Inlägg från: Tyson 77 |Visa alla inlägg
  • Tyson 77

Smink, smink, smink... vi fortsätter

***GUCCI VÄSKA UTROP 1 KRONA***  Nytt!! XOXO Snygg Vit Plånbok 1 Kr  Ögonskugga, Oriflame  Läckert smink!!!!! HOT makeup eyeliner färg nr 2 - Helt ny! Ny!! Svart Eyeliner från FACE Stockholm
    Nu blev det väldigt konstigt när jag skulle försöka länka, men hoppas att det fungerar iaf...{#lang_emotions_embarassed}
    Sen är det en massa fler saker som är på g....{#lang_emotions_laughing}
    Hallontrollet skrev 2009-04-15 19:52:42 följande:
    Tyson 77 skrev 2009-04-14 09:57:35 följande: Åh nu blev jag nyfiken :) Du får länka till det du köpt :)
    Är inte säker på om man får göra så här, men jag har ju redan köpt sakerna...?
    Mina djur är mitt allt!!!
  • Tyson 77

Måste bara tillägga ang detta med plånbok o handväska. Jag har 2 olika uppsättningar. En som går i de sommriga färgerna och en som går i brun/beige...

• Tyson 77

Jag fick hem en kräm igår som jag köpt på Tradera.
    En Mary Kay kräm, "Intense Moisturizing Cream".
    Testade den i gårkväll, men den var hur fet som helst...
    Visserligen bra, då min hud är supertorr och flagar lätt när jag tar på foundation
    och/eller puder. Idag känns mitt ansikte lika lent som en baby-rumpa{#lang_emotions_smile}!
    Men funderar nu på om det verkligen fungerar att ta på smink över denna?
    Blir det inte lite väl kladdigt?
    Måste jag införskaffa någon annan som inte är lika fet?

• Tyson 77
    Grynet81 skrev 2009-04-17 09:28:28 följande:
    Tyson 77 skrev 2009-04-17 09:22:23 följande: Du kan ju ha den fetare krämen som nattkräm och en lättare som dagkräm.. Om det blir för kladdigt är det bara du som kan avgöra, är du torr kanske det är en sådan kräm du behöver?
    Ja, jag behöver den verkligen. Men jag vill inte gå o "glänsa" hela dagarna...{#lang_emotions_laughing}
    Får nog bli ytterligare en kräm...
  • Tyson 77

Jag har alltid sminkat mig, men inte så mycket. Det har liksom räckt med puder, mascara, eyeliner och läpplans o rouge. Aldrig så mycket ögonskugga.
    Men sedan jag satt modell, har jag börjat leka med ögonfärger och tycker att det är jättekul! Men min man tycker inte det alla gånger...
    Han tycker att jag "översminkar" mig.
    Jag testar olika färger och kombinationer varje dag, som egentligen inte kanske passar så bra för en dag makeup utan snarare till kvällen.
    Visserligen är det ingen som har tittat konstigt, än...{#lang_emotions_sunny} utan jag får snarare komplimanger för min sminkning. Och det är ju alltid kul!
    Men tycker ni att det är för mycket?
    Sminkar mig som på "min bild" nästan varje dag, fast, som sagt, olika färger... Finns även bilder i min pres.

~~**(¤)**~~
  • Tyson 77
    Gnillib skrev 2009-04-18 12:53:36 följande:
    Tyson, strunt i honom, du är apsnygg! Smink är kul och konstnärligt!
    TACK!!!
    ~~**(¤)**~~
  • Tyson 77
    Gnillib skrev 2009-04-18 18:47:33 följande:
    (Jag har druckit vin till middagen så om det här inlägget blir jättekonstigt så vet ni varför) Jag tycker att det kan vara jättekul med partysminkning till vardags men nu när jag gör praktik på en vårdcentral så törs jag inte riktigt ta ut svängarna hur som helst. Men det är ju jättekul att bara leka med sminket! Typ om man tar den nyansen precis där och märker att oj, jag fick större ögon, vad kul!
    Fluffguf skrev 2009-04-18 18:08:11 följande:
    Min sambo tycker också ibland att jag sminkar mig för mycket, de flesta män uppskattar väl när man sminkar sig rätt naturligt, men jag tycker att det kan vara kul att leka med mycket färger även till vardags. Det beror helt på humör för mig, oftast sminkar jag mig inte alls, eller bara med mascara, rouge och läppglans till vardags, men ibland kan jag göra en riktig partysminkning bara för att det är så kul
    Fridapida skrev 2009-04-18 14:27:33 följande:
    Tyson 77 skrev 2009-04-18 12:08:03 följande: Hur mkt jag sminkar mig beror på tid och humör. Har jag gott om tid och känner för det så sminkar jag mig en hel del även dagtid. Jag bryr mig inte så mkt om vad man "ska" göra. Jag kanske använder mindre bronzer med skimmer/glitter och highlighters dagtid. Det tycker jag är snyggare i en partymakeup.
    Håller med er allihopa helt och hållet!
    Jag håller ju fortfarande på att prova mig fram, sas... Så just nu blir det lite mer än vad jag själv kan tycka är ok för en vardags makeup...
    Men det är ju så himla kul!!!
    ~~**(¤)**~~
  • Tyson 77
    Hallontrollet skrev 2009-04-19 20:50:56 följande:
    Ge mig tips och bilder på en bra "vanlig dag på jobbet makeup" :) Jag har en tendens att älska att testa massa saker varje dag... Vilket alltid slutar med att jag har massa färg på ögonskuggan och ser fest sminkad ut på jobbet :) GE MIG TIPS OCH BILDER!!! :)
    Precis som jag...{#lang_emotions_laughing}
  • Tyson 77

Jag behöver snabba tips och råd!!!
    Ska på konsert i kväll (Tina Turner!)!
    Vet inte vad jag ska göra för make up?

Det här är en "dream come true" sen jag låg i mammas mage, så detta måste bli perfekt!!!

Ska jag satsa på lila och rosa som jag brukar eller ska testa en sotat varian (som jag aldrig har gjort förut!)?

Hjälp mig!!!

• Tyson 77

Nu kommer en väldigt OT fråga...om det är ok?!
    Har bestämt mig för den lila/rosa sminkningen. Men vad sjutton har man på sig på en konsert? Har aldrig varit på en innan och detta är väldigt speciellt för mig! Vill ju att allt ska vara perfekt... Ska man ha på sig "vanliga" tråkiga kläder, som jeans eller ska man "raffa" till sig lite grand?

• Tyson 77
    längtan09 skrev 2009-04-20 12:15:08 följande:
    Tyson 77 skrev 2009-04-20 11:48:31 följande: Jag skulle nog ha någon finare klänning om man gillar sånt. Ska du ha ståplats eller sittplats? Skulle nog ha fina men bekväma skor. Lite finare kläder än om man ska till jobbet/skolan men inte riktigt så fint som om man skulle på bröllop, men det är ju bara min åsikt. Tror inte man kan vara överklädd till en sån konsert, speciellt inte när du drömt om det så länge.
    Vi har sittplatser på övre läktare, precis vid räcket, så vi kan både sitta och stå.
    Så nån svart klänning med tights, typ?
  • Tyson 77
    längtan09 skrev 2009-04-20 14:37:07 följande:
    Tyson 77 skrev 2009-04-20 13:11:13 följande: Det låter skitsnyggt och lagom uppklätt Passar bra med svart klänning om du skulle ha rosa sminkning också
    Kollade i garderoben... Den svarta är nog aningen för "porrig"... Det är den svarta "madonna-klänningen" från H&M som är öppen i ryggen.
    Det blir svarta tights med en grå, väldigt kort, långärmad klänning, men skorna har jag inte bestämt än... Hur "matchar" man en sådan kvinna som kan gå i sådana klackar?
    Jag har också stiletter, många, men orka gå på en konsert som varar i flera timmar, i såna...
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter