kan säger användas med fingrar, skölja och sedan ansiktsrengöring. Är den oljig så är det bäst med pads.

Inga frågor är korkade
  • trolltyg
    längtan09 skrev 2009-05-09 18:18:36 följande:
    Jag vet inte om jag tvättar ansiktet jättekonstigt, men jag brukar bara ta remover på ögonen, resten tvättas bort med ansiktstvålen. Men brukar då börja med att tvätta ansiktet för att sen ta bort ögonmakeupen för att mascaran mjukas upp av vattnet och blir då lättare att tvätta bort sen. Det finns ju från L'oreal våtservetter man kan tvätta bort smink med, är dessa bra? Sugen på att testa då min makeupremover snart är slut och jag inte är helt tillfredsställd med den.
    Ordningen man avnänder sig av är frivilligt, vad som känns bäst

Har inte testat våtservetterna. Men rent generellt för egen del har jag svårt med rengöringsprodukter som inte tvättas bort. Gillar inte rengöringslotion utan föredrar skumform osv. Men det är också lite olika vad man som person föredrar.
  • trolltyg
    trolltyg skrev 2009-05-09 18:20:36 följande:
    Beror lite på removern, en i mjöligt format kan säger användas med fingrar, skölja och sedan ansiktsrengöring. Är den oljig så är det bäst med pads.Inga frågor är korkade
    Mjölkig ska det ju stå
  • trolltyg
    FlikkanZombie skrev 2009-05-09 20:57:59 följande:
    Slänger in min sminkning idag, ingen "wow-faktor" precis men man tager vad man haver
    Snyggt!!
  • trolltyg
    trollsanna skrev 2009-05-09 20:42:37 följande:
    Oj vilk asnygga sminkningar.......vill också kunan göra sådana...supersnyggt. Tack för länkarna nu fick man ny inspiration och något att sträva efter. ___________________________________________Har uppdaterat bloggen med dagens ''make''trollsannasmakeup.blogspot.com/
    Vilka snälla kompisar du har och jättelcker makeup. Kul att du börjat gilla grönt som inte alls tyckte om det i början.

Har själv lite svårt för grönt på mig själv men gillar det jättemycket på andra, men precis som för dig så går dte bättre och bättre.
  • trolltyg
    MrsK skrev 2009-05-12 11:07:03 följande:
    Måste fråga.Är de någon här som använder lösögonfransar?isåfall är de svårt att fästa dom?
    Jag använder det rätt ofta, ett tag varje dag. Använder i princip bara Ardells som finnes på kicks och åhlens, ett av de bättre märkena. Duo adheisive är det bästa limmet enl mig och många.

1. Jag börjar med att mäta lösfransen mot mina ögon för att klippa till rätt längd för de är alltid något för långa. Jag klipper i yttrefranskanten.

2. Sedan fäster jag lösfransen runt mitt pekfinger för att de ska få lite rundare form och det gör att de är lättare att fästa mot min egna fransrad. Lösfransarna har en klistrig hinna som gör att de sitter bra runt fingret.

3. Sedan tar jag lösfransen mellan pekfinger och tummen medans jag lägger på Duo limmet.

4. Med en pincett som hållar i mitten av lösfransen, fäster jag så nära min egen fransrad som möjligt. Först vid mitten av mitt öga, sedan tar jag med pincetten på ytterkanten av fransen och fäster mot min yttrefransrad och sedan lika med den innrefransraden. Allt detta med öppet öga.

5. Efter det så vänder jag på pincetten och trycker lite lätt över hela fransraden för att den ska fästa ordentligt. Limmet är fortfarande vitt och det kan se lite kladdigt ut, men då är det bara att avvakta och låta det torka. En minut senare ser det kanon ut.

Glömde skriva att jag allra först böjer mina egna fransar och målar med ett lager mascara innan jag börjar med fransarna. Om man vill sedan kan man ytterligare måla mascara på lös- och de egna fransarna för att de ska smälta tillsammas. Personligen brukar jag inte behöva det, jag använder också mina fransar mer än en gång och då kan de inte ha någon mascara på sig.
  • trolltyg
    EllieMay skrev 2009-05-12 12:58:47 följande:
    Visste du om att det finns lim som är färgat svart?Slipper man den där vita lim randen man ibland kan få
    Ja men jag har aldrig sett om DUO har det. Jag tror att hon på MUS när jag var där sa att de hade svart lim men till och med hon sa att DUO var bättre och att hon själv använde det
  • trolltyg
    EllieMay skrev 2009-05-12 13:12:48 följande:
    Okey, jag brukar hålla mig till svart lim jag, har aldrig märkt någon skillnad på kvaliteten förutom att det har varit skönt att slippa vit-grått lim som gärna lägger sig på fransarna. Ser liksom ut som man haft nån mjäll attack i ögat
    Haha ja det är ju aldrig kul, jag har inte haft den oturen ännu men man vet aldrig när det kan hända
  • trolltyg
    EllieMay skrev 2009-05-12 13:17:08 följande:
    Har hänt här en och två gånger, mest för att jag varit lite halft onykter när jag tänkt piffa upp med lite lösögonfransar innan utgång, så kan tänka mig att jag varit frikostig med lim Vilka lös ögonfransar brukar du köpa?Själv köper  jag oftast de billiga på åhlens, kicks ect, finns inte mycket annat att hitta faktiskt sedan står det ju även att man ska kunna använda ögonfransarna fler gånger, men dem blir bara skit efter att man tvättat bort mascara.
    Jag använder bara ardell numer. Har testat några andra men har inte gillat dem lika mycket. De finns på kicks och åhlens

Jag använder inte mascara på dem, målar mina egna innan jag fästerlösfransarna. Som längst hade jag mina Ardell modell 110 i två och en halv vecka nästan varje dag. Men det är väldigt pilligt att ta bort det gamla limmet på lösfransraden. Det tog längre tid än att fästa dem på ögonen
  • trolltyg
    EllieMay skrev 2009-05-12 13:27:47 följande:
    Aha, får kika om vi också har ardell, har inte sett till dem Jag brukar alltid ha mascara på mina, dels sitter dem då bättre och ser lite mer äkta ut. men det kanske beror på att jag bara hittar billiga lös ögonfransar
    De brukar finnas på lindex också nu när jag tänker efter. Jag har väldigt korta fransar själv så jag brukar inte ha den längsta modellen. Skulle känna mig väldigt olik mig själv då. Kanske därför de ser naturliga ut, vet inte. Men Ardell är bra faktiskt, de är gjorda av naturligt hår.
  • trolltyg
    busbajsen skrev 2009-05-12 14:07:41 följande:
    Hej hej hoppas det går bra att jag hakar på er tråd. Hur mycket kostar Ardells frassar?Angående färgning av fransar och bryn så har jag gjort det några år nu och tycker att resultatet ser väldigt naturligt ut. Märket jag använder är BesutyLash och färgen är brun.
    Vad kul med nya Välkommen

Ardell kostar runt 65 kr tror jag på kicks och åhléns.
  • trolltyg
    Helennnna skrev 2009-05-27 21:26:24 följande:
    Okej tack. Face då?
    Vet inte exakta priser men MUS och FACE ligger runt samma i det mesta, FACE kan vara en tia dyrare på vissa grejjer. Kul med shopping. Lycka till
  • trolltyg

Var i stockholm i helgen och hade det helt underbart, men förutom toppen väder så handlade jag på MAC och det blev två borstar 252 och 109 samt en highligter, två läppstipft och ett läppglans. Nice

• trolltyg
    Fridapida skrev 2009-06-02 07:08:20 följande:
    längtan09Kul med lite nytt. Snyggt med starkt rosa!trolltygÅh vad kul! Jag sitter nu och plaenrar in en sminkshoppingdag i Stockholm. Jag vill snoka runt bland MACs produkter.
    Åh vad härligt. Jag vart lite stressad för det var så mycket folk och det är trångt mellan deras diskar. Dessutom blev jag helt till mig av alla härligheter. Men de är väldigt trevliga där tycker jag så det vägde upp. Jag var på Åhlens.

Hoppas du hittar mycket roligt
  • trolltyg
    maddie3 skrev 2009-06-02 09:36:04 följande:
    Jag shoppade loss på smink igår :) det blev fyra glitterögonskuggor från Viva la diva i färgerna turkos, lime grön, knall rosa och stark blå. Tre eyeliners blev det oxå, rosa, grön och bordeux(vinröd, tror jag) jättefina färger. Ska på student nästa vecka och vill ha lite knalliga färger på make upen. Tror jag måste testa dem idag ; )Oh jag vill oxå åka till Stockholm och shoppa smink.....Mac skulle vara spännande att testa...har bara kolla in deras smink i tidningar och så. Hur är deras produkter?? Bättre än MUS....är faktiskt rätt besviken på MUS produkter (en del) håller inte alls nån bra kvalité :(
    Gillar MAC jättemycket. Har en del från dem och kvaliten överlag är mycket bättre än det mesta jag testat. Har samma klass som Urban Decay och STILA tycker jag. MUS gillar jag personligen inte, tycker att pigmenteringen är sisådär, då föredrar jag FACE alla gånger. Det tråkiga är att FACE inte har lika många nyheter som MUS som är smarta nog att köra kollektioner som lockar.
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter