Inlägg från: maddie3 |Visa alla inlägg
  • maddie3

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Ullis 74 skrev 2009-05-06 10:53:37 följande:

Jag skickade min stackars kompis som råkar bo i Sthlm att inhandla en rejäl laddning MAC-produkter i helgen och tjejen i mac-disken på Åhlens sa att nästa gång kan jag ringa direkt dit för de har tydligen börjat skicka hem!Så alla MAC- älskare runt om i landet, nu kan vi också få!Jag har köpt 10 skuggor, fluidline liner, 2 borstar och ett läppstift...som borde komma i brevlådan idag! Tänk vad lycklig man kan bli av lite smink!
    Oh vad kul, jippiii. Tack för informationen :)
  • maddie3
    Fridapida skrev 2009-05-06 09:26:33 följande:
    Hej, här var det tyst... Det är kanske det fina vädret som lockar. Många nya ansikten, det är alltid roligt. Jag har varit inn och tittat ibland men hinner inte skriva så mkt. Jag har mkt i skolan och jobbet. Så är det. Ha en bra dag!
    Hej Fridapida
    Missuppfatta mig inte nu men gud vad kul att du är inne visar dig ;) saknar dina inlägg om dina sminkningar. Du är en stor inspirationskälla :)

Bra tips på produkter och borstar har du oxå. Sen jag hitta denna tråd har du och Linny tipsat om många saker som jag sen införskaffat.

Sen jag utbildade mig som Make up artist så gillar jag att kunna få bra tips härifrån på produkter som jag aldrig hört talas om och som är kul att använda på mina jobb.
  • maddie3
    LMK skrev 2009-05-08 13:34:21 följande:
    Här kommer lite inspiration inför helgen! En grym tutorial på en lätt sotning med bra & tydliga instuktioner.purity.webblogg.se/2009/may/tutorial-sotade-o...Sen en annan blogg som jag bara älskar! Hon är fantastisk på att göra färggranna & snygga sminkningar & ger stor inspiration. Typiskt att hon inte bor i Stockholm för henne skulle jag vilja bli mejkad av på MUS! micromiss.blogg.se/index.html
    Hon på sista bloggen du uppgav i inlägget, hon jobbar extra på samma ställe jag jobbar på nämligen Modelhouse of Sweden i Norrköping :) Hon har även fotats där, helt grymma foton. Hon är superduktig och supertrevlig.
  • maddie3

Hej
    Jag har ett problem :( jag får aldrig kajal/eyelinern snygg när jag sminkar mig.....får väl till det bra på ena ögat men sen skiter det sig rent ut sagt på andra ögat. Är det någon som kan ge lite tekniktips??? Fast jag är utbildad makeup artist så är detta mitt största problem när det gäller sminkning....får till kajal/eyeliner på andra som jag sminkar men aldrig på mig själv.

Oftast så struntar jag i kajal men då känns det som om ngt fattas.

Snälla, snälla hjälp mig.......suck!!!!!

• maddie3

Oh vilka bra tips, har aldrig testat Angel Brush penseln till det :)
    Ska absolut testa det. Har använt mig av eyeliner penslar, jag är ju så jäkla darrig på handen. Hitta även lite tips på Eve Pearls sida, hon är tydligen en Grammisvinnande makeup artist stod det :) hon tipsa om att man kan använda en puderpuff och stödja handen mot kinden och sen lägga eyelinern, då man är darrig på handen.

Ska träna i helgen på olika tekniker och se om jag kan hitta en variant som funkar för mig.

• maddie3
    AnnelieTyresö skrev 2009-05-14 18:39:33 följande:
    Åhhh jag har hittat en sån underbar blogg med sminkninagr som jag vill dela med mej av :Phon beskriver oxå lite hur hon gör.killercolours.blogg.se/
    Kollade in bloggen...superbra tips på eyeliner :)

schysst av dig att dela med dig av den :)
  • maddie3

Jag shoppade loss på smink igår :) det blev fyra glitterögonskuggor från Viva la diva i färgerna turkos, lime grön, knall rosa och stark blå. Tre eyeliners blev det oxå, rosa, grön och bordeux(vinröd, tror jag) jättefina färger.

Ska på student nästa vecka och vill ha lite knalliga färger på make upen. Tror jag måste testa dem idag ; )

Oh jag vill oxå åka till Stockholm och shoppa smink.....Mac skulle vara spännande att testa...har bara kolla in deras smink i tidningar och så. Hur är deras produkter?? Bättre än MUS....är faktiskt rätt besviken på MUS produkter (en del) håller inte alls nån bra kvalité :(

• maddie3

Godmorgon
    Här kommer en recension av sminket jag inhandlade häromdagen.

Skuggorna var sådär bra :( de är i små flaskor med roll on funktion vilket jag upplever svår att applicera bra. Tog en pensel och testade att dutta dit skuggan men då försvann hela glitter effekten och intesiteten(*stavning*) i färgen :( allt glitter lade sig på kinden istället, morr morr, hade som tur är lagt löspuder under ögonen.
    Hade lagt en bra bas oxå så förväntningarna var stora. Kanske ska testa med highteclighter från MUS som primer så kanske de sitter bättre, får återkomma om det. Färgerna var ju så fina, snyft.

Eyelinern var bra som tur var. Lätta att applicera och sudda. Så de får helt klart + från mig.

• maddie3
    Fridapida skrev 2009-06-03 19:06:17 följande:
    Vad tråkigt... du får fortsätta att testa. Ibland tar det ett tag innan man får in den rätta knycken. Hoppas det blir bättre med en klistrigare yta att fästa på. Bra att eyelinern var bra iaf.
    Jaa jag ska absolut fortsätta testa dem, ger mig inte i första taget. Hoppas på att få in en bra teknik snart, vill ju som sagt ha dem nästa vecka då jag ska på student :)

Testade faktiskt med klistrig bas på handen och rolla med skuggan och då blev det bra. Ska testa imorgon igen på ögonen.

Den vinröda eyelinern har jag använt idag och den är så fin, använde MUS dramatic och cotton candy skuggorna till. Superfint!!!

Nån dag ska jag testa en 60-tals look med knallrosa,vit och svart eyeliner ; )
    och rosa läppar.
  • maddie3

Ang lättfärgade Moisturisers har jag fått tips om Jane Ireland tror jag det heter, det märket har en moisturiser som är lika bra som dermalogica. Har beställt prover, jaa vad sjutton var det ifrån nu igen.......

......tänker tänker tänker.....joo Visageonline. Köpte tre prover för 74 kr för att testa vilken färg som är bäst för mig innan jag ger mig på en fullsize :) kanske värt att prova!!!

Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter